2009-08-18, 03:04
Bannlyst
Inte skriva vad du kör på facebook som nån dum shonne gjorde.
Citera
2009-08-18, 03:08
Medlem
saprofyt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .54321
Haha, men vem vet nu förtiden . Enligt aftonbladet är ju alla klottrare grovabrottslingar, klart att om man klottrar så måste man ju veta hur man rensar bevisen från sitt senaste lönnmord.

Jo, precis. Det gör vi ju på daglig basis.
Citera
2009-08-18, 08:17
Medlem
smaksaks avatar
Ha uppsikt för civvare, och kolla så man inte får häng (csg) innan man ska köra. Om man bor i stockholm dvs
Citera
2009-08-18, 09:15
Medlem
Argones avatar
Inte ha med mer än nödvändigt, behöver du verkligen ta med din 5a när du ska ut och vara små olaglig?

Om det är ett bevakat område av tex securitas osv. kan man reka en timme. Bara sätta sig någonstans och titta hur lång tid det tar för väktarna att köra sin runda så kan man tima in det. De flesta(?) har en rutt de kör och kommer tillbaka till samma ställe efter 30-60min ungefär~.
Citera
2009-08-18, 10:31
Medlem
Var nykter när du målar. Visst det är roligt att knarka och man vågar köra de där bra spotsen mitt på dan om man knaprat roliga piller men det är som att be om att torska.
Citera
2009-08-18, 10:54
Medlem
Dimonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saprofyt.
För att undvika en saftig torsk har vi ju alla våra knep (antar jag), tänkte att vi kunde dela med oss av dem här.

Jag börjar väl då, som sig bör.

In action:
  • Alltid använda handskar för att undvika färgstänk på händerna
  • Undvika bilvägar i så stor utsträckning som möjligt (eftersom det är där snutarna åker)
  • Om man kör i ett bostadsområde, ta en snabb titt på mot husen så att ingen står och kikar och ringer
  • Kolla in i parkerade bilar som ser misstänkta ut (gäller väl mest om man lirar linje)
  • Klä sig någorlunda "normalt"
  • Ha någon bra anledning till att man är ute
  • Neka, neka, neka
  • Om man kör med penna - lägga den i kalsongerna om man misstänker att snuten kommer

Efteråt:
  • Inte ha bilder på sina grejer i datorn/på kort hemma
  • Inte lägga upp bilder på Fotolog med Paint-censurering
  • Inte logga in på sin Fotolog från sin egen hemmadator, eller om man nu måste inte ha automatisk inloggning
  • Inte skriva ut sin tag på Flashback, Whoa o.s.v.

Att lägga pennan i kallingarna håller inte. Sen 2007 får polisen göra en kroppsvisitering även om dem bara har misstankar mot dig. Kasta då istället iväg pennan om du kan göra det utan att dem ser, Hellre göra sig av med material än att ha på sig det, blir mycket lättare att neka då.
Citera
2009-08-18, 11:34
Avslutad
tack för att ni skrev denna lista nu, (torskade igår kväll vid 11)
Citera
2009-08-18, 12:25
Medlem
lejts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrilleKroll
Hur gick det?
Citera
2009-08-18, 15:39
Medlem
Daggys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrilleKroll

Fan va segt... Hade denna listan hjälpt dig då?
Citera
2009-08-18, 15:58
Medlem
Talibbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowwgli
Inte skriva vad du kör på facebook som nån dum shonne gjorde.

Haha nä ere sant! Fan va ball, kan ju dock inte varit nån speciellt seriös grabb eller?
Citera
2009-08-18, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Talibb
Haha nä ere sant! Fan va ball, kan ju dock inte varit nån speciellt seriös grabb eller?

haha nä jag hoppas han inte lirar seriöst. Men lite roligt var det att se iaf.
Citera
2009-08-18, 16:09
Medlem
Neffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMA
Var nykter när du målar. Visst det är roligt att knarka och man vågar köra de där bra spotsen mitt på dan om man knaprat roliga piller men det är som att be om att torska.

pff, mycket bättre å vara packad när man målar, hade inte överlevt hälften av alla dumheter om jag varit nykter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in