Citat:
Ursprungligen postat av unoosw
hade tur att de köpte historian!
Det där tror jag är att lura sig själv. Kan dom inte knyta dig till nåt annat än en specifik förseelse kommer dom ändå garanterat försöka få dig att
erkänna andra saker, speciellt eftersom dom vet att graff kan vara en fråga om kvanitet. Det är precis som att dom kör alla personer dom omhändertar genom databasen för att kolla om dom har nåt att göra med olösta mord etc.
MEN erkänner du inte så har dom inget på dig. Finns det inga ögonvittnen och du håller käften kan du faktiskt inte mer än torska på den där "förberedelse till skadegörelse" och jag
tror att det finns en hel del förhandlingsutrymme om hur grovt brottet du hade förberett dig för.
I vanlig ordning ger jag trådens mest populära svar: HÅLL KÄFT och NEKA ALLT. Om du inte förstår vidden av vad dina erkännanden kan dra dig in i. Tror du att det är enklare att erkänna, betala och gå vidare med livet så kan det nog vara en bra idé det med, som sagt, beror på.
PS. Och så gå inte på den där historien om att din polare golat på dig. Se ovanstående och vägra bli utspelad mot andra, oavsett om goleriet är sanning eller inte. Tänk på dig själv först. Om alla tänker på att hålla käft och neka så blir det inga golerier. Gola kan aldrig rädda dig.