2015-10-27, 23:36
Medlem
Rekommenderar dig flasha om återgå till fabriksinställning om du kan.

Då du ju inte tar emot privata meddelanden får du nog klara dig själv
Citera
2015-10-30, 12:32
Medlem
Superkaninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PPP7219
Skickar min fråga här och hoppas jag lägger den på rätt ställe utan att skapa nya trådar i samma ämne. Jag har en DM600 PVR. Från början var den inställd till C H sedan ändrades den om till C D, nu är den återställd till C H. (har varit runt på ett par ställen).Kan man nollställa boxen från scratch och sen starta om på nytt eller måste boxen "in" då till leverantören? Det finns flera C H listor i den, kanalsökning genomförs inte; associerar efter en enigma fil, sökningen stannar länge på någon HD kanal, är det rätt frekvens, den är inställd på, bruksanvisning finns inte? Kan jag göra något själv utan att förstöra den?

Flasha om boxen.

Länk: openpli.org/download/dreambox/dm600pvr
Citera
2015-11-28, 23:35
Medlem
Ingen undertext på dreambox

Hej, jag hoppas jag inte bryter mot någon regel nu. Jag har en teknisk fråga.

Jag har en dreambox 800hd se från Kina så den är inte original. Allt har fungerat super i flera år, men nu har den börjat strula. Förut tryckte jag på gul knapp för att få upp val av ljud och undertext. Nu helt plötsligt kommer meddelandet "timeshift not possible" upp när jag väljer det. Vad kan vara problemet?
Citera
2015-12-29, 00:49
Medlem
Dreambox lagligt att äga och kolla på en sådan?

Hej! haft en dreambox i många år och kollat på men börjar nu oroa mig för om detta verkligen är lagligt?
känns ju som polisen sätter in mer resurser på att få fast folk som fuskar med stream/fusk med tv paraboler. Så är det lagligt att äga en sådan och kolla på?
säljer inga boxar eller så
Citera
2015-12-29, 07:24
Medlem
Reevess avatar
En dreambox i sig är lagligt. Det är bara en digitalbox. Det som blir olagligt är den källa av kanaler du använder dig av, men då främst för den som delar med sig av den.
Citera
2015-12-29, 08:33
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reeves
Det som blir olagligt är den källa av kanaler du använder dig av, men då främst för den som delar med sig av den.
Sedan 1 augusti förra året är det även olagligt att vara den som "tar emot" cardsharingen. En hel del åtal har väckts och domen har ofta blivit en påföljd av 15.000 kr i böter, vad det verkar av de fall man kan följa upp på nätet.
Citera
2015-12-29, 08:54
Medlem
Reevess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondquist
Sedan 1 augusti förra året är det även olagligt att vara den som "tar emot" cardsharingen. En hel del åtal har väckts och domen har ofta blivit en påföljd av 15.000 kr i böter, vad det verkar av de fall man kan följa upp på nätet.

Okej. Ja, jag är inte insatt i praxis, men jag finner inget riktigt stöd i lagen för det. Å andra sidan är jag inte förvånad.
Citera
2015-12-29, 10:42
Medlem
Pappersvargens avatar
(FB) Dreambox - cardsharing
Citera
2016-01-02, 19:49
Medlem
lighten-ups avatar
Vet inte om detta är rätt tråd, men om man söker en dreambox för stöd för satellit och marknät, vilken är den mest prisvärda idag?

Och om man bara söker en dreambox med stöd för marknätet, vilken är den mest prisvärda bland dessa?
Senast redigerad av lighten-up 2016-01-02 kl. 20:17.
Citera
2016-02-27, 14:00
Medlem
Några funderingar över dreamboxtillvaron nuförtiden. Har haft dreambox i 10 år ungefär men allt har lagts ner för typ ett årsedan. Berodde detta på någon ny lagstiftning/domstolsfall eller var det något som com hem själva förändrade/satte stopp för? Man visste inte hur bra man hade det förrän det var borta.
Citera
2016-02-27, 14:52
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanon
Berodde detta på någon ny lagstiftning/domstolsfall
Om det är cardsharing du syftar på så är det sedan oktober 2014 olagligt att titta på betalkanaler med den metoden även för privatpersoner.

Innan den nya lagen kom så var det enbart distributionen som var brottslig gärning, alltså att ha en cardserver att dela ut ett abonnemang från till andra, oavsett mot betalning eller utan.
Citera
2016-02-28, 22:00
Medlem
Någon som vet om det är möjligt att plugga in två programkort (Viasat och Canal Digital) i en Dreambox och få samtliga kanaler att fungera? Så less på att köra två separata boxar nämligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in