Citat:
Ursprungligen postat av hymnx
Kranarna letar inte upp folk. De blir uppletade eller så presenteras man för dem av mellanhanden som du alltid verkar ha med att göra.
Jag har aldrig haft problem med att hitta rätt personer, det är inte svårt att lista ut, och heller inte särskilt svårt att övertala en nedpundad mellanhand som är kåt på pengar att presentera dig för kranen heller. Som personen över mig skrev, erbjud pengar eller andra droger du har överflöd av, om du har nåt.
Och att försöka hitta en "stadig" kran på plattan kan du ju försöka med så gott du vill. Något sådant må jag påstå inte existerar. Du kanske kan handla av honom ett fåtal gånger, sen har hans telefon blivit bestulen eller borttappad eller så har han torskat. Den enda personen på plattan som ALLTID är där och verkar klara sig ur allt är rhastakungen av plattan. Den räven är alltid där. Oerhört smart eller så håller han sig till bara cannabis i småmängder. Aldrig behövt köpa cannabis från plattan så jag har aldrig haft med honom att göra. Ett fåtal polare har köpt "femmor" av honom dock, som inte vägt mer än 2g.
Jag har aldrig haft problem med att hitta rätt personer, det är inte svårt att lista ut, och heller inte särskilt svårt att övertala en nedpundad mellanhand som är kåt på pengar att presentera dig för kranen heller. Som personen över mig skrev, erbjud pengar eller andra droger du har överflöd av, om du har nåt.
Och att försöka hitta en "stadig" kran på plattan kan du ju försöka med så gott du vill. Något sådant må jag påstå inte existerar. Du kanske kan handla av honom ett fåtal gånger, sen har hans telefon blivit bestulen eller borttappad eller så har han torskat. Den enda personen på plattan som ALLTID är där och verkar klara sig ur allt är rhastakungen av plattan. Den räven är alltid där. Oerhört smart eller så håller han sig till bara cannabis i småmängder. Aldrig behövt köpa cannabis från plattan så jag har aldrig haft med honom att göra. Ett fåtal polare har köpt "femmor" av honom dock, som inte vägt mer än 2g.
Sant. Förut var jag iofs där i tid, alltså redan runt kl 10 på morgonen, och var då på plats när dom första dök upp, då var det lättast att hitta nån. Men senaste tiden har jag alltid varit på plats lite senare, runt halv tolv eller så. Och då börjar det bli rätt mycket folk där, och svårare, iaf för mig, att hitta nån.
Men ska ge det där ett försök, kan erbjuda bens eller pengar om nån kan presentera mig för en kran direkt, för jag vet ju att dom finns, och dom hänger oftast inte på plattan, men "mellanhanden" hänger däremot på plattan. Då kan man ha chans att få en stadig kran typ.
Så det är alltså väldigt svårt att få tag i en bra kran på plattan? Jag har då fått tag i två stadiga kranar där, som jag sen handlat av många gånger efteråt, och då fått mycket bättre pris också. Så helt omöjligt verkar det ju inte vara.
Första kranen träffade jag där, men han var en sån om inte brukade hänga där alls annars, utan var där för att möta upp någon annan bara, då jag fick kontakt med honom. Och vips, så hade jag en stadig kran. Och slapp då plattan under ett halvår, sen när jag var tvungen att gå tillbaka till plattan igen, så var det helt annan stämning där, och mycket svårare att hitta nån vettig människa.
Men det är väl som min kran sa "dom som hänger på plattan, dom är inte människor, dom är djur, och blåser en vid första tillfälle, så håll dig borta därifrån och kontakta mig istället". Och nu vet jag att det stämmer.
"varje kväll samlas neondjuren på plattan
och går i flock ner iväg till rymdskeppet
berusade av solnedgången och trasiga
telefonkiosker och väggarna runt omkring dem
som skriker ut slagord om erotik och kärlek
och sedelpressar och motorerna från bilarna
surrar inne i deras hjärnor
oh, medborgare, utanför snurrar sverige"
och går i flock ner iväg till rymdskeppet
berusade av solnedgången och trasiga
telefonkiosker och väggarna runt omkring dem
som skriker ut slagord om erotik och kärlek