2010-10-21, 14:59
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittlePervert
Det jag tycker är gemensamt för de flesta är dock att det är ganska självständiga, starka tjejer som kan ta hand om saker på egen hand. Söker man en lite hjälplös och våpig tjej ska man nog inte titta bland hästtjejer.

Det måste vara något sånt jag reagerar på. Den senaste tjejen jag stötte lite på är tydligen hästtjej. Det var något som kommit fram nyligen. Det är jättekul att det händer gång på gång och jag undrar om det inte är just det att de är självständiga och att hästtjejer kanske är det. Det finns ett samband på något sätt, jag har bara inte kommit på varför det är exakt så.
Citera
2010-10-21, 15:27
Medlem
snafflebits avatar
Hästtjejer är ofta handlingkraftiga, kan ta tag i saker själva, inte rädda för lite skit under naglarna såklart. MEN. De är kvar i dockskåpsstadiet. Hästarna är dockor och stallet är dockskåpet. Finns ytterst lite tid för annat än hästar. Killar är bra att ha när höet ska in eller när det ska köras spånbalar, inte annars. Kan fungera som chaufför av hästtransport också. De har också konstant dålig ekonomi, allt går till stallhyra och nödvändiga gizmos man bara måste ha. Skulle det bli en slant över så går det till en ny vojlock eller hästgodis. I horisontalläge är de ofta ganska tråkiga, vill bara rida eller köra bakifrån. Inget fel iofs men som sagt lite trist. Utom en liten klick som vill köra det hårda racet. De kan å andra sidan vara ganska spännande. Vänta dig ingen romantik från hästtjejer bara. Fina middagar etc är bortkastat, en macka och en apelsin i sadelkammaren räcker bra. Det finns emellertid en kategori killar som har motorväg ända in i skrevet och det är hästkillar, särskilt om de är framgångsrika på tävlingsbanan. Trav, galopp, dressyr eller hoppning spelar ingen roll, allt funkar. Killar som inte har ett eget hästintresse kommer att tröttna på att ständigt komma i andra hand. Glöm solsemester eller skidsemester, hästtjejerna varken hinner eller har råd.
Citera
2010-11-15, 15:55
Medlem
SvenBHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snafflebit
Hästtjejer är ofta handlingkraftiga, kan ta tag i saker själva, inte rädda för lite skit under naglarna såklart. MEN. De är kvar i dockskåpsstadiet. Hästarna är dockor och stallet är dockskåpet. Finns ytterst lite tid för annat än hästar. Killar är bra att ha när höet ska in eller när det ska köras spånbalar, inte annars. Kan fungera som chaufför av hästtransport också. De har också konstant dålig ekonomi, allt går till stallhyra och nödvändiga gizmos man bara måste ha. Skulle det bli en slant över så går det till en ny vojlock eller hästgodis. I horisontalläge är de ofta ganska tråkiga, vill bara rida eller köra bakifrån. Inget fel iofs men som sagt lite trist. Utom en liten klick som vill köra det hårda racet. De kan å andra sidan vara ganska spännande. Vänta dig ingen romantik från hästtjejer bara. Fina middagar etc är bortkastat, en macka och en apelsin i sadelkammaren räcker bra. Det finns emellertid en kategori killar som har motorväg ända in i skrevet och det är hästkillar, särskilt om de är framgångsrika på tävlingsbanan. Trav, galopp, dressyr eller hoppning spelar ingen roll, allt funkar. Killar som inte har ett eget hästintresse kommer att tröttna på att ständigt komma i andra hand. Glöm solsemester eller skidsemester, hästtjejerna varken hinner eller har råd.

Hmm, ja delvis.
Men jag tycker att denna tråd är en gudagåva. Jag har mer eller mindre alltid haft minst två hästjejer under hela min studietid.
Dessa hästtjejer har visat liknande symptom som beskrivs i inlägg 1.
Under idrottslektionerna så skulle de alltid "galoppera" fram och slänga med huvudet samt gnägga.
Då jag insisterade på att kräla fram på golvet, detta på grund av att jag älskade krokodiler uppskattades inte av läraren.
Citera
2011-05-15, 19:29
Medlem
Det finns olika sortes hästtjejer, de som rider i princip varje dag och de som rider någon gång ibland.
Och en finns det ju såklart de som är feta och de som är smala.
Citera
2011-05-15, 19:36
Medlem
yeahgrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basseyo
Det finns olika sortes hästtjejer, de som rider i princip varje dag och de som rider någon gång ibland.
Och en finns det ju såklart de som är feta och de som är smala.
oerhört intressant observation.... kan det verkligen vara så.....
Citera
2011-05-15, 21:22
Medlem
TheShapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yeahgrr
oerhört intressant observation.... kan det verkligen vara så.....

