Citat:
Ursprungligen postat av discoverymen
Nej i princip alla högskolor och universitet inom Sverige har samma program och kurser.
Nej, det stämmer inte. Juristexamen kan tas ut i sex städer i Sverige. Det finns ungefär 141 städer i Sverige. Tydligen ska man inte få byta stad, alltså blir det något form av kastsystem, att de som råkar födas i rätt stad får bra utbildning, de andra får dålig utbildning eller ingen alls.
Citat:
Fattar du inte att Lunds kommun inte har råd och ta in så många ny blivande studenter till Lund. Det är fortfarande brist på lägenheter i Lund.
Har råd att ta in? Är det inte snarare positivt att mer folk söker sig till staden? Är det bara jag som får utskick från universitet i Sverige som ber mig att flytta dit? Visst är det bostadsbrist, men om man redan bor i Lund har man ju per definition bostad. Bostadsbristen påverkar ju mest folk som vill flytta till Lund, samt folk som vill byta bostad.
Citat:
Icke relevant har inget med saken och göra och ni är fortfarande inte välkomna. Åk tillbaks med dig till Piteå.
Det är relevant i den grad att du kommer med påståenden utan grund eller argumentation enbart av bitterhet. Har du några argument för din tes skulle jag gärna se att du ställer upp dem. Ordna gärna upp dem så att det blir tydligt vilka argumenten är och varför resultatet av förändringen skulle vara önskvärt, om det inte kan anses vara uppenbart.
För övrigt är jag inte från Piteå, men låt oss anta att jag var det. Vad skulle jag ha gjort då, struntat i att utbilda mig?
I överlag håller jag med FrasseFloyd.