2013-04-13, 14:47
Medlem
Bäver_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagluktarketchup
så med andra ord, neka och säg att man inte vet fungerar bäst i längden?

kom på två ytterligare paranoida frågor, hur stor är chansen att Sl väljer att kolla sina övervakningsfilmer i vagnarna om någon bombat? då menar jag alltså både om det gäller endast 1-2 tags eller om det är lite mer, runt 10-20+ st.
vi säger då hypotetiskt att du blir gripen, förhör och husis ska ske några timmar efter förhör, har man någon chans att hinna hem och rensa på bevismaterial eller?

tack för svaret by the way

Du kan ju glömma att bli släppt direkt om de anser att det finns en grund för att få genomföra en husrannsakan. Då får du snällt sitta anhållen till KK är klara hemma hos dig.
Citera
2013-04-14, 18:11
Medlem
Ett gott tips vad det gäller bilder osv, har säkert tagits upp redan men det är absolut att rekommendera och värt att tas igen.

Lagra alla bilder(mao bevis) på ett krypterat usb-minne eller krypterad mapp (ni får googla hur man gör, inte svårt, tanka TrueCrypt) och ladda även ner Eraser(eller liknande) till datorn så ni kan skriva över sådant som du raderat så det inte går att återställa. På det sättet är datorn safe och inte ens polisen kommer åt grejorna.
Citera
2013-07-09, 01:03
Medlem
swapzs avatar
Så här ligger det till, alla som är ute o kör, är aktiva torskar tillslut någon gång. Tyvärr.
Sen kan man såklart minska risken att bli dömd, som att ha inga skisser hemma. Alla bilder på ett usb som är i säkert förvar. Undvik färg på kläder, använd alltid handskar. Vänd jackan ut och in medans ni kör. Maskering. Skriv inte för mycket över tex facebook. Listan kan göras lång..
Använd sunt förnuft bara.
Citera
2013-09-07, 12:23
Medlem
BlazeEveryDays avatar
Någon som har sköna tips för sitt lirande runt 18-00?

Det enda jag kan komma på är

*Kolla läget
*Inte stå och kolla på samma spot i 40minuter innan du är redo
*Kom inte fram och tillbaka till samma ställe hela tiden
*Ser det bra ut, kör, om inte kör ej

Något mer man kan göra på dessa mer befolkade tider?
Stockholm by the way. Inte centrala dock
Citera
2013-09-07, 15:11
Medlem
test1fys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlazeEveryDay
Någon som har sköna tips för sitt lirande runt 18-00?

Det enda jag kan komma på är

*Kolla läget
*Inte stå och kolla på samma spot i 40minuter innan du är redo
*Kom inte fram och tillbaka till samma ställe hela tiden
*Ser det bra ut, kör, om inte kör ej

Något mer man kan göra på dessa mer befolkade tider?
Stockholm by the way. Inte centrala dock

Mitt tips är att vrida dig 360 grader så att du ser om någon ser dig, sedan gå mot ytan du ska klottra på, klottra, och sedan gå därifrån. Om någon ser dig bör du avlägsna dig från platsen och eventuellt gömma dina sprayburkar och hämta dom morgonen efter. På kvällar/nattetid är det bra att klä sig så diskret som möjligt, undvik helsvarta utstyrslar eller gangsterkläder. Några bra skor kan vara värda att investera i. En sista sak kan vara att undvika ryggsäck om det räcker med två burkar, två burkar ryms utan problem i byxlinningen. Glöm inte att ha capsen i en annan ficka dock, annars kan du få en klassisk färgfläck mitt på magen när du kryper under något stängsel eller så.
Citera
2013-09-07, 16:33
Medlem
.buenaventura.s avatar
Börjar ju bli lättare och lättare att köra tidigt nu eftersom kylan och mörkret kommer. Min erfarenhet är att folk generellt inte bryr sig om du bara bombar. Självklart kan det vara en annan sak om du drar en throwie men då kollar du ju dig omkring först iaf. Du bör inte vara rädd för svenssons och fyllon om du inte är väldigt liten och svag och då borde du träna typ thaiboxning eller något
Citera
2013-09-07, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .buenaventura.
Börjar ju bli lättare och lättare att köra tidigt nu eftersom kylan och mörkret kommer. Min erfarenhet är att folk generellt inte bryr sig om du bara bombar. Självklart kan det vara en annan sak om du drar en throwie men då kollar du ju dig omkring först iaf. Du bör inte vara rädd för svenssons och fyllon om du inte är väldigt liten och svag och då borde du träna typ thaiboxning eller något
Jag tror jag skippar thaiboxningen och bombar på som vanligt... Om det blir knas får man springa eller stå kvar, det beror på situationen. Men inte fan behöver man börja träna thaiboxning för att kunna måla graff olagligt.
Citera
2013-09-07, 17:04
Medlem
BlazeEveryDays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av test1fy
Mitt tips är att vrida dig 360 grader så att du ser om någon ser dig, sedan gå mot ytan du ska klottra på, klottra, och sedan gå därifrån. Om någon ser dig bör du avlägsna dig från platsen och eventuellt gömma dina sprayburkar och hämta dom morgonen efter. På kvällar/nattetid är det bra att klä sig så diskret som möjligt, undvik helsvarta utstyrslar eller gangsterkläder. Några bra skor kan vara värda att investera i. En sista sak kan vara att undvika ryggsäck om det räcker med två burkar, två burkar ryms utan problem i byxlinningen. Glöm inte att ha capsen i en annan ficka dock, annars kan du få en klassisk färgfläck mitt på magen när du kryper under något stängsel eller så.
Om man ska köra med påse då (max 3st burkar) vilken typ av påse ska man använda då?
Känns lite för obvious att gå runt med en systembolags påse på kvällen gåendes runt i cirklar

Är det en bra idé att förbereda hål i stängsel någon/nångra dag/ar innan eller blir det mer bevakat då?
När bör man fortsätta trots att någon ser?

Låter säkert som störta toyen nu menmen
Citera
2013-09-07, 17:29
Medlem
muntiis avatar
hoppa över stängslet alt. klättra på ett träd om det finns något jämte, om du måste klippa upp det så tar det ju inte så lång tid
Citera
2013-09-07, 17:42
Medlem
BlazeEveryDays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muntii
hoppa över stängslet alt. klättra på ett träd om det finns något jämte, om du måste klippa upp det så tar det ju inte så lång tid
Har du erfarenhet av taggtråd? Gör det ont om man lägger handen över/fastnar och förstör kläder? (kanske inte använder dom bästa på ett mission men ändå)
Citera
2013-09-07, 17:46
Medlem
test1fys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlazeEveryDay
Om man ska köra med påse då (max 3st burkar) vilken typ av påse ska man använda då?
Känns lite för obvious att gå runt med en systembolags påse på kvällen gåendes runt i cirklar

Är det en bra idé att förbereda hål i stängsel någon/nångra dag/ar innan eller blir det mer bevakat då?
När bör man fortsätta trots att någon ser?

Låter säkert som störta toyen nu menmen

Beror på din ålder, är du under 20 är det bättre med en tygpåse, plastkasse eller någon annan sorts väska (datorväska t.ex.). Det är inte alls misstänksamt att gå runt med systemkasse kvällstid oavsett om det är helg eller inte, iaf inte om man ser lite äldre ut. Vill man ha magneter kan man ha det, så skramlar kulorna i burken ingenting. Vissa tycker det är onödigt men det skadar ju inte i alla fall, bara att komma ihåg att skaka burkarna innan.

Stängsel kan vara bra att klippa/virka upp innan men det beror på situationen ju. Är det på ett ganska öde och man kan lirka upp det i lugn och ro spelar det ingen roll, är det lite högre risk kan man ju göra det en eller två nätter innan. Märker de att stängslet är upplirkat kan jag tänka mig att de har extra koll natten efter, men är inget jag vet säkert. Eftersom ställen med stängsel ofta innehåller värdefulla saker kan de misstänka att ett inbrott är på G eller så.
Citera
2013-09-07, 18:04
Medlem
BlazeEveryDays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av test1fy
Beror på din ålder, är du under 20 är det bättre med en tygpåse, plastkasse eller någon annan sorts väska (datorväska t.ex.). Det är inte alls misstänksamt att gå runt med systemkasse kvällstid oavsett om det är helg eller inte, iaf inte om man ser lite äldre ut. Vill man ha magneter kan man ha det, så skramlar kulorna i burken ingenting. Vissa tycker det är onödigt men det skadar ju inte i alla fall, bara att komma ihåg att skaka burkarna innan.

Stängsel kan vara bra att klippa/virka upp innan men det beror på situationen ju. Är det på ett ganska öde och man kan lirka upp det i lugn och ro spelar det ingen roll, är det lite högre risk kan man ju göra det en eller två nätter innan. Märker de att stängslet är upplirkat kan jag tänka mig att de har extra koll natten efter, men är inget jag vet säkert. Eftersom ställen med stängsel ofta innehåller värdefulla saker kan de misstänka att ett inbrott är på G eller så.
Tygpåse låter väldigt bra faktiskt.

Har funtat på ett spot ett tag. Finns stängsel runt om, men skog på en sida av stängslet (nära tunnelbanan). Tänkte klippa upp det på den sidan där skogen är, sedan tagga dit på kvällen. Ironiskt nog vet jag inte om det är upplyst på det stället jag vill köra på, men det får man väl se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in