2011-09-13, 21:13
Medlem
JesusLovesUs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hymnx
Det du skrev

Vart du rånad på plattan eller gick du iväg med någon neger du träffade där? Rötäggen kommer visserligen i alla olika färger. Faktiskt aldrig ens sett ett bråk ske där. Visserligen mycket tjafs men eftersom det är ett sånt polisbevakat område så håller sig "knarkarna" för det mesta lugna.

Vad brukar du vara ute efter när du är där och handlar? Piller har jag tyckt varit lite svårare att få tag på medan heroin är löjligt lätt att hitta.
Citera
2011-09-14, 02:31
Medlem
hymnxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JesusLovesU
Vart du rånad på plattan eller gick du iväg med någon neger du träffade där? Rötäggen kommer visserligen i alla olika färger. Faktiskt aldrig ens sett ett bråk ske där. Visserligen mycket tjafs men eftersom det är ett sånt polisbevakat område så håller sig "knarkarna" för det mesta lugna.

Vad brukar du vara ute efter när du är där och handlar? Piller har jag tyckt varit lite svårare att få tag på medan heroin är löjligt lätt att hitta.
Jag blev rånad på plattan. En liten bit bort från BK där alla står, men på plattan likväl.
7 gambianer som gamade sig på mig, flög på mig och stal allt jag hade på mig.
Hade tidigare gjort deals med en av dem också, skulle bara avsluta affären så att säga.

Jag var där för subutex och benso. Gick inte därifrån innan jag fått det jag ville ha, och jag kom heller aldrig hem tomhänt. Det finns om man är tillräckligt på, på ett aggressivt pundarsätt, utan att göra dem för lacka.
De går nämligen på benso själva, 24/7. Det finns inte alltid så man kan köpa den mängd man åker dit för, men 1-5st från deras privata lilla lager brukar man komma undan med. De hade väl kanske medlidande för mig också, de visste hur torsk jag var på skiten samtidigt som jag hjälpte dem med deras deals 4 månader. Ung svensk kille som springer runt i stan från ena knarkarkvarten till den andra till plattan, mellan 5 pers där och sen tillbaka till kvartarna ser bättre ut än om en arab skulle göra det. Tydligen. Annars är det ju skönt att slippa riskera att göra sånt själv. Haha.
Citera
2011-09-14, 20:11
Medlem
Hallå

Senaste tiden jag vart där och letat säljare så har jag aldrig fått direktkontakt med själva försäljaren, alltså den som sitter på subben. Man går nån runda där nere, kollar läget, återkommer, och då kommer genast nån fram och frågar vad man vill ha, och då är det i 90% av fallen nån som inte själv har sub på sig, men som erbjuder sig att hjälpa.

Personen säger att dom kostar 250, ibland har dom mage att säga 300kr/st, fast man ska ha 4st totalt. Sen försvinner personen iväg, kommer tillbaka med subben, och man får betala 250kr/st oftast, ibland har jag vart tvungen att lägga 300 för en jävla sub. Enbart för att man inte får direktkontakt med säljaren.

Nån som har nåt tips på hur fan man ska gå till väga för att få direktkontakt med själva kranen, som oftast finns på plattan, men som sällan verkar vilja söka upp köparna (mig i det här fallet) själva.
Helst vill jag ju träffa en kran, som alltid har typ, som man kan byta nummer med efter första köpet, så man kan mötas nån annanstans nästa gång, och slippa yra runt på plattan varje gång. :/

För nåt halvår sen var det mycket lättare, då hittade jag nästan direkt en som hade sub på sig och fick köpa för 200, som det ska vara. Samt att man sen fick en stadig kran ett tag framåt. Men nu under sommaren och sist jag var där för ett par veckor sen så har det kryllat av, oftast yngre folk, som springer runt och "hjälper" kranen att hitta kunder, så att han själv tjänar 50/100kr per sub som jag köper. Börjar tröttna liksom. Speciellt när man åker rätt långt för att handla. då vill man fan inte lägga 300 per sub, när standardpriset ligger på 200. Hade tidigare i år en som sålde för 150, man honom har jag inte numret kvar till, pga att jag blev av med mobilen och även hans nummer då, såklart.
Citera
2011-09-14, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EES
Hallå:

erbjud pengar för nr. engångssumma som du snart tjänar ihop
Citera
2011-09-14, 21:11
Medlem
hymnxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EES
Hallå

Senaste tiden jag vart där och letat säljare så har jag aldrig fått direktkontakt med själva försäljaren, alltså den som sitter på subben. Man går nån runda där nere, kollar läget, återkommer, och då kommer genast nån fram och frågar vad man vill ha, och då är det i 90% av fallen nån som inte själv har sub på sig, men som erbjuder sig att hjälpa.

Personen säger att dom kostar 250, ibland har dom mage att säga 300kr/st, fast man ska ha 4st totalt. Sen försvinner personen iväg, kommer tillbaka med subben, och man får betala 250kr/st oftast, ibland har jag vart tvungen att lägga 300 för en jävla sub. Enbart för att man inte får direktkontakt med säljaren.

Nån som har nåt tips på hur fan man ska gå till väga för att få direktkontakt med själva kranen, som oftast finns på plattan, men som sällan verkar vilja söka upp köparna (mig i det här fallet) själva.
Helst vill jag ju träffa en kran, som alltid har typ, som man kan byta nummer med efter första köpet, så man kan mötas nån annanstans nästa gång, och slippa yra runt på plattan varje gång. :/

För nåt halvår sen var det mycket lättare, då hittade jag nästan direkt en som hade sub på sig och fick köpa för 200, som det ska vara. Samt att man sen fick en stadig kran ett tag framåt. Men nu under sommaren och sist jag var där för ett par veckor sen så har det kryllat av, oftast yngre folk, som springer runt och "hjälper" kranen att hitta kunder, så att han själv tjänar 50/100kr per sub som jag köper. Börjar tröttna liksom. Speciellt när man åker rätt långt för att handla. då vill man fan inte lägga 300 per sub, när standardpriset ligger på 200. Hade tidigare i år en som sålde för 150, man honom har jag inte numret kvar till, pga att jag blev av med mobilen och även hans nummer då, såklart.
Kranarna letar inte upp folk. De blir uppletade eller så presenteras man för dem av mellanhanden som du alltid verkar ha med att göra.
Jag har aldrig haft problem med att hitta rätt personer, det är inte svårt att lista ut, och heller inte särskilt svårt att övertala en nedpundad mellanhand som är kåt på pengar att presentera dig för kranen heller. Som personen över mig skrev, erbjud pengar eller andra droger du har överflöd av, om du har nåt.

Och att försöka hitta en "stadig" kran på plattan kan du ju försöka med så gott du vill. Något sådant må jag påstå inte existerar. Du kanske kan handla av honom ett fåtal gånger, sen har hans telefon blivit bestulen eller borttappad eller så har han torskat. Den enda personen på plattan som ALLTID är där och verkar klara sig ur allt är rhastakungen av plattan. Den räven är alltid där. Oerhört smart eller så håller han sig till bara cannabis i småmängder. Aldrig behövt köpa cannabis från plattan så jag har aldrig haft med honom att göra. Ett fåtal polare har köpt "femmor" av honom dock, som inte vägt mer än 2g.
Citera
2011-09-15, 18:52
Medlem
*suckar* varför bor man inte i sthlm verkar bra mycket lättare att gå till plattan..och fixa sig nått än i Gbg... trots *tips* är det väldigt.... inte lätt har jag märkt.. *muttrar*

gräs är nog lätt men om man vill ha lite andra saker så verkar det mesta vara skit...
Citera
2011-09-15, 19:28
Medlem
hymnxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankai-baby
*suckar* varför bor man inte i sthlm verkar bra mycket lättare att gå till plattan..och fixa sig nått än i Gbg... trots *tips* är det väldigt.... inte lätt har jag märkt.. *muttrar*

gräs är nog lätt men om man vill ha lite andra saker så verkar det mesta vara skit...
Jag hade inte varit avundsjuk på Stockholmare om jag var du. Plattan är ett helveteshål.
Det är bra mycket bättre att skaffa riktiga jävla kontakter istället.
Det värsta med plattan är ju just det att det är så pass enkelt, vilket innebär att om man är dålig och inte får tag i sin drug of choice så går man dit och försöker. Och då är blåsrisken, rånrisken, eller torskrisken bara ännu större för att man ser ut som ett offer.
Jag hatar plattan.

Och det jag hatar mest med plattan är när jag är där (inte av droganledningar längre) och ser en av mina före detta arabvänner stå och göra deals med småkids som inte är äldre än 16 bast.
Det är för lätt för småungar att hitta droger, även om de inte har egna kontakter (äldre polare, storebröder, etc), om de går till plattan.
Citera
2011-09-15, 19:54
Medlem
Citat:
Jag hade inte varit avundsjuk på Stockholmare om jag var du. Plattan är ett helveteshål.
Det är bra mycket bättre att skaffa riktiga jävla kontakter istället.
Det värsta med plattan är ju just det att det är så pass enkelt, vilket innebär att om man är dålig och inte får tag i sin drug of choice så går man dit och försöker. Och då är blåsrisken, rånrisken, eller torskrisken bara ännu större för att man ser ut som ett offer.
Jag hatar plattan.

Och det jag hatar mest med plattan är när jag är där (inte av droganledningar längre) och ser en av mina före detta arabvänner stå och göra deals med småkids som inte är äldre än 16 bast.
Det är för lätt för småungar att hitta droger, även om de inte har egna kontakter (äldre polare, storebröder, etc), om de går till plattan.

nu har jag inga kontakter.... alls... så... självklart har jag varit mer än sugen på att ta en tåg tripp till plattan och fixa sub.. har dock aldrig fått tummen ur...
Citera
2011-09-15, 20:08
Medlem
hymnxs avatar
Citat:
nu har jag inga kontakter.... alls... så... självklart har jag varit mer än sugen på att ta en tåg tripp till plattan och fixa sub.. har dock aldrig fått tummen ur...
Jag känner å andra sidan att om du inte har kontakter själv, samt "aldrig fått tummen ur", så lär du inte ha några problem heller. Och då känns det jävligt onödigt att du ens ska gå till plattan. Tvivlar på att du har ett sug som gör det näst intill omöjligt att klara vardagen, som det är för många opiat/opioid-missbrukare. Hade det varit det så hade du "fått tummen ur" för längesen.
Citera
2011-09-15, 20:14
Medlem
Citat:
Jag känner å andra sidan att om du inte har kontakter själv, samt "aldrig fått tummen ur", så lär du inte ha några problem heller. Och då känns det jävligt onödigt att du ens ska gå till plattan. Tvivlar på att du har ett sug som gör det näst intill omöjligt att klara vardagen, som det är för många opiat/opioid-missbrukare. Hade det varit det så hade du "fått tummen ur" för längesen.

jag brukar få oxy av en polare... just nu krånglar utskrivningarna och det är i sånna stunder jag vill fixa snask till mig och h*n.... har vi tur så blir det ikväll annars... lida tills imorgon.. då kanske jag kan få några stillisar...

sen har jag funnits här under annat namn så är inte så noob som det ser ut
Citera
2011-09-15, 20:31
Medlem
hymnxs avatar
Citat:
jag brukar få oxy av en polare... just nu krånglar utskrivningarna och det är i sånna stunder jag vill fixa snask till mig och h*n.... har vi tur så blir det ikväll annars... lida tills imorgon.. då kanske jag kan få några stillisar...

sen har jag funnits här under annat namn så är inte så noob som det ser ut
Påstår inte att du inte är erfaren. Not at all. Jag tittar sällan på hur många inlägg personen i fråga har skrivit på flashback, och jag läser sällan de inlägg han/hon skrivit tidigare. Inläggscount på flashback är inte lika med erfarenhet irl av droger. Det enda jag påstod var att jag fick känslan av att du inte har några särskilda problem utan, men det kanske du har.
Citera
2011-09-15, 23:16
Medlem
Jungles avatar
Citat:

Oj! Det är illa man ska ta tåget från Gbg till Stockholm (särskilt plattan) för sub, finns ju gått om dom i Gbg och billigare är dom garanterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in