Hallå
Senaste tiden jag vart där och letat säljare så har jag aldrig fått direktkontakt med själva försäljaren, alltså den som sitter på subben. Man går nån runda där nere, kollar läget, återkommer, och då kommer genast nån fram och frågar vad man vill ha, och då är det i 90% av fallen nån som inte själv har sub på sig, men som erbjuder sig att hjälpa.
Personen säger att dom kostar 250, ibland har dom mage att säga 300kr/st, fast man ska ha 4st totalt. Sen försvinner personen iväg, kommer tillbaka med subben, och man får betala 250kr/st oftast, ibland har jag vart tvungen att lägga 300 för en jävla sub. Enbart för att man inte får direktkontakt med säljaren.
Nån som har nåt tips på hur fan man ska gå till väga för att få direktkontakt med själva kranen, som oftast finns på plattan, men som sällan verkar vilja söka upp köparna (mig i det här fallet) själva.
Helst vill jag ju träffa en kran, som alltid har typ, som man kan byta nummer med efter första köpet, så man kan mötas nån annanstans nästa gång, och slippa yra runt på plattan varje gång. :/
För nåt halvår sen var det mycket lättare, då hittade jag nästan direkt en som hade sub på sig och fick köpa för 200, som det ska vara. Samt att man sen fick en stadig kran ett tag framåt. Men nu under sommaren och sist jag var där för ett par veckor sen så har det kryllat av, oftast yngre folk, som springer runt och "hjälper" kranen att hitta kunder, så att han själv tjänar 50/100kr per sub som jag köper. Börjar tröttna liksom. Speciellt när man åker rätt långt för att handla. då vill man fan inte lägga 300 per sub, när standardpriset ligger på 200. Hade tidigare i år en som sålde för 150, man honom har jag inte numret kvar till, pga att jag blev av med mobilen och även hans nummer då, såklart.