2011-09-16, 11:14
Medlem

Sant. Förut var jag iofs där i tid, alltså redan runt kl 10 på morgonen, och var då på plats när dom första dök upp, då var det lättast att hitta nån. Men senaste tiden har jag alltid varit på plats lite senare, runt halv tolv eller så. Och då börjar det bli rätt mycket folk där, och svårare, iaf för mig, att hitta nån.

Men ska ge det där ett försök, kan erbjuda bens eller pengar om nån kan presentera mig för en kran direkt, för jag vet ju att dom finns, och dom hänger oftast inte på plattan, men "mellanhanden" hänger däremot på plattan. Då kan man ha chans att få en stadig kran typ.

Så det är alltså väldigt svårt att få tag i en bra kran på plattan? Jag har då fått tag i två stadiga kranar där, som jag sen handlat av många gånger efteråt, och då fått mycket bättre pris också. Så helt omöjligt verkar det ju inte vara.

Första kranen träffade jag där, men han var en sån om inte brukade hänga där alls annars, utan var där för att möta upp någon annan bara, då jag fick kontakt med honom. Och vips, så hade jag en stadig kran. Och slapp då plattan under ett halvår, sen när jag var tvungen att gå tillbaka till plattan igen, så var det helt annan stämning där, och mycket svårare att hitta nån vettig människa.

Men det är väl som min kran sa "dom som hänger på plattan, dom är inte människor, dom är djur, och blåser en vid första tillfälle, så håll dig borta därifrån och kontakta mig istället". Och nu vet jag att det stämmer.

"varje kväll samlas neondjuren på plattan
och går i flock ner iväg till rymdskeppet
berusade av solnedgången och trasiga
telefonkiosker och väggarna runt omkring dem
som skriker ut slagord om erotik och kärlek
och sedelpressar och motorerna från bilarna
surrar inne i deras hjärnor
oh, medborgare, utanför snurrar sverige"
Citera
2011-09-16, 14:52
Medlem
hymnxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EES

Sant. Förut var jag iofs där i tid, alltså redan runt kl 10 på morgonen, och var då på plats när dom första dök upp, då var det lättast att hitta nån. Men senaste tiden har jag alltid varit på plats lite senare, runt halv tolv eller så. Och då börjar det bli rätt mycket folk där, och svårare, iaf för mig, att hitta nån.

Men ska ge det där ett försök, kan erbjuda bens eller pengar om nån kan presentera mig för en kran direkt, för jag vet ju att dom finns, och dom hänger oftast inte på plattan, men "mellanhanden" hänger däremot på plattan. Då kan man ha chans att få en stadig kran typ.

Så det är alltså väldigt svårt att få tag i en bra kran på plattan? Jag har då fått tag i två stadiga kranar där, som jag sen handlat av många gånger efteråt, och då fått mycket bättre pris också. Så helt omöjligt verkar det ju inte vara.

Första kranen träffade jag där, men han var en sån om inte brukade hänga där alls annars, utan var där för att möta upp någon annan bara, då jag fick kontakt med honom. Och vips, så hade jag en stadig kran. Och slapp då plattan under ett halvår, sen när jag var tvungen att gå tillbaka till plattan igen, så var det helt annan stämning där, och mycket svårare att hitta nån vettig människa.

Men det är väl som min kran sa "dom som hänger på plattan, dom är inte människor, dom är djur, och blåser en vid första tillfälle, så håll dig borta därifrån och kontakta mig istället". Och nu vet jag att det stämmer.
Ja, det är väldigt svårt att lyckas hitta en stadig kran på plattan.

Jag har lyckats hitta ett fåtal också men det har oftast varit på samma sätt som du, att jag hade tur och hittade någon som i vanliga fall inte håller till där. Jag har även träffat personer utanför plattan på andra sätt och handlat av dem väldigt länge, och sen har det visat sig att de är plattanpundare.
Det var så jag träffade han jag nämnde att jag hade beskydd av, bland annat.
Det som är utan tvekan bäst när man får tag i rätt person som har med plattan att göra på ett eller annat sätt är att de kan få tag i vad som helst, i olika kvalitéer, i princip när som helst.
Många lever på sin droghandel vilket gör att de inte har några särskilda tider man kan höra av sig. Inget jävla "upptagen 8-17" där inte.

Haha, har du lust att skicka ett PM med förnamnet på din kran? Exakt det där utlåtandet hörde jag också från en av de stadigare jag haft därifrån.
Citera
2011-09-26, 23:47
Medlem
Update pls. Hur ser det ut i dagsläget?

Fy fan för detta jagande på plattan en stadig kran vore ju inte helt fel.
Citera
2011-09-28, 17:11
Medlem
Fyfan va trött ja är på plattan. Va där idag runt 12 och det fanns fan ingen sub. Va där i 1 timme men hitta ingenting.... Andra dagar ja vart där har ja fixat på 10sek... aja dålig tillgång på plattan just nu
Citera
2011-10-07, 17:52
Medlem
Santadunks avatar
Subutex på Sergels Torg/Plattan

Va ett tag sedan jag var på Segels torg nu (bor inte i STHLM) men då var jag med en kompis som gick på H. och han va ute efter det men efter de första 3 timmarna blev han bara erbjuden Subutex och någon som ville sälja metadon(jävligt dyrt). Men de måste vart sommarn för två år sen nu tror jag vet inte riktigt hur det ser ut på Sergels torg idag? Nån annan som vet?

En del säger att Sub tagit över heroinföräljningen i STHLM (på plattan då) och andra att de är skitsvårt att få tag på annat än H. och metadon. Nån som vet hur det är?
Hur är tillgången på Subutex på Sergels Torg?
Citera
2011-10-07, 18:01
Medlem
MadDog76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santadunk
Va ett tag sedan jag var på Segels torg nu (bor inte i STHLM) men då var jag med en kompis som gick på H. och han va ute efter det men efter de första 3 timmarna blev han bara erbjuden Subutex och någon som ville sälja metadon(jävligt dyrt). Men de måste vart sommarn för två år sen nu tror jag vet inte riktigt hur det ser ut på Sergels torg idag? Nån annan som vet?

En del säger att Sub tagit över heroinföräljningen i STHLM (på plattan då) och andra att de är skitsvårt att få tag på annat än H. och metadon. Nån som vet hur det är?
Hur är tillgången på Subutex på Sergels Torg?

Plattan är inte som det va förrut.

Däremot verkar Björnsträdgård vara populärt för pundare och annat löst folk
(du kan nog finna det mesta där)

Hållplats: Medborgarplatsen(riktmärke finns på tunnelbanans perrong), Gröna linjen
Citera
2011-10-07, 18:24
Medlem
Santadunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadDog76

Hållplats: Medborgarplatsen(riktmärke finns på tunnelbanans perrong), Gröna linjen

Vad har hänt med Plattan?

Hur är de i Björns trådgård då? Är det likadant där som det var på Plattan en gång i tiden? eller fungerar de på något annat sätt?
Citera
2011-10-07, 18:59
Medlem
Santadunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Perfekt att du hittade den, där uteserveringen är (med gult/orange tak) är där pundarna hänger för dom som inte är från sthlm.

Inte för att man kan missa det när man väl är där, men då vet man vart man ska.

Till höger på webcameran? Är det det som är Burger King? Det ser ganska "öppet" ut, jag trodde det var vanligare ner mot ingången till T-centralen? (är inte stockholmare).

Webcam:
http://webbkameror.se/webbkameror/sergelstorg/index.php
Citera
2011-10-07, 23:45
Medlem
Tomatpures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadDog76

Verkligen inte sant, tar 1 minut att få tag på subutex/suboxone/xanor på plattan om man är försiktig och diskret
Citera
2011-10-07, 23:48
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Är du där på morgonen typ 10-11 när alla heroinister kommer från mottagningarna så tar det inte många minuter innan du har dig lite subutex. Sen ska det skötas snyggt med ju, diskret, och absolut inte dra till sig onödig uppmärksamhet, sen gör du ju heller aldrig affären öppet på plattan, det är ju idioti, självklart går ni iväg till en liten mer avlägsen plats och styr upp affären.
Personligen har jag alltid med mig en kompis när jag ska göra några affärer där, man vet aldrig hur sjuk säljaren är och istället rånar dig på pengar å telefon.
Inte för att vara rasistisk eller så, men jag föredrar affärer med våra egna pundare då det ofta är knas att göra affärer med negerpundarn.
Men jag tycker att på sista tiden har det varit överdrivet mycket grisar där :/
Citera
2011-10-08, 04:30
Medlem
_indees avatar
Som föregående talare, det är inte svårt alls att få tag på sub där, det dominerar.
Du ska inte behöva betala mer än 200 för en.
Sätt dig på Burgerking och kolla så vet du vem du ska fråga. men som sagt, var där tidigt. innan lunch.
Citera
2011-10-08, 05:00
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Ja, är du där tidigt som sagt så bör du hitta någon med standardpriset 200kr, men senare under dagen/tidig eftermiddag vill de flesta ha 250kr och blir tjuriga om man börjar tjöta om 200kr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in