2015-08-09, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Superkaninen
Vilken image använder du?
Vad för tuner har du? För kabel-tv, satellit eller marksänd tv?

Citat:
Ursprungligen postat av andwin
Samt är din parabol konfigurerad från det stället du köpte den från? Dvs har du satelit.xml inlagd m.m
Ska du köra viasat el CD eller båda..

IMAGE: Sunray (?)
TUNER: Philips CU121Mk3 (DVB-C)
Vi bor i ett ComHem-hus.

Har ingen aning om jag har satellit.xml inlagt, tveksamt.
Vill ha båda om det är möjligt hehe...

Tack för svar!
Citera
2015-08-17, 16:28
Medlem
Har haft den smutsiga varianten och vill nu göra rätt för mig. Däremot så är ju hela uppsättningen (parabol, kablar,mottagare) helt klar och det enda jag vill ha är ett legit abonnemang. Hur för man en diskussion med kundtjänst om detta? Dreamboxen skall i sig vara laglig. Jag mottager inte och har heller inte för avsikt att sända krypterade signaler. Känns som de pengar man trots allt lagt på utrustning vill jag inte kasta bort bara för att jag skaffar ett riktigt ab. Hur ser bolagen på det när man nämner dreambox? Trycker de på röda knappen direkt, eller finns det en community som på helt allvar använder DB för att det är en bra mottagare? Och jag har bara varit en enduser, vet ingenting om mjukvaran/programmeringen. Räcker det att göra en fabriksinställning, stoppa i kortet från ex. Canal Digital och luffa på? DSM800HD.
Citera
2015-08-19, 21:37
Medlem
CrackerJacks avatar
Har en "bekant" som skaffat skybox och är lyrisk. Vart självklart nyfiken men vill höra med er experter innan jag början fundera seriöst. Är mest ute efter att ha sportkanaler & filmkanaler.

- Är det något att ha eller finns det något bättre och billigare?
- Är det olagligt eller är det bara han som "ligger bakom det" som kan torska?
- Något annat jag borde tänka på(Som ni nog fattar så är jag ingen expert)?

MVH
CrackerJack
Citera
2015-08-19, 22:45
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrackerJack
- Är det olagligt eller är det bara han som "ligger bakom det" som kan torska?
Sedan ett år är det väldigt olagligt att nyttja cardsharing.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/nu...etal-tv-gratis
Citera
2015-08-20, 16:50
Medlem
Hur ska man bäst skydda sin box så det inte syns från ens ip att allt kanske inte är så lagligt, finns det vpn tjänster som funkar med router?
Citera
2015-09-08, 17:28
Medlem
Hej.

Jag har en dreambox dm500c som jag har problem med.
Igår fungerade allt felfritt men när jag försöker starta idag
så blinkar startskärmen och jag kan ej hitta boxen i mitt nätverk.

Vad kan de vara för fel?
Citera
2015-09-08, 23:02
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brommis
Hej.

Jag har en dreambox dm500c som jag har problem med.
Igår fungerade allt felfritt men när jag försöker starta idag
så blinkar startskärmen och jag kan ej hitta boxen i mitt nätverk.

Vad kan de vara för fel?
Strömadaptrarna brukar gå sönder efter ett tag. Prova byta den. Det behöver inte vara en original utan Kjell & co har säkert en som passar.
Citera
2015-09-24, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valter-eggon
Strömadaptrarna brukar gå sönder efter ett tag. Prova byta den. Det behöver inte vara en original utan Kjell & co har säkert en som passar.

Prövade att byta men detta hjälpte tyvärr inte. Startskärmen blinkar fortfarande och vägrar att starta.
Citera
2015-09-26, 10:42
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brommis
Prövade att byta men detta hjälpte tyvärr inte. Startskärmen blinkar fortfarande och vägrar att starta.
Då skulle jag testa att flasha om den.

Funkar inte det så har den nog gett upp.

Det känns inte riktigt värt att laga en så gammal box. Tycker du att Dreambox original är för dyra finns det ju kloner att köpa eller kolla på VU-boxarna. Fast om de finns till kabel-tv vet jag inte.
Citera
2015-10-12, 23:52
Medlem
Tja !!
Jag har en Dreambox DM 800 HD som har funkat klockrent. Har com hem i fastigheten och helt plötsligt funkar inte kanalerna bara typ tv1 tv2 tv4. har testat den hos andra med tele2 och då funkar den klockrent men inte hos mej !
Vad är det som har hänt ?? har sökt om men det hjälper inte ! hade alla kanalerna i ungefär 6 månader sen är dom borta !
Citera
2015-10-16, 11:42
Medlem
Väl Väl problemen kan ju vara flera.

1. Kolla dina anslutningar

2. Gör en omstart av din box

3. Testa en kanalsökning

4. Kolla camd inställningar.

5. Comhem kanske har problem i ditt område

6. Din provider kanske har lagt ner????

Som sagt problemen kan vara olika.

Overandout
Citera
2015-10-24, 17:14
Medlem
Skickar min fråga här och hoppas jag lägger den på rätt ställe utan att skapa nya trådar i samma ämne. Jag har en DM600 PVR. Från början var den inställd till C H sedan ändrades den om till C D, nu är den återställd till C H. (har varit runt på ett par ställen).Kan man nollställa boxen från scratch och sen starta om på nytt eller måste boxen "in" då till leverantören? Det finns flera C H listor i den, kanalsökning genomförs inte; associerar efter en enigma fil, sökningen stannar länge på någon HD kanal, är det rätt frekvens, den är inställd på, bruksanvisning finns inte? Kan jag göra något själv utan att förstöra den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in