2011-10-09, 18:58
Medlem
Brurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adrianoo
Ha en plan i skallen (cenario för tosk tillfällen)

Ha med dig det du ska använda, dvs ha inte massa pennor om du ska måla.

Påse (ej systemet) ist för rygga för annars lyser du som en jävla raket när du är ute mitt i natten.

Ta med ID om du inte vill sitta i häkte resten av helgen

Vänd ut och in på jackan om du ska måla + handskar ofc

Ha mobilen på ljudlös ifall du vet att det finns risk att någon lägger ett samtal till dig

Ha absolut inte med dig vapen!

Ha inte luvan på som en tuffing

Ha vanliga kläder dvs, inte elefantbrallor och en mössa med luvan på

Knyt dina skor ifall du ska springa så du inte tappar dom

kör när du anser det vara säkert dvs, ingen glor på dig.

Stå inte på samma spot och vänta på att få göra en tag

Dra för fan inte till dig uppmärksamhet mitt i natten

Om det blir knas så dumpa din penna/burk diskret och spring inte

Hoppa inte ut på motorvägen och bomba lyktstolparna och sedan springa upp och tro att ingen såg dig eller tror på att du jagade din katt

Cykel underlättar farligt mycket

Ha ett genomtänkt alibi innan du drar ut

känner du dig nojjig på en särskild spot så skit i den

Drick eller knarka inte innan

bomba inte samma område länge

Var försiktig när ni lirar buss

Så! Nu kommer ni inte åka fast, testa gärna och se själva, skriv gärna om ni gillar tipset!

Hahahaha
Citera
2011-10-10, 10:25
Medlem
parkråttas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombasystemet
Åldern spelar väl inte så stor roll i det här sammanhanget, Man ska vara smart och helst gå i grupp, då vågar iallafall inte svenssons ingripa och försöka spela hjälte, Vara diskret (altså inga vittnen) bra lokal sinne, så man vet vart man ska springa om det blir knas, Slänga kannor om man ser att man är stalkad av väktare/civilare, Inte försöka spela tuff utan vara smart helt enkelt, så kommer nog allt gå bra
Klart som fan åldern spelar in. Vem ser mest ut som en klottrare? En 15-åring, eller en 30-åring? Vem klär sig mest diskret, en 15-åring eller en 30-åring? Vem har mest anledning att vara ute mitt i natten en tisdag?

Sen ser jag inte varför du ska gå i grupp, Svenssons vågar ändå inte göra något mot en fullvuxen klottrare. Går du med ett gäng människor mitt i natten ser det mycket mer skumt ut än om du går ensam, och det är omöjligt att vara lika stealht i gäng som ensam.
Citera
2011-10-10, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Argone
Fungerade otroligt smidigt, risken blir väll att nån knatte rattar in på samma kanal men chansen är ganska liten kl 3 på natten, inte direkt man nämner vart man är ändå. Kan nog vara något för de lite större som ev. har avlyssnad telefon.

Annars kan man flippa lite så kan man göra om deo (både spray och vanlig rollon) till flow alternativt sprayburk. Bara gjort en deo flow men det borde fungera med vissa modeller av spray deo.
Walkie talkie är nog de bästa man kan använda när det gäller prata me vännen som är med dig som håller koll.. telefoner kan polisen spåra och lyssna vad man säger efter samtalet ifall ni blir fångade.
Citera
2011-10-10, 16:17
Medlem
Tänk såhär, den där killen långt långt bort som du såg skymta till i nån sekund mest du plockade fram cansen. Han KAN ha varit csg, avbryt! är det helt dött är det helt dött, du märker själv när det inte är helt dött..........
Citera
2011-10-10, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntifaSweden
Walkie talkie är nog de bästa man kan använda när det gäller prata me vännen som är med dig som håller koll.. telefoner kan polisen spåra och lyssna vad man säger efter samtalet ifall ni blir fångade.

och ingen reagerar på en brusande walkie talkie? du kommer se ut som en terrorist
Citera
2011-10-18, 15:37
Medlem
lzroners avatar
Gå inte runt med hela Haglöfs paketet...
Gå inte med en väska full med nästan slut burkar, de skramlar som mest då...
Försök att inte se ut som en typisk ''klottrare'' med färg över hela allt på dig.. Det kan ju vara smart också.. Och stå inte och glo på väggen du har tänkt att köra en tag på i 15 minuter och funderar på om det är knas eller inte.. Var inte rädd för någon 25 meter bort från dig, du hinner iväg innan de ens hinner ta upp telefonen och slå samtal till polisen
Citera
2011-11-18, 15:16
Medlem
Var lite osäker på vars jag skulle lägga detta inlägg men tyckte att den här tråden passade bra. Mod får gärna flytta om den är felplacerad.

