2009-08-18, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooblu
gå ut på väggren när det finns
Det är inte meningen heller att man ska använda väggrenen för att färdas på. Den finns där för ge lite marginaler.
Citera
2009-08-18, 23:19
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooblu
Vad menar du? Är det dålig sikt bör man väl köra ut en aning om man tex ansluter till en landsväg. Så fick jag lära mig i körskolan iaf.

Tänker nu främst på innerstadstrafiken där idioterna liksom glider över stopplinjen trots att det inte finns någon som helst anledning till det. Många gånger ställer de sig i utrymmet som är reserverat för cyklister.
Citera
2009-08-18, 23:21
Medlem
pythonxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooskar
Det är inte meningen heller att man ska använda väggrenen för att färdas på. Den finns där för ge lite marginaler.

Och den skall, om det går, helst användas temporärt vid högersväng eller för att släppa förbi folk som kommer bakifrån vid vänstersväng?

vägrenen finns det mycket nytta med...
Citera
2009-08-18, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pythonx
Och den skall, om det går, helst användas temporärt vid högersväng eller för att släppa förbi folk som kommer bakifrån vid vänstersväng?

vägrenen finns det mycket nytta med...
Ja men inte fan ska man tvinga ut någon annan där för att man vill köra om?
Citera
2009-08-18, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ooskar
Ja men inte fan ska man tvinga ut någon annan där för att man vill köra om?
Om man håller under hastighetsbegränsningen anser jag att man bör göra det så lätt som möjligt för bakomvarande trafikanter att komma förbi, så länge det sker under säkra omständigheter.
Citera
2009-08-19, 00:12
Medlem
Amazon-mannens avatar
Som alla andra i tråden kan jag bli irriterad över småsaker i trafiken. Några favoriter som mina mottra..medtrafikanter kan utföra för att reta upp mig:

Blinkers Signalanordning för att visa din färdriktning, så andra kan planera sin körning. Jag är inte tankeläsare.

Motorvägspåfarter Meningen är att du ska komma upp i samma fart som de på motorvägen. Att såsa i 60 och sen undra varför M3:an i högerfilen du ska ut i tutar på dig? Hört talas om upphinnande-olycka?

Omkörning-och-direkt-in-på-avfart Verkar utbrett här i skåne, kanske kulturberikare med liten snopp som vill visa upp sin graciösa sydlänska bilkörning? Kombinera gärna med noll avstånd andra trafikanter/blinkers är onödigt/inget bälte/mobil i örat. Nollvision betyder inte noll meter i avstånd
eller stoppsträcka, snarare noll liv kvar. Game Over

Finns mer..
Citera
2009-08-19, 00:15
Medlem
Psyko Dads avatar
Nja inte ofta som jag hetsade upp mig när jag hade bil. De gånger jag blev rasande var de två gånger jag höll på att bli rammad av idioter som inte kunde utfartsregeln el rondellkörning.
Ahh & de gånger jag har håll på att bli påkörd av utryckande polisbilar som gör idiotiska omkörningar så man är tvungen att tvärbromsa på motorväg vid deras jävla filbyten. Snutar kör sämre än blinda marsvin.
Citera
2009-08-19, 02:51
Medlem
Bjurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Hatar folk som kör upp 2 m bakom när jag ligger i på en väg med vajerräcke och kan inte köra fortare för att det ligger en lastbil och kör 90 15 meter längre fram.

+1
Citera
2009-08-19, 03:33
Medlem
Min lista på folk i trafiken jag inte gillar.

1: Folk inte använder vänsterfilen på motorväg som omkörningsfil utan verkar bara vilja köra på en väg utan bilar framför sig.

2: Folk som kör i mitten av rondeller som är gjord för att 2 bilar ska få plats men det finns inte någon linje av nån anledning.

3: Som ovanstånde fast på en vanlig väg.

4: Folk som parkerar för jävligt.

5: Idioten som slängde ut en McDonald cola ut genom sitt fönster på motorvägen förra veckan på E4an vid Bredäng som landande fint i mitten på min vindruta.
Citera
2009-08-19, 11:35
Medlem
Avskyr de flesta av mina medtrafikanter. Skriker ofta och tutar i trafiken.

Jag önskar att de kunde höjt bränslepriserna till 30:-/litern.
Även höjt trängselskatten till 50:-/ passage.

Va härligt det skulle att vistas på vägarna då. Fritt från sega kärringar och fattiglappar som inte kan köra bil.
Citera
2009-08-19, 13:06
Medlem
Puggens avatar
Usch, jag blir väldigt irriterad när jag kör i trafiken.
Folk som inte blinkar när de ska ut ur en cirkulationsplats stör mig enormt.

Liksom folk som ska svänga vänster men placerar bilen i mitten av körfältet eller tillochmed i det högra så att de som ska rakt fram inte kan ta sig förbi, det blir jag förbannad som fan på.

Folk som kör enligt hastighetsbegränsningen i vänsterfil på motorväg eller 4-fältsvägar.

Folk som inte, när de kan, släpper in en på motorväg eller 4-fältsväg genom att byta körfält till vänsterkörfältet, när det saknas accelerationsfält.

Folk som kör långsamt när det inte finns skäl till detta.

Folk som parkerar som klantarslen och tar upp platser när man letar p-plats.

Folk som inte använder backspeglarna.

Listan kan göras lååååång....
Citera
2009-08-19, 13:29
Medlem
Sickboys avatar
Stör mig enormt på vägsniglar som inte kan gasa på en motrovägspåfart. Det är inte kul att svänga it på en 110 väg i 50. Fattar dom inte det själva? Att det är livsfarligt.

Samtidigt hatar jag dom som stressar på en, ärskillt när det är kö med massa bilar framför så ligger dom bakom en och tutar och blinkar och pekar finger (av nån anledning kör dom oftast äldre BMW), men vad ska jag göra? Jag kan inte köra igenom bilarna framför mig.

Folk som inte kan köra i rondell borde förbjudas samt gammla gubbar och kärringar. Dom har inte ens i trafiken att göra.

På tal om idioter, låg på motorvägen i 100 och hade ingen brådska. Ligger i högerfältet, det är helt tomt i mitt fält och i vänsterfätet. Nån tomte i en blå BMW kommer ikapp och ligger och trycker bakom, tutar och blinkar. Jag undrar varför han inte bara kör om, det är helt tomt. Men han fortsätter tills jag lägger mig i vänsterfältet, då kör han om, pekar finger gasar på.
Idioter finns det gott om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in