2011-11-18, 18:12
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attjagorkar
Hur gör du med blackbook då? Har du bara virtuella bilder eller har du en blackbook också? För har man blackbook känns det som det inte spelar någon roll hur man gör med bilderna, eftersom man ändå lär torska om man har boken liggandes hemma.
En lösning på detta kan vara att förvara den hos familj/vänner, nackdelen är att man helst inte vill lämna ifrån sig sin käraste ägodel.
Ha blackbooken hemma hos dina föräldrar eller liknande, om det nu inte är där du bor eller där du är skriven eller om du bor i Skåne och dem i Lappland.

Summa sumarum: Om du är nojjig över att ha den hemma så ha den på något neutralt ställe som ändå är nära till hands så du kan hämta den när du vill och behöver.
Citera
2011-11-18, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attjagorkar
Ta allt graffitirelaterat, lägg i en låda eller liknande och ge till en neutral vän (som inte har några som helt problem med polisen) som du tagit kontakt med IRL. Låt han/henne ha grejerna hos sig ett tag, så slipper du oroa dig. Sedan håller jag med ovanstående att inte radera alla bilder, du kommer ångra dig om ett par år oavsett torsk eller inte.

Alla mina vänner har på ett eller annat sätt något med snuten att göra och dom som väl inte är det är moralbögar som aktivt tar avstånd från allt olagligt. Jag raderade en hel del bilder i panik men en kompis har dom flesta kvar på sin dator. Tack för alla tips men om ni kommer på något mer är det bara att skriva på.
Citera
2011-11-19, 22:36
Medlem
Citat:
Går handskarna sönder eller skiter du i dom när du målar, så dra en rövare att du lutade dig mot en vägg och inte märkte att det va nymålat

Blir du tagen på platsen där du kladdar så kan man ju säga att du skrämde bort "klottrarna" och att dom lämnade burkarna på platsen, Du läser ju bara på bruksanvisningen och tänkte just ringa polisen (eller hur?)

Råkar du ha en flow på dig och blir tagen, säg bara att du hittade den och letar efter närmaste soptunna?

Bara ljuga till de att tungan faller av
Dom kommer förmodligen inte tro på dig om du torskat förut, men de är skit samma, NEKA
Jag tror folk har fått fel uppfattning av vad man menar med neka. Neka vid rättegång, tig resten av tiden. Att ljuga för poliser kan leda till värre resultat.

Ett eget tips, planera inte att spendera en hel natt för att klottra i centrum eller utvalt område. Gör det istället kort på olika platser/förflytta dig mycket. Om du springer/joggar regelbundet, kombinera det med graffiti. Man får komma ihåg att folk kan ha ringt polisen, så det är inte smart att vara kvar på samma plats eller ha kommit tillbaka efter en stund.

Det som hjälpte mig ur en knipa: Ha med cykel, titta över axeln för varje bil som kommer, liknar det någon väktarbil - cykla iväg där bilar inte kan köra. Måla inte där du inte kan cykla/springa iväg. Måla inte där en bil kan komma utan att du ser den rätt så tidigt.
Citera
2011-11-19, 23:31
Medlem
Nargilehs avatar
mitt favorit tips är att lita på magkänslan.
om ett ställe, spelar ingen roll hur lugn platsen anses vara, känns knas på något sätt; skit bara i den tagen/målningen. väggen är kvar imorgon också, lira då istället då.

personligen tror jag mest att om man torskar eller inte till största del handlar om tur
Citera
2011-11-20, 16:30
Medlem
PeaceLifes avatar
hur är det om man laddar upp bilder på flogg, bdb osv.. man nämner inte att det är en "egna" utan det är bara random bilder som bildtext, funkar detta?
polisen kan väll inte göra en generalisering av bilderna och gripa en?
Citera
2011-12-20, 21:38
Medlem
dampungeEs avatar
Någon som vet något om polisen kommer hem till folk på tips?
Citera
2011-12-20, 21:48
Medlem
Delegatezeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dampungeE
Någon som vet något om polisen kommer hem till folk på tips?

Japp, om det är ett trovärdigt tips och polisen har bra skäl att göra en husis så gör dom det. Men det bästa sättet för polisen att ta fast någon är och har alltid varit bar gärning.

Tror jag känner igen dig från Norrlandstråden, och om du bor i Umeå så var det en kille som blev dömd pga att en polare golade ner honom för några år sedan.. Jag vet bara rykten om just det då jag aldrig träffat någon inblandad så ska inte säga för mycket.
Citera
2011-12-20, 21:58
Medlem
dampungeEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delegatezero
Japp, om det är ett trovärdigt tips och polisen har bra skäl att göra en husis så gör dom det. Men det bästa sättet för polisen att ta fast någon är och har alltid varit bar gärning.

Tror jag känner igen dig från Norrlandstråden, och om du bor i Umeå så var det en kille som blev dömd pga att en polare golade ner honom för några år sedan.. Jag vet bara rykten om just det då jag aldrig träffat någon inblandad så ska inte säga för mycket.

Okej bara att inte ha skisser/bilder ligga framme och skräpa då så lär man ju vara ganska säker? Ja, jag bor i Umeå och har faktiskt också hört det ryktet. Har för mig att jag har sätt en spittning av dennes tag där det stod golare brevid.
Citera
2011-12-20, 22:35
Medlem
MrMonos avatar
Scoopa!
Citera
2011-12-20, 23:57
Medlem
Bäver_s avatar
Krypterade datorer och hårddiskar, krypterade chatter och avstängda mobiltelefoner är mysigt.
Citera
2011-12-21, 11:14
Medlem
Delegatezeros avatar
Min paranoia sträcker sig så långt att jag har en krypterad USB-sticka där jag har allt graffitirelaterat. Den hänger i min nyckelknippa och jag är redo att försvara den med mitt liv!
Citera
2011-12-21, 11:53
Medlem
Jag vet att vissa vill skapa en känd graffiti-identitet men om man inte vill det kan man byta tag ofta så slipper man oroa sig för bilderna man har på datorn och kryptering blir överflödig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in