2011-12-21, 12:47
Medlem
sirhectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Krypterade datorer och hårddiskar, krypterade chatter och avstängda mobiltelefoner är mysigt.
avstängd lur räcker inte helt, batteriet ska ut osv lite beroende på modell. Bästa är att ha sin vanliga lur hemma eller hos en polare och gärna låta ngn sitta och sms polare med den som är "reko" då är det omöjligt att triangulera dig till brottsplatsen. Extra lur, kontantkort ska det vara om man måste ha lur med sig.
Citera
2011-12-21, 17:20
Medlem
unoosws avatar
åkte fast för en tag när jag var 16. sa till snutarna att det var min första jag gjort olagligt och när de frågade vems alla andra runt stan var sa jag att jag hade kopierat den för jag tyckte den va snygg, så jag slapp undan ett helvetes skadestånd
Citera
2011-12-21, 17:21
Medlem
Hejsan12345s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unoosw
åkte fast för en tag när jag var 16. sa till snutarna att det var min första jag gjort olagligt och när de frågade vems alla andra runt stan var sa jag att jag hade kopierat den för jag tyckte den va snygg, så jag slapp undan ett helvetes skadestånd

Ohja, annars hade du fått en bot på flera hundra tusen på plats.
Citera
2011-12-21, 17:24
Medlem
Folkskyggs avatar
Måla/klottra inte.
Citera
2011-12-21, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkskygg
Måla/klottra inte.
https://www.flashback.org/t10514 där ska du nog hänga
Citera
2011-12-22, 00:38
Medlem
unoosws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan12345
Ohja, annars hade du fått en bot på flera hundra tusen på plats.
hade tur att de köpte historian!
Citera
2011-12-22, 13:58
Medlem
spaderfjortons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unoosw
hade tur att de köpte historian!

Det där tror jag är att lura sig själv. Kan dom inte knyta dig till nåt annat än en specifik förseelse kommer dom ändå garanterat försöka få dig att erkänna andra saker, speciellt eftersom dom vet att graff kan vara en fråga om kvanitet. Det är precis som att dom kör alla personer dom omhändertar genom databasen för att kolla om dom har nåt att göra med olösta mord etc.
MEN erkänner du inte så har dom inget på dig. Finns det inga ögonvittnen och du håller käften kan du faktiskt inte mer än torska på den där "förberedelse till skadegörelse" och jag tror att det finns en hel del förhandlingsutrymme om hur grovt brottet du hade förberett dig för.

I vanlig ordning ger jag trådens mest populära svar: HÅLL KÄFT och NEKA ALLT. Om du inte förstår vidden av vad dina erkännanden kan dra dig in i. Tror du att det är enklare att erkänna, betala och gå vidare med livet så kan det nog vara en bra idé det med, som sagt, beror på.

PS. Och så gå inte på den där historien om att din polare golat på dig. Se ovanstående och vägra bli utspelad mot andra, oavsett om goleriet är sanning eller inte. Tänk på dig själv först. Om alla tänker på att hålla käft och neka så blir det inga golerier. Gola kan aldrig rädda dig.
Citera
2011-12-22, 15:20
Medlem
Delegatezeros avatar
Alla vet att det lönar sig att hålla käften i förhör, men om det leder till rättegång, är det inte bra att dra någon snyfthistoria då? Är rätt bra på sådana nämligen
Citera
2011-12-22, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spaderfjorton
text
I vanlig ordning ger jag trådens mest populära svar: HÅLL KÄFT och NEKA ALLT. Om du inte förstår vidden av vad dina erkännanden kan dra dig in i. text
Många har fått bilden av att neka alltid är bra, men det är ett säkert kort att hålla käften. Att neka kan faktiskt förstöra för en. Säg att man nekar "Jag har inte gjort något" där det ändå finns tillräckligt med bevis för att fälla en, då framstår man som mer opålitlig när man väl ljugit en gång.

Att neka vid rättegång kan vara bra om det finns möjlighet för att komma undan, men jag menade snarare vid mötet med polis och väktare. Så jag rekommenderar bara 'inga kommentarer'.
Citera
2011-12-22, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av APJ
Många har fått bilden av att neka alltid är bra, men det är ett säkert kort att hålla käften. Att neka kan faktiskt förstöra för en. Säg att man nekar "Jag har inte gjort något" där det ändå finns tillräckligt med bevis för att fälla en, då framstår man som mer opålitlig när man väl ljugit en gång.

Att neka vid rättegång kan vara bra om det finns möjlighet för att komma undan, men jag menade snarare vid mötet med polis och väktare. Så jag rekommenderar bara 'inga kommentarer'.
Det kvittar vafan om de tycker du är "opålitlig" eller inte. Det är åklagarens jobb att fälla dig, ditt jobb är att hålla käft
Citera
2011-12-22, 21:33
Medlem
dropbox kan det vara nånting?
Citera
2011-12-22, 21:53
Medlem
Om ni nu är så paranoida, varför babbla om era alster, förehavanden och begångna klotterbrott här?
Jag har ingen aning om det räcker som bindande bevis det ni skriver här i olika trådar, men som sagt, ni verkar ju en aning paranoida med tanke på TS och andras tips.
Polisen läser säkerligen FB kanske inte i tjänsten men vem vet?

Ställer mig samma fråga när det gäller trådar om droger?!
Jag förväntar mig inget annat än trollsvar, så ni kan tolka mina frågor som rent retoriska eller om ni vill akademsika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in