2009-08-18, 14:18
Bannlyst
Jag är i vanliga fall en väldigt lugn och sansad person, men när jag kör bil blir jag ofta irriterad och förbannad på allt och alla. På väglusar som envisas med att köra 5km/h under begränsningen. På tomtar som struntar i att blinka, eller blinkar men inte svänger. På paragrafryttare som alltid måste hålla exakt lagstadgad hastighet, trots att den i 9 fall av 10 är löjligt lågt satt. På söndagsbilister som måste sakta in bara för att vägen svänger lite, eller bromsa in vid korsningar och övergångsställen om de ser en bil eller gående en halv kilometer bort. Då ställer jag mig på tutan direkt. Lär er köra bil, jävla tomtar.
Citera
2009-08-18, 14:19
Medlem
ModeKungens avatar
Nej.
Citera
2009-08-18, 14:22
Medlem
micaeles avatar
Jo. Därför försöker jag köra nattetid om jag ska någonstans längre bort, så det är fri fart på motorvägar och motortrafikleder.
Citera
2009-08-18, 14:24
Bannlyst
Ja, jämt. Speciellt i rondeller.
Citera
2009-08-18, 14:26
Medlem
cammos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
På tomtar som struntar i att blinka, eller blinkar men inte svänger. På paragrafryttare som alltid måste hålla exakt lagstadgad hastighet

Så när man blinkar måste man följa regler enligt dig, men inte när det gäller hastigheten? Undrar vem som är paragrafryttare.
Citera
2009-08-18, 14:27
Medlem
Nej, men irriterad blir man med långa bilköer på sommaren.
Citera
2009-08-18, 14:28
Medlem
bob-marerlys avatar
Det värsta som finns är ju översittare som dig som använder signalhornet som en jävla mistlur med enda syfte att spy ut sig könsord i morsekod.
Håll dig borta från min vägbana säger jag bara.
Citera
2009-08-18, 14:36
Medlem
Dornimells avatar
Ja usch och fy för folk som kör 5km/h under hastigheten. Kan ju inte vara nyttigt. Dem kanske har en anledning ?
Trafikens regel #1 Kör aldrig fortare än du hinner reagera
Citera
2009-08-18, 14:36
Medlem
Whitesnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bob-marerly
Det värsta som finns är ju översittare som dig som använder signalhornet som en jävla mistlur med enda syfte att spy ut sig könsord i morsekod.
Håll dig borta från min vägbana säger jag bara.

Du är min nya hjälte!!
Citera
2009-08-18, 15:06
Medlem
EraserP12s avatar
Blir framförallt förbannad på alla spån som ligger i vad de är korrekt hastighet (hastighetsmätaren ljuger). Och sedan alla jävla husvagnar som ligger i 80 mitt i vägen när det finns vägrenar.

Kort och gott, alla som inte håller farten uppe eller flyttar på sig blir jag lätt irriterad på.
Citera
2009-08-18, 15:13
Medlem
febersjuks avatar
Kvinnor i trafiken kan vara irriterande.
Citera
2009-08-18, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmandaPanda
Jag är i vanliga fall en väldigt lugn och sansad person, men när jag kör bil blir jag ofta irriterad och förbannad på allt och alla. På väglusar som envisas med att köra 5km/h under begränsningen. På tomtar som struntar i att blinka, eller blinkar men inte svänger. På paragrafryttare som alltid måste hålla exakt lagstadgad hastighet, trots att den i 9 fall av 10 är löjligt lågt satt. På söndagsbilister som måste sakta in bara för att vägen svänger lite, eller bromsa in vid korsningar och övergångsställen om de ser en bil eller gående en halv kilometer bort. Då ställer jag mig på tutan direkt. Lär er köra bil, jävla tomtar.
Vad har du så bråttom till?

Kan slå vad om att du ger igen på alla dessa genom att ligga upp i röven?

Mitt svar är givet, stressade idioter. Nästan alla på vägarna kör som om dem hade en blödande kompis i baksätet som måste till sjukhuset så fort det går.

Jag har inget problem med folk som kör fort för att det är kul, men folk som är stressade kör fan så mycket sämre då dessa bara måste fram oavsett vad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in