2011-02-26, 14:27
Medlem
Har inte läst hela tråden.
Men hur är tjacket på platten och Medis?

Farligt utblandat antar jag?
Pris och kvaliteé?
Citera
2011-02-26, 15:56
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pr1nnyra1d
Har inte läst hela tråden.
Men hur är tjacket på platten och Medis?

Farligt utblandat antar jag?
Pris och kvaliteé?
Tjack köper du inte på plattan. PUNKT!

Hur det är på medis vet jag bara genom hörsägen men man ska kunna scora helt ok grejjor där om man har tur.
Citera
2011-03-04, 00:40
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Tänkte fara ner till sthlm idag över dagen och handla för runt 6-7 tusen (om det är möjligt). Det är jag och en vän som båda levt detta liv i många år.

Min fråga är,
Hur ser det ut i dagens läge? Någon som kan updatera mig? Annars åker jag bara ner och hoppas på det bästa. Får helt enkelt sätta oss på bk och kolla runt lite.
Citera
2011-03-04, 06:58
Medlem
Åker du till plattan och vill handla för 6-7000 blir du till 90% blåst eller rånad på rubbet! Är det varor du är ute efter? Vet inte hur det är idag men när jag höll på så var det gambianer som gällde!

Mitt tips är att försöka prata med någon halvung pundare på plattan och fråga om han har någon gambiankran, säg att du vill handla ett gram och om det är sjysta grejer kommer du tillbaka nästa dag för en tia. Ge dock ALDRIG pengar i förskott, antingen följer du med eller så fråga om du kan kontakta kranen. Självklart måste du ge snubben lite för besväret, ge han halva grammet om du kan kontakta kranen själv för tian.
Lycka till!

Btw - är du inte heroinist så glöm allt jag sagt, heroin är skit.

OBS! Dom gambianer jag menar håller till i förorterna, aldrig plattan. Plattamgambianerna är horsare/koksare och blåsare.
Citera
2011-03-04, 20:45
Medlem
Jungles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokinS
Åker du till plattan och vill handla för 6-7000 blir du till 90% blåst eller rånad på rubbet! Är det varor du är ute efter? Vet inte hur det är idag men när jag höll på så var det gambianer som gällde!

Mitt tips är att försöka prata med någon halvung pundare på plattan och fråga om han har någon gambiankran, säg att du vill handla ett gram och om det är sjysta grejer kommer du tillbaka nästa dag för en tia. Ge dock ALDRIG pengar i förskott, antingen följer du med eller så fråga om du kan kontakta kranen. Självklart måste du ge snubben lite för besväret, ge han halva grammet om du kan kontakta kranen själv för tian.
Lycka till!

OBS! Dom gambianer jag menar håller till i förorterna, aldrig plattan. Plattamgambianerna är horsare/koksare och blåsare.

Vad ligger en tia på i Stockholm?, alltså ute i förorterna.
Citera
2011-03-04, 21:38
Medlem
Vet inte om du frågar rätt person, jag slutade med varorna för 8 år sen. På den tiden låg väl en tia på kanske 5-6k för bra varor från en pålitlig kran.
Men som sagt så är det ett tag sen .
Citera
2011-03-05, 15:36
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jungle
Vad ligger en tia på i Stockholm?, alltså ute i förorterna.
Nu vet jag inte om du skulle kunna få såna här priser men 10g för 6 -7.5k är vad jag har hört.

Sen fanns det någon lirare ett tag som sålde 1g för 600, men det lär inte ha varit bra grejor.
Citera
2011-03-06, 22:24
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokinS

Lycka till!

Tack för tipset, men nu var det inte varor jag var ute efter, utan sub. Anledningen till detta är att sub priserna är skyhöga här i medelpad. Sålde två för 1000:- idag liksom.. Fick ner priset till 100 kr st och det är helt okej enligt mig, med tanke på att det var första gången jag träffade s nubben. Tog la ca en halvtimme att hitta den här snubben.

Satan vad dyrt det var med fludder i våran huvudstad.. Åtminstone på plattan. 100 kr för två iktorivil är ju löjligt. Får dom för 10 kr styck här hemma, och då är det i norrland.

Aja, det gick bra hur som helst. Tjänat igen pengarna jag spenderade och har ett gäng kvar för eget bruk.
Citera
2011-03-06, 22:39
Medlem
flygandApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShizzleNizzle
Tack för tipset, men nu var det inte varor jag var ute efter, utan sub. Anledningen till detta är att sub priserna är skyhöga här i medelpad. Sålde två för 1000:- idag liksom.. Fick ner priset till 100 kr st och det är helt okej enligt mig, med tanke på att det var första gången jag träffade s nubben. Tog la ca en halvtimme att hitta den här snubben.

Satan vad dyrt det var med fludder i våran huvudstad.. Åtminstone på plattan. 100 kr för två iktorivil är ju löjligt. Får dom för 10 kr styck här hemma, och då är det i norrland.

Aja, det gick bra hur som helst. Tjänat igen pengarna jag spenderade och har ett gäng kvar för eget bruk.

Hur många köpte du?
Citera
2011-03-07, 00:08
Medlem
ShizzleNizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flygandApan
Hur många köpte du?

Räckte nätt och jämt till 70 st och min polare köpte 40.
Citera
2011-03-07, 01:23
Medlem
flygandApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShizzleNizzle
Räckte nätt och jämt till 70 st och min polare köpte 40.

Okej, nice. Hur många kranar kollade du med innan? Fick du åka ut till nån förort för att göra köpet? Jag har själv vart sugen på att åka ner till sthlm och handla på mig men vettefan, känns som att risken att bli blåst är stor.
Citera
2011-03-07, 01:26
Medlem
skogsbärets avatar
Träffade du en trevlig arab som kunde sälja er så många? Franska?
Senast redigerad av skogsbäret 2011-03-07 kl. 02:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in