Citera
2011-05-15, 21:29
Medlem
TheShapes avatar
Jag känner själv lite hatkärlek till fenomenet "hästtjejer". Så som tidigare talare så är de oftast rätt stryktåliga, dvs. att de inte bryr sig så mycket om de råkat stuka eller tom. bryta ett ben, inte rädda för lite "skit under naglarna" och självständiga. De bryr sig sällan så mycket om vad andra tycker utan kör sitt eget race.

Men, de som rider regelbundet eller tom. utövar det som en sport tar det allt för mycket in till sin livsstil, pratar bara om hästar och alla deras drömmar och framtidsvisioner handlar om just.. hästar. Högst baserad på min egen erfarenhet så blir det sällan några särskilt framgångsrika typer, då de aldrig kan skapa en riktig karriär som kräver frånvaro från hemmet mer än 5 timmar, så deras liv stagneras så länge de har kvar intresset/livsstilen. Räkna alltid med att du kommer i andrahand, i allt - om du ger dig in i en relation med en hästtjej.
Citera
2011-05-15, 21:36
Medlem
ran3lids avatar
har också haft en ''hästjej''. Hon var bra på att rida
men det förekom att hon började prata om hästar men det var mest i telefon/sms. Inte alls intresserad..
hon gilla verkligen sin(a) häst(ar). Ibland drog hon helt plötslig från mig för att det har hänt eller skulle göra något med hästarna...
Senast redigerad av ran3lid 2011-05-15 kl. 21:40.
Citera
2011-06-29, 18:06
Medlem
FaderMovitzs avatar
Efter att ha läst igenom den här tråden så måste jag säga att det låter kanon med en hästtjej!

Fördelar:
* Inget gnäll om jag jobbar över, tränar, eller är med kompisar. Hon kan hålla på med sin häst under tiden och alla är nöjda.
* Tjejen rör på sig varje dag istället för att sitta i soffan och kolla på facebook.
* Tight kropp med bra rumpa. Och jag som alltid gillat just vältränade lår. Wow!
* Det verkar vara go i tjejerna, vet vad de vill och gör det. Vilket i vissa fall i tråden verkar följa med in i sängkammaren.

Nackdelar:
* Kan i vissa fall prata för mycket om sin häst
* Kan prioritera hästen framför familjen?

På det stora hela så måste jag alltså säga att det låter fantastiskt med en hästtjej. Jag måste prova en!
Citera
2011-07-13, 00:00
Medlem
är själv hästtjej men du har nog haft otur med dina :P men finns flera olika typer av hästtjejer:
1: de tjocka, som bara lunkar runt med sina hästar ( blir inte ens bra på att rida) och behandlar sin häst som sin gullegris 24/7
2. dom extremt smala, som har hästarna helt som livsstil och lever på dt och har inte ens tid o äta för att de har så fullt upp med dom o pratar bara om dom
3. de vältranade - om du juckar minst 2 h om dan - då får du vältränad rumpa/lår/mage,

Vissa tjejer är helt hopplösa o kan verkligen inte snacka om annat, men vissa av oss ( jag) har ett annat liv utanför hästarna också, så dt går inte bara att dra alla över en kam - även om jag jobbar med det, går jag i skolan, tränar på gym, dansar, festar o är annars en normal människa ^^
Citera
2011-07-13, 00:06
Medlem
Epeemasters avatar
Tja det enda riktigt positiva jag kan säga om mina hästtjejer är att de var duktiga på att rida.....
Citera
2011-07-13, 00:37
Medlem
Jag är ihop med en hästtjej, dock så rider hon inte så ofta längre, hon har mer eller mindre tröttnat på det hela. Visst tycker hon det är kul fortfarande, men känner att hon vill prioritera annat i livet.
Jag har stött på ett antal hästtjejer i mitt liv och de har alla gemensamt, just tidigare nämnda attribut: Självständiga, lite jävlaranamma i och tar i regel ansvar över saker och ting. De tjuter inte heller över småsaker utan är ganska psykiskt starka.

Något som är en myt är att de är bra på att "rida"... de har alla varit ganska kassa i sängen överhuvudtaget... men något som jag kände var ganska träffande var att de överlag verkar gilla att rida av en eller bli tagen bakifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in