2009-08-24, 15:24
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Jag har som sagt lagt fram bevis för mina påståenden. Du fortsätter att tramsa omkring som den nackade höna du verkar vara. Lägg nu fram de bevis du påstår att du har. Om du lider av dåligt minne hjälper jag dig på traven.

1. Sänkta hastigheter utanför skolor (eller rent generellt i stadstrafik) har ingen som helst betydelse för antalet olyckor.

2. Majoriteten av alla länder omkring i världen höjer hastighetsbegränsningarna jämfört med Sverige samt att detta bidrar till färre olyckor.

Du visar din idioti gång på gång. Är det inte tröttsamt att hålla på, särskilt då du inte någon gång har lagt fram källor som styrker dina påståenden.

I'l agree with you

Högre hastigheter på motorvägar!
Citera
2009-08-24, 15:24
Medlem
rosamannens avatar
Jag kom på en grej till som är vansinnigt irriterande, då i stadstrafik.

Folk som kör rakt ut i en korsning med trafikljus utan att bry sig om huruvida det finns plats för dem på andra sidan korsningen eller inte. Ofta blir de stående mitt i korsningen, när det blir rött och grönt för korsande trafik. Till allas glädje och de ljuva tonerna från många signalhorn, spärrar de då vägen för samtliga.

Det gäller även de som blir stående mitt på övergångsställen i liknande situationer.
Citera
2009-08-24, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosamannen
Jag kom på en grej till som är vansinnigt irriterande, då i stadstrafik.

Folk som kör rakt ut i en korsning med trafikljus utan att bry sig om huruvida det finns plats för dem på andra sidan korsningen eller inte. Ofta blir de stående mitt i korsningen, när det blir rött och grönt för korsande trafik. Till allas glädje och de ljuva tonerna från många signalhorn, spärrar de då vägen för samtliga.

Det gäller även de som blir stående mitt på övergångsställen i liknande situationer.

Ja!! Hur kan man missat den, speciellt nar det ar 300 meters ko framfor de efter korsningen anda och ingen ny trafik anda kan komma in pa deras vag da folk anda inte far svanga in, tanker nu runt Nya Ullevi i Goteborg nar man aker fran eller till Odinsplatsen. Fick sta 10 minuter dar for nagon vecka sen da folk hela tiden korde nar det va gront for att sen blocka hela vagen at tva hall, nya bilar konstant...!!! Blir ju bara surare av att skriva i traden har
Citera
2009-08-24, 17:54
Medlem
Kom på en grej som stör mig. I vissa stater har man en regel som säger om man har rött och ska svänga höger så får man köra fast man har väjningsplikt mot den krossande trafiken.
Fattar inte varför vi inte har den, hade varit hur smidigt som helst. Jag menar om idioterna i Cali som gör allt annat än kör klarar sig bra med den regeln borde väl vi göra det också!
Citera
2009-08-24, 19:20
Medlem
dude71s avatar
jag blir nästan alltid irriterad, och då har jag ändå flyttat till norrland från stockholm för att slippa skiten...
Citera
2009-08-24, 21:59
Medlem
BluesBross avatar
Blinkers..

Efterblivna som inte använder blinkers kan göra mig fullkomligt vansinnig. Det genererar ibland ett finger, en ilsken tut och den mest mörka blick jag kan framkalla när jag är på mitt sämsta humör. Allra sämst fungerar blinkersanvändandet i svenska småstäder. Ca 50% i den lilla ort jag bor i ger blanka fan i att använda den lilla finurliga spaken som är till för att göra trafiken smidigare. I storstäder är det långt ifrån perfekt men där har iaf flera insett hur nyttig blinkersen är.
Citera
2009-08-24, 22:11
Medlem
Blir inte irriterad. Man vet ju av Bert Karlsson hur folk beter sig och då hjälper ju inget:
"Folk är inte dumma. De är dummare."
Citera
2009-08-24, 23:50
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
I'l agree with you

Är du efterbliven eller har du bara inte lärt dig läsa?
Citera
2009-08-25, 13:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av €ric
I'l agree with you

Haha, Word.
Citera
2009-08-25, 13:19
Medlem
Nej men min far blir och han kan inte prata på en normal nivå utan att bli irreterad : /
Citera
2009-08-25, 14:08
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Är du efterbliven eller har du bara inte lärt dig läsa?

Nej, men helt allvarligt jag har läst vad du tjafsar om men va fan ska jag ligga i 110 på en motorväg när jag gott och väl kan åka 20-30 fortare. Fan det är ju inte så att autobahn har folk som dör varje sekund. Det handlar om att folk som måste anpassa sig, skulle vi haft 80 på motorvägarna nu skulle du tycka det var livsfarligt med 110. Det är vad man är van med och känner trygghet i.

Typiskt svenskt

Sen håller jag med amandapanda för vissa ställen har löjligt låga hastigheter när det egentligen inte finns en riktig fara runt. Där jag bor har de sänkt i princip varje väg från 70 till 50 väg, och kan ändå säga att inte en jävel ligger nästan på 50.
Senast redigerad av €ric 2009-08-25 kl. 14:13.
Citera
2009-08-25, 14:54
Medlem
luffans avatar
Jag blir alltid vansinnig när jag är ute i trafiken, folk kan fan inte köra bil. Speciellt inte gamlingar och medelålders kvinnor, helt livsfarliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in