2010-07-20, 17:29
Medlem
Just kommit i kontakt med en ny hästtjej. Oj oj,om ni bara visste skulle jag vilja säga.
Jag tycker att de är perfa brudar helt enkelt. I alla fall denna
Citera
2010-07-20, 19:28
Medlem
WERYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Vad är er erfarenhet av hästtjejer?

För 3 år sen jobbade jag som vaktmästare och då var alla mina kollegor hästtjejer. En av dom var trevlig så vi pratade mkt och umgicks mer med varandra än vad vi gjorde med dom andra i teamet. Trots att jag tyckte hon jag umgicks med var någorlunda het så är jag glad för att jag inte dejtade nån av dom. Det hade inte funkat så trångsynta och förvirrade som flera av dom var.

Det pratades hästar väldigt mkt inte minst travet var intressant för dom så det snackades mkt om det på rasterna och annars var det diskussioner om saker som... nej dom var mer som amerikaner än svenskar. 50 år bakåt i tiden så det hade aldrig funkat
Citera
2010-07-22, 20:02
Medlem
Oliviera, antar att du läser här. Underlättar att svara om du rensar inboxen.
Citera
2010-07-22, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullseated
Just kommit i kontakt med en ny hästtjej. Oj oj,om ni bara visste skulle jag vilja säga.
Jag tycker att de är perfa brudar helt enkelt. I alla fall denna

Ja typ en på hundra utav alla hästtjejer är säkert perfekt..
Jag har själv träffat en! Hon var perfekt flickvänskandidat.. Min absoluta drömtjej. Fin (perfekt) rumpa i ridbyxor hade hon också

Annars så tycker jag att hästtjejer kan vara "bra" i teorin.. Bara skönt med en tjej som har ett intresse vid sidan av! Hästtjejer är heller inte så rädda för skit under naglarna och mäkiga som andra tjejer..

Desvärre så är hästtjejer i verkligheten bleka. D har dålig hy och stripigt hår och de är överviktiga, finns det nåt osexigare än en bred tjejröv i beiga ridbyxor och med en urtvättad collegetröja stl XXl som "döljer" valkarna..? Så ser ju f.. 99% av alla tjejer i stallet ut!
Totalt skev verklighetsuppfattning har de också! de skämtar med varandra internt och tro att de är de perfekta tjejerna på alla sätt och vis.. Fast det ofta bara handlar om att de stänger in sig i stallet och flyr verkligheten..
Citera
2010-10-20, 22:07
Medlem
pillowtalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redroom
Under de dryga 10 åren jag har haft hästar har det inte hänt iallafall
Dock bör man göra det ibland, men är ju helt upp till en själv.
Citera
2010-10-20, 22:28
Medlem
brNs avatar
håller helt med TS. De ser hästjäveln som sitt barn. Dock så har de häst tjejer jag varit med sjukt fin röv.
Citera
2010-10-21, 00:17
Medlem
Har bara dåliga erfarenheter utav hästtjejer och det är som ts säger att dom har fan inget liv förutom sina jävla hästar! Iaf inte dom som jag har träffat på.
Citera
2010-10-21, 01:02
Medlem
ViTolis avatar
Har alltid ogillat hästbrudar, de luktar illa och snackar hela tiden hästbajs!
Citera
2010-10-21, 01:50
Medlem
IsabellaJSs avatar
Någon har förmodligen redan tagit upp det här. Men jag har jobbat med barn/undommar som har Asperger Syndrom och liknande och många av flickorna är sk. Häst-tjejer.

Vissa med aspergersyndrom har svårt att förstå sig på människor, och blir mer fästa vid djur. Specialintresse är vanligt, det är också vanligt att man talar om det trots att den man talar med varken bryr sig eller förstår något om det.
Citera
2010-10-21, 02:22
Medlem
Ovations avatar
Jag som är en kille som rider lite av och till, kan ju ge mitt perspektiv på det hela:
Det som är ganska unikt inom just hästvärlden och ridsporten, är tjejer med intressen som verkligen tar tid. Medeltjejen idag som är i 20 årsåldern har festande, mode, kompisar och kanske TV-serier som intressen. Det är få som har något intresse (utöver Facebook kanske) som tar flera timmar per dag. Det gör hästtjejer lite unika. Precis som med alla som har intressen, så diskuteras dessa olika mycket. Tjejer som har mode som största intresse brukar prata mode, tjejer som festar flera gånger i veckan brukar ständigt prata om fester, tjejer som gillar att resa brukar prata resor etc. Många personer brukar vara duktiga på att anpassa pratet efter lyssnaren, men inte alla. Jag har stött på hästtjejer, seglingstjejer golftjejer, modetjejer mm som inte fattar att jag kan inte bry mig mindre och därför babblar på. Men de flesta är nog socialt smarta för att anpassa samtalet, oavsett vad de har för intressen. Men då få killar har insyn i hästvärlden reagerar man mer. Om en tjej pratar resor så är det inget konstigt, för man kan själv reflektera och har oftast rest själv. Men hästar är lika avlägset som rollspel eller kaninhoppning för de flesta killar, så det framstår som så mycket mer ointressant.

Tjejer är i stor majoritet i hästvärlden på alla nivåer som inte är elitnivå (där det är ganska jämnt). Tjejer är enligt min empiriska analys (och många andras) mer benägna att skvallra och jämföra sig med andra, och därför råder det ibland en sådan stämning över vissa tävlingar och arrangemang. Men samtidigt är man mån om alla andra och det brukar sällan vara svårt att få hjälp eller tips. Lite skenheligt ibland dock. Men folket som tillhör samma stall som en själv eller samma förening brukar nästan uteslutande alltid vara genuint trevliga. Skenheligheten är mer på tävlingar.

Sysslar man mycket med hästar och tävlar, så stöter man också på mycket folk och hästtjejer är därför oftast väldigt sociala. Däremot har jag märkt att tjejer som växt upp med hästar på landat och tränat på egen hand, brukar ibland kunna vara lite inåtvända. Gissningsvis då hästen har tagit mycket tid men man har inte fått den sociala miljön som man t.ex. får i ett stort stall. Men detta gäller så klart inte alla. Även en del ensamma tjejer söker tröst i sin häst, precis som vissa ensamma tjejer skaffar hundar eller katter. Just för att ha något levande att umgås med när man inte har så mycket människor att umgås med.

Ridning är ett dyrt och tidskrävande intresse. Det är därför naturligt att hästtjejer ofta pysslar med sina hästar och ofta är i stallet.

Som ett svar på sista punkten så brukar hästtjejer vara duktiga i sängen och ha tajta rövar. Det är i alla fall min slutsats.

Trotts att jag själv rider så kan jag faktiskt störa mig ibland på hästfolk som i offentliga sammanhang bara ska prata om sina hästar trotts att det är så uppenbart att ingen bryr sig. Men folk får ju prata om vad de vill... Sedan så läser jag inga hästbloggar just för att jag inte kunde bry mig mindre om hur andra personers dressyrpass har gått. Men ingen tvingar ju en att läsa hästbloggar eller att prata med hästtjejer heller för den delen.
Senast redigerad av Ovation 2010-10-21 kl. 02:24.
Citera
2010-10-21, 02:40
Medlem
Tycker generellt att de är intressanta tjejer. De jag har sprungit in i tenderar att lägga mer tid på sin hobby än att gå ut och festa så ofta som möjligt. Sistnämnda tjejer brukar vara så jävla tråkiga att prata med. Ointressanta. Hästtjejer utvecklar mer intressanta personligheter helt enkelt.

Paris Hilton-tjejer VS tjejer med hobbys. Och NEJ, mode och Paradise Hotel är inte en hobby.
Senast redigerad av FiskarenJan 2010-10-21 kl. 02:43.
Citera
2010-10-21, 05:25
Medlem
LittlePerverts avatar
Jag är hästtjej och många i min omgivning är också det. Jag kan väl hålla med om att det sociala livet blir lite lidande eftersom man Måste till stallet för att mocka, ge mat, släppa in och ut osv. Man kan ju inte välja att strunta i hästen en dag. Men det är väl egentligen inte värre än någon annan som har en hobby den verkligen brinner för. Finnas ju folk som tränar varje dag, eller mekar bil, eller spelar tv-spel. Skillnaden är väl att tv-spelet inte svälter eller står i skit om man väljer ta en dag ledigt.

Men jag och mina vänner har andra hobbys också. Jag har visserligen en vän som pratar häst 99% av dygnet, men hennes karl pratar bilar 99% av dygnet så han klagar inte. De andra av mina vänner har ju andra liv också utöver hästarna. Jag pratar inte enbart om min häst, jag gör ohästiga saker och jag har vänner som inte håller på med djur.

Så det är nog olika. En del är säkerligen häst dygnet runt, som min ena vän, men de flesta verkar ha en bra balans på det hela.

Men det är klart, mina vardagar spenderas på jobbet eller i stallet så vill folk veta vad jag pysslat med så blir det ju också svaret de får.

Det jag tycker är gemensamt för de flesta är dock att det är ganska självständiga, starka tjejer som kan ta hand om saker på egen hand. Söker man en lite hjälplös och våpig tjej ska man nog inte titta bland hästtjejer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in