Så här ligger det till, för några dagar sedan kom snuten hem till min polare och tog hans 2 datorer och mobil. Han har nu fått tillbaka mobilen och där hittade dom inget särskilt men dom har kvar datorerna. Jag har skickat en massa bilder på skisser och målningar på msn och jag vet att han har sparat några. Jag snackade med han igår och då bekräftade han att han sparat bilder så det är ju inte så bra.
Grisarna har även snackat med han och visat upp målningar på min och min andra kompis målningar vid tidigare tillfälle. Han är inte misstänk för något graffiti relaterat men tror ni att snuten kommer försöka ta mig och mitt crew i samma veva? Om nu så är fallet vad råder ni mig att göra? Jag har redan kastat en en jävla massa skisser och raderat bilder. Vad tror ni chansen att gestapo kommer och bankar på min dörr är? peace
Citera
2011-11-18, 15:49
Medlem
kattfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ineedhelpz
Var lite osäker på vars jag skulle lägga detta inlägg men tyckte att den här tråden passade bra. Mod får gärna flytta om den är felplacerad.

Så här ligger det till, för några dagar sedan kom snuten hem till min polare och tog hans 2 datorer och mobil. Han har nu fått tillbaka mobilen och där hittade dom inget särskilt men dom har kvar datorerna. Jag har skickat en massa bilder på skisser och målningar på msn och jag vet att han har sparat några. Jag snackade med han igår och då bekräftade han att han sparat bilder så det är ju inte så bra.
Grisarna har även snackat med han och visat upp målningar på min och min andra kompis målningar vid tidigare tillfälle. Han är inte misstänk för något graffiti relaterat men tror ni att snuten kommer försöka ta mig och mitt crew i samma veva? Om nu så är fallet vad råder ni mig att göra? Jag har redan kastat en en jävla massa skisser och raderat bilder. Vad tror ni chansen att gestapo kommer och bankar på min dörr är? peace

Möjligt att de noterar bilderna och målningarna men att de ska försöka väcka åtal med endast ett par bilder som utgångspunkt känns inte särskilt troligt.

Tips: Radera inte bilder. Göm dem, kryptera dem, printa ut dem och gör till ett pussel. Vad som helst men tro mig, det är väldigt surt att kasta bilder i onödan. Jag slänger in alla mina bilder på målningar direkt på ett krypterat usb minne. Visserligen är det ännu dummare att ta risken och ha dem liggandes på skrivbordet (både fysiskt och elektroniskt) men att bli av med bilder på målningar och sånt är tråkigt.
Citera
2011-11-18, 15:58
Medlem
Hejsan12345s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattfarsan
Möjligt att de noterar bilderna och målningarna men att de ska försöka väcka åtal med endast ett par bilder som utgångspunkt känns inte särskilt troligt.

Tips: Radera inte bilder. Göm dem, kryptera dem, printa ut dem och gör till ett pussel. Vad som helst men tro mig, det är väldigt surt att kasta bilder i onödan. Jag slänger in alla mina bilder på målningar direkt på ett krypterat usb minne. Visserligen är det ännu dummare att ta risken och ha dem liggandes på skrivbordet (både fysiskt och elektroniskt) men att bli av med bilder på målningar och sånt är tråkigt.

Förlåt men jag är sjukt okunnig inom teknik: hur fixar man ett krypterat USB-minne?
Citera
2011-11-18, 16:45
Medlem
Attjagorkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ineedhelpz

Ta allt graffitirelaterat, lägg i en låda eller liknande och ge till en neutral vän (som inte har några som helt problem med polisen) som du tagit kontakt med IRL. Låt han/henne ha grejerna hos sig ett tag, så slipper du oroa dig. Sedan håller jag med ovanstående att inte radera alla bilder, du kommer ångra dig om ett par år oavsett torsk eller inte.
Citera
2011-11-18, 16:47
Medlem
kattfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan12345
Förlåt men jag är sjukt okunnig inom teknik: hur fixar man ett krypterat USB-minne?

Jag har ett usb-minne från Sandisk, på vilket jag sedan laddat ner Sandisks egna krypteringsprogramvara. Egentligen tror jag att du kan ha vilket usb-minne som helst och sedan kryptera med något program (kanske Truecrypt), skulle gissa på att det kanske är säkrare. Funkar givetvis också med interna- och externa diskar. Hör med IT-delen så kan de säkert hjälpa dig.
Citera
2011-11-18, 17:30
Medlem
Attjagorkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattfarsan
Jag har ett usb-minne från Sandisk, på vilket jag sedan laddat ner Sandisks egna krypteringsprogramvara. Egentligen tror jag att du kan ha vilket usb-minne som helst och sedan kryptera med något program (kanske Truecrypt), skulle gissa på att det kanske är säkrare. Funkar givetvis också med interna- och externa diskar. Hör med IT-delen så kan de säkert hjälpa dig.

Hur gör du med blackbook då? Har du bara virtuella bilder eller har du en blackbook också? För har man blackbook känns det som det inte spelar någon roll hur man gör med bilderna, eftersom man ändå lär torska om man har boken liggandes hemma.
En lösning på detta kan vara att förvara den hos familj/vänner, nackdelen är att man helst inte vill lämna ifrån sig sin käraste ägodel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in