2012-11-27, 11:33
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av specialone
Hej,

såg att det kommit en app till iphone och ipad som heter Dreambox Live. Undrar lite vad man behöver göra för att få det att fungera?
Har en pvr600-box. Behöver man uppdatera boxen eller något? Var kan man se vilken mjukvara man har på sin box?

tack på förhand!

Någon som testat detta och kan säga lite om hur bra/dåligt det fungerar.
Funderar på att köpa en surfplatta och visst vore det perfekt med en app som gör att man får bilden från dreamboxen rakt in i plattan samt kan zappa kanaler. Kanske finns motsvarande appar till android eller windows, eller?
Citera
2012-11-27, 12:51
Medlem
Miccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Någon som testat detta och kan säga lite om hur bra/dåligt det fungerar.
Funderar på att köpa en surfplatta och visst vore det perfekt med en app som gör att man får bilden från dreamboxen rakt in i plattan samt kan zappa kanaler. Kanske finns motsvarande appar till android eller windows, eller?

Kör den via iPad och den unkar för det mesta kanonbra. Händer att den lägger av vid kanalbyte men det kan man ta.

Edit: Kör DM8000
Citera
2012-11-28, 21:27
Medlem
Chantas avatar
Tja, skulle behöva hjälp. Det är så att jag fått ärva en dreambox av en bekant, som har ett år kvar av giltighetstiden.. När jag kör kanal sökning så får jag inte in alla kanaler så som t.ex C-more..

Tack i förhand
Citera
2012-11-29, 21:28
Medlem
lemys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chanta
Tja, skulle behöva hjälp. Det är så att jag fått ärva en dreambox av en bekant, som har ett år kvar av giltighetstiden.. När jag kör kanal sökning så får jag inte in alla kanaler så som t.ex C-more..

Tack i förhand

Hej !
Det finns på nätet att ta hem färdiga kanallistor här finns för Cable tv:

http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=1164

Här finns för Satelit:

http://satellites-xml.eu/

Du kan redigera alla dina kanaler via "Dreambox edit" och skicka till din box via FTP

http://www.i-have-a-dreambox.com/wbb...hreadid=135894

hälsning!

www.2hackx.net
Citera
2012-11-30, 01:38
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhackish
Sista frågan är hur hittar jag en "server" plats vill helst ha alla sportkanaler det ända kravet jag har resten skiter jag i
Du har inte förstått innebörden av regel 1.02, trots att den även nämns i rubriken på denna tråd?

Studera den noggrant, är mitt tips.

● modOlof
Citera
2012-11-30, 13:20
Medlem
cybergrodans avatar
Min dreambox PVR-600 slutar fungerar väldigt ofta, oftast när jag stänger av min stationära dator som är kopplad till samma router.

Den byter automatiskt IP-adress flera gånger i månaden, ofta i samband med att den inte fungerar. Kan det vara problemet eller hur löser jag detta? Är det någon port i routern som krånglar?
Citera
2012-11-30, 16:00
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Min dreambox PVR-600 slutar fungerar väldigt ofta, oftast när jag stänger av min stationära dator som är kopplad till samma router.

Den byter automatiskt IP-adress flera gånger i månaden, ofta i samband med att den inte fungerar. Kan det vara problemet eller hur löser jag detta? Är det någon port i routern som krånglar?
Du kan antagligen ställa in på routern att den alltid ska dela ut en viss ip-adress till en viss MAC-adress.
Citera
2012-11-30, 16:03
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valter-eggon
Du kan antagligen ställa in på routern att den alltid ska dela ut en viss ip-adress till en viss MAC-adress.

Hur gör man det? jag har en ZyXEL P-2602HWT-F1 router, jag har loggat in på den och kikat lite men jag hittar inte porten till boxen.
Citera
2012-11-30, 16:25
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Hur gör man det? jag har en ZyXEL P-2602HWT-F1 router, jag har loggat in på den och kikat lite men jag hittar inte porten till boxen.
Jag kan inte säga exakt för din router men det borde finnas någonstans DHCP-inställningar, vilka ip-adresser som routern får dela ut t.ex. 192.168.0.100 till 192.168.0.200 där är det inte inte omöjligt att det kan finnas statiska ip-adresser till viss MAC-adresser. Finns inte det så kan du ju sätta en statisk ip-adress på boxen istället för att den ska fråga DHCP-servern efter vilken ip den ska ha.

Edit: Men du ska inte sätta en ip-adress som routern riskerar att dela ut! Kolla DHCP-området och börjar den på t.ex. 192.168.0.100 så sätter du 192.168.0.90 på boxen.
Citera
2012-11-30, 22:36
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Skulle istället föreslå att stänga av DHCP i boxen och sätta ett fast IP själv.
Citera
2012-12-02, 12:31
Medlem
lemys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91

Hej !
du har helt rätt i detta vad du säger/skriver man bockar av DHCP i DB under meny-expertsetup-nätverkskonfig- bocka av "dhcp" spara och starta om DB, sen ska fungera hur bra som helst.

Hälsningar 2hackx

www.2hackx.net
Citera
2012-12-02, 14:22
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Fast det var väl vad jag föreslog som alternativ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in