2012-11-19, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majsan112
jag skulle vilja flascha min box med en ny image. Önskar lägga in den absolut senaste och mest proppfulla (med finesser) imagen som finns att få tag på idag.
Har en dm800hd se

Klart du kan, kolla in http://www.8a8f8.com/ OM du har en box med ferrari chip.
Men de flesta klonade boxarna kanske kör med Sim 2.10 då har www.sat-universe.com en del godis.

Men se till att du har rätt SSL innan du trycker i en image.
Citera
2012-11-19, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siabas
Jag har comhem hemma och tänkte skaffa en DreamBox DM-500CT HD för att få tillgång till alla kanaler hemma. Vad jag hört är att även om den är hd kompatibel kommer jag inte kunna få in comhems hd kanaler och skulle köpa endast dm-600c. Stämmer detta?

Att skaffa en DM box hjälper dig inte.
Du får inte fler kanaler bara för att du har en Dreambox.
Citera
2012-11-19, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charta
Att skaffa en DM box hjälper dig inte.
Du får inte fler kanaler bara för att du har en Dreambox.

Sant, nu finns det säkert andra saker man behöver göra nedströms för att få tillgång till kanalerna, min fråga är om jag skaffar DreamBox DM-500CT HD, kommer den kunna få in comhems HD kanaler? Eller ska jag nöja mig med DreamBox DM-600C som är billigare ifall jag inte kan få in comhes hd kanaler.
Citera
2012-11-19, 15:45
Medlem
Morgonkrööks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siabas
Sant, nu finns det säkert andra saker man behöver göra nedströms för att få tillgång till kanalerna, min fråga är om jag skaffar DreamBox DM-500CT HD, kommer den kunna få in comhems HD kanaler? Eller ska jag nöja mig med DreamBox DM-600C som är billigare ifall jag inte kan få in comhes hd kanaler.

För att få HD-kanaler med Comhem (förutom SVT1 och SVT2 som funkar) så måste du ha en mottagare som kan "para/gifta"-sig med ditt abonnemangskort. Dreambox är inte godkänd av ComHem och kan således inte göra detta.

Detta medför att du trots HDtv-abonnemang inte kan åtnjuta de HD-kanaler som du betalar för. Utan för att kunna nyttja ditt abonnemang fullt ut, bör du köpa dig en ComHem-godkänd mottagare. Vilka det är kan du finna på ComHems hemsida.
Senast redigerad av Morgonkröök 2012-11-19 kl. 16:11.
Citera
2012-11-19, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonkröök
För att få HD-kanaler med Comhem (förutom SVT1 och SVT2 som funkar) så måste du ha en mottagare som kan "para/gifta"-sig med ditt abonnemangskort. Dreambox är inte godkänd av ComHem och kan således inte göra detta.

Detta medför att du trots HDtv-abonnemang inte kan åtnjuta de HD-kanaler som du betalar för. Utan för att kunna nyttja ditt abonnemang fullt ut, bör du köpa dig en ComHem-godkänd mottagare. Vilka det är kan du finna på ComHems hemsida.

Tack!
Citera
2012-11-23, 11:54
Medlem
Just fixat en DM 500HD.

Slängde in Openpli 3.0 sen gick ja in i plugins å laddade ner mgcamd 1.35a.
Slängde över en Newcamd.list via ftp program osså.

Min dreambox connectar till oscam å inte något error alls i logg

efter jag gjort kanalsökning så hittar jag alla kanaler men en på femhundra kanaler funkar... och då utan ljud dessutom. vad kan det vara för fel?
Citera
2012-11-23, 12:11
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddzi
Just fixat en DM 500HD.

Slängde in Openpli 3.0 sen gick ja in i plugins å laddade ner mgcamd 1.35a.
Slängde över en Newcamd.list via ftp program osså.

Min dreambox connectar till oscam å inte något error alls i logg

efter jag gjort kanalsökning så hittar jag alla kanaler men en på femhundra kanaler funkar... och då utan ljud dessutom. vad kan det vara för fel?
Hur är det med okodade kanaler typ, God Channel och Poker Channel?
Citera
2012-11-23, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valter-eggon
Hur är det med okodade kanaler typ, God Channel och Poker Channel?

Fick in Nån C-more ... så ja vet inte om det har nåt me okokade/kodade kanaler hur som helst inget ljud på någon och mindre än 1% av de kanaler som borde funka funkar.

i vilket fall som helst inget error medelande i Oscam loggen... allt ser perfekt ut där och de kommer fram i oscam att ja ser på viasat/canald me si å så mkt MS etc så allt verkar funka där -.-

tänkte e de nån cp inställning i själva boxern ja gjort kanske?
Citera
2012-11-26, 11:23
Medlem
Citat:
jag skulle vilja flascha min box med en ny image. Önskar lägga in den absolut senaste och mest proppfulla (med finesser) imagen som finns att få tag på idag.
Har en dm800hd se

Någon som vet någon bra?
Citera
2012-11-26, 14:59
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Någon som vet någon bra?
Proppad med finesser vet jag inte men newnigma2 är en image jag gillar iaf.
Citera
2012-11-26, 15:04
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddzi
Fick in Nån C-more ... så ja vet inte om det har nåt me okokade/kodade kanaler hur som helst inget ljud på någon och mindre än 1% av de kanaler som borde funka funkar.

i vilket fall som helst inget error medelande i Oscam loggen... allt ser perfekt ut där och de kommer fram i oscam att ja ser på viasat/canald me si å så mkt MS etc så allt verkar funka där -.-

tänkte e de nån cp inställning i själva boxern ja gjort kanske?
Det jag är ute efter är om det är något fel på boxen. Om det strular på okodade kanaler där den inte behöver ha kontakt med någon server, så ligger ju inte feler i kopplingen till servern.
Citera
2012-11-26, 16:24
Medlem
cybergrodans avatar
Någon som vet ifall man kan kolla på TV genom dreamboxen på Xbox360? Jag har wifi på Xboxen, och på datorn slår jag bara upp Ip-adressen till dreamboxen på Internet för att kika TV. Men eftersom Xboxen inte har flashplayer fungerar inte det att titta på det sättet.

Går det på annat sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in