2009-08-23, 12:53
Medlem
Folk som inte bländar av i tid
Citera
2009-08-23, 17:45
Bannlyst
Citat:
Källorna, ÅTERIGEN, är i högsta grad relevanta då skolor ligger i stadsområden.

Nej, dina källor säger ingenting om det vi diskuterar. Du har fortfarande inte presenterat en källa som bevisar att antalet olyckor är eller har varit fler utanför skolor än på annan plats i stadsområde.

Citat:
Det ligger inga skolor på eller i direkt anknytning till motorvägar.

Så det är bara utanför skolor det är säkrare med sänkt hastighet? Kan du presentera några studier som bevisar detta?
Citera
2009-08-23, 17:49
Bannlyst
Citat:
Samma sak om alla andra sniglar fram i 50 på samma väg, då är det bara att bita i det sura äpplet och anpassa sig.

Håller inte med. Jag kör i min fart oavsett hur dom andra kör. De andra får anpassa sig efter mig.
Citera
2009-08-23, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Håller inte med. Jag kör i min fart oavsett hur dom andra kör. De andra får anpassa sig efter mig.
Nej, alla får anpassa sig efter den som kör långsammast.
Citera
2009-08-23, 19:32
Medlem
Givetvis folk som ligger bakom en med circus en meters marginal, skiter givetvis i om de nu pa nagot satt skulle skada sig da de starkt fortjanar detta mtp sitt idiotiska agerande. Men de behover val for guds skull inte utsatta mig for livsfara ocksa, vet inte hur manga ganger jag funderat pa att bromsa lite smatt problemet ar da bara att jag da utsatter mig for fara ocksa... =/

Javla dilemma, har markt att de ar extremt mkt mer forekommande pa 2/1 vagar an alla andra stallen... Ett annat problem med de ar att de alltid har skitbilar och nar man sjalv inte har det sa vill man inte riskera nagot heller

Det mesta andra kan man leva med iaf, stor mig lite dock pa folk pa motorvagen som byter fran hogerfaltet till vanster utan att blinka nar man kommer och ska kora om de, ocksa javla farligt... de far tyyyp garna ta och svanga men BLINKA da for fanken!
Citera
2009-08-23, 19:47
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
En mängd med irrelevant trams.

Jag har som sagt lagt fram bevis för mina påståenden. Du fortsätter att tramsa omkring som den nackade höna du verkar vara. Lägg nu fram de bevis du påstår att du har. Om du lider av dåligt minne hjälper jag dig på traven.

1. Sänkta hastigheter utanför skolor (eller rent generellt i stadstrafik) har ingen som helst betydelse för antalet olyckor.

2. Majoriteten av alla länder omkring i världen höjer hastighetsbegränsningarna jämfört med Sverige samt att detta bidrar till färre olyckor.

Du visar din idioti gång på gång. Är det inte tröttsamt att hålla på, särskilt då du inte någon gång har lagt fram källor som styrker dina påståenden.
Citera
2009-08-23, 20:48
Medlem
nicerpms avatar
Citat:

har du för huvudtaget öppnat en körkortsbok.. eller tog du den i tvåan samtidigt som du sög av uppkörningsförättaren?

Om du bor i västrås börjar jag ana hur du fick körkort.. jag menar kan efterblivna gurkan få körkort där kan nog alla det..

DU måste anpassa dig till rådan trafikrytm och fart som råder i trafiken.. Inte vad du tycker är godtyckligt.. du vet dom där runda skyltarna som står i vägrenen är en MAX rekomendation.. inte vad du ska eller får köra i.. men antar det är för mycket information för din minimal reptilhjärna??
Citera
2009-08-24, 09:39
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicerpm
Fast som tur är har naturen sen egen gilla gång och naturliga sollning...
Tyvärr,kan det ta förlång tid ibland,men det brukar ge sig till slut!
Citera
2009-08-24, 09:40
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yazaka
Jasså du har kört mycket i USA. Då borde du väl veta att alla är idioter där och inte kan köra för 5 öre. De sitter och degar i alla möjliga olika hastigheter i alla olika möjliga filer. De har ju inte alls någon form av kunskap om att HÅLLA TILL HÖGER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Självklart ska vänsterfilen nästan ALLTID vara tom, kör man i 180km/h är det jävligt segt att bromsa in för varje nolla som ska leka i vänsterfilen.
Ja,för 180 är ju den vanligaste hastighetsbegränsningen i Sverige?
Citera
2009-08-24, 09:43
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yttrasil
Givetvis folk som ligger bakom en med circus en meters marginal, skiter givetvis i om de nu pa nagot satt skulle skada sig da de starkt fortjanar detta mtp sitt idiotiska agerande. Men de behover val for guds skull inte utsatta mig for livsfara ocksa, vet inte hur manga ganger jag funderat pa att bromsa lite smatt problemet ar da bara att jag da utsatter mig for fara ocksa... =/

Javla dilemma, har markt att de ar extremt mkt mer forekommande pa 2/1 vagar an alla andra stallen... Ett annat problem med de ar att de alltid har skitbilar och nar man sjalv inte har det sa vill man inte riskera nagot heller

Det mesta andra kan man leva med iaf, stor mig lite dock pa folk pa motorvagen som byter fran hogerfaltet till vanster utan att blinka nar man kommer och ska kora om de, ocksa javla farligt... de far tyyyp garna ta och svanga men BLINKA da for fanken!
Om din bil inte är ny-vaxad,så ge idioten en dusch,med hjälp av strålkastarspolningen! Det hjälper ibland..(men inte jämt..)
Citera
2009-08-24, 14:08
Medlem
Tack for den!
Citera
2009-08-24, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Om din bil inte är ny-vaxad,så ge idioten en dusch,med hjälp av strålkastarspolningen! Det hjälper ibland..(men inte jämt..)
Kan bara hålla med, det blir iofs dyrt i längden men ibland är de värt de. Man ser riktigt hur dem i bilen bakom blir chockad, ökar avståndet snabbt och börjar köra med torkarbladen på full hastighet. Kan nog tänka mig att det kan bli en chock för idioten som halvsover med 3 meter avstånd till en.

I min mening så är det värt risken då han utsätter en själv för en enorm risk genom att hålla så dåligt avstånd. Ser hellre att han åker ner i diket av chocken än att han kör in i mig utan att ens hinna nudda bromsen när jag väl behöver sakta ner av nån anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in