Citat:
Ursprungligen postat av discoverymen
Lunds kommun borde ändra antagnings reglerna helt och hålet. Tycker de ska ta in folk efter vart de bor och inte efter betyg. Till exempel en från stor stad som ska flytta till Lund och studera hur patetisk låter det inte. Det finns faktiskt folk som bor i självaste staden Lund men inte har kommit in p.g.a för många sökande och de har hamnat i reservlistan.
Ni får fan ta och ge er och stanna kvar i era äckliga städer så att de som bor i sin egen stad får den platsen ni tar

Detta var nog det roligaste inlägget jag läst i den här tråden idag!
Ärligt talat, tror du att Lunds kommun bestämmer intagningsreglerna? Lunds Universitet må ligga i Lund men är fortfarande en STATLIG myndighet, inte en kommunal. Sen tror du väl inte det hade funkat med att begränsa platserna till en geografisk tillhörighet? Tror du att 35000 utbildningsplatser skulle finnas kvar till bