2010-08-28, 21:52
Medlem
Dejavos avatar
Är det någon särskild klädsel som gäller på introduktionsmöten?
Citera
2010-08-28, 22:07
Medlem
BobSacamanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dejavo
Är det någon särskild klädsel som gäller på introduktionsmöten?

Frack är det som brukar gälla för herrarna. Förra terminen var det en kille som dök upp i kostym - du skulle ha hört suset som gick genom salen. Han hoppade av programmet dagen efter och pluggar nu i Skövde.

Introduktionsmöten är ingenting speciellt - lika anonymt som en föreläsning. Vill du impa på b-rudarna när ditt namn ropas upp bör du snarare jobba på ditt svar på ropet. Svar som "ja" eller "här" imponerar föga, så försök hitta på något lite mer fyndigt. Själv körde jag "That's me!" men blev utskrattad.
Citera
2010-08-28, 22:17
Medlem
Dejavos avatar
Anar ironi. Annars blir jag orolig.
Citera
2010-08-28, 22:28
Medlem
BobSacamanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobSacamano
Frack är det som brukar gälla för herrarna. Förra terminen var det en kille som dök upp i kostym - du skulle ha hört suset som gick genom salen. Han hoppade av programmet dagen efter och pluggar nu i Skövde.

Introduktionsmöten är ingenting speciellt - lika anonymt som en föreläsning. Vill du impa på b-rudarna när ditt namn ropas upp bör du snarare jobba på ditt svar på ropet. Svar som "ja" eller "här" imponerar föga, så försök hitta på något lite mer fyndigt. Själv körde jag "That's me!" men blev utskrattad.

Citat:
Anar ironi. Annars blir jag orolig.

Det fetmarkerade kan du tolka som "klä dig hur (fan) du vill". Det vill säga, klä dig som du tänker klä dig till vardags i plugget. Dyk inte upp i frack eller kostym.
Citera
2010-08-28, 23:02
Medlem
Dejavos avatar
Citat:
Det fetmarkerade kan du tolka som "klä dig hur (fan) du vill". Det vill säga, klä dig som du tänker klä dig till vardags i plugget. Dyk inte upp i frack eller kostym.
Okej. Var lite svårtolkat eftersom du blandade in det där om brudarna i det allvarliga. Tack för informationen.
Citera
2010-08-29, 00:13
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Okej. Var lite svårtolkat eftersom du blandade in det där om brudarna i det allvarliga. Tack för informationen.
Seriöst: ta inte saker och ting på för stort allvar. Står det en klädkod så följ den, står det ingen klädkod så klä dig som du vill. Hel och ren är väl ledorden, precis som överallt annars.

Läs här och ett par inlägg framåt.
Citera
2010-08-29, 20:49
Medlem
Trivs redan i Lund
Citera
2010-08-29, 20:53
Bannlyst
Lunds kommun borde ändra antagnings reglerna helt och hålet. Tycker de ska ta in folk efter vart de bor och inte efter betyg. Till exempel en från stor stad som ska flytta till Lund och studera hur patetisk låter det inte. Det finns faktiskt folk som bor i självaste staden Lund men inte har kommit in p.g.a för många sökande och de har hamnat i reservlistan.

Ni får fan ta och ge er och stanna kvar i era äckliga städer så att de som bor i sin egen stad får den platsen ni tar
Citera
2010-08-29, 21:07
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av discoverymen
Lunds kommun borde ändra antagnings reglerna helt och hålet. Tycker de ska ta in folk efter vart de bor och inte efter betyg. Till exempel en från stor stad som ska flytta till Lund och studera hur patetisk låter det inte. Det finns faktiskt folk som bor i självaste staden Lund men inte har kommit in p.g.a för många sökande och de har hamnat i reservlistan.

Ni får fan ta och ge er och stanna kvar i era äckliga städer så att de som bor i sin egen stad får den platsen ni tar

Detta var nog det roligaste inlägget jag läst i den här tråden idag!

Ärligt talat, tror du att Lunds kommun bestämmer intagningsreglerna? Lunds Universitet må ligga i Lund men är fortfarande en STATLIG myndighet, inte en kommunal. Sen tror du väl inte det hade funkat med att begränsa platserna till en geografisk tillhörighet? Tror du att 35000 utbildningsplatser skulle finnas kvar till bara några enstaka tusen gymnasielever som tar studenten varje sommar?

Vilken utbildning var det du inte kom in på, bryr mig inte så mycket heller. Jag skrattar fortfarande åt ditt inlägg!

Däremot kan man börja prata betygsinflation och liknande, men det är knappst rätt tråd för det.
Citera
2010-08-29, 21:12
Medlem
feinsteins avatar
Citat:

Där var en fusknolla på Juristuppropet i Onsdags som kom dit i kavaj och finbyxor och frågade om det gällde dress code på nationerna. Innan jag fick reda på att han var en fusknolla trodde jag att det kanske varit en Flashbackare som varit framme och lurat honom.
Citera
2010-08-29, 21:45
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feinstein
Där var en fusknolla på Juristuppropet i Onsdags som kom dit i kavaj och finbyxor och frågade om det gällde dress code på nationerna. Innan jag fick reda på att han var en fusknolla trodde jag att det kanske varit en Flashbackare som varit framme och lurat honom.
Det var inte en fusknolla där i onsdags...
Citera
2010-08-29, 21:49
Medlem
Imorgon gäller det då... jag är så jävla nervös.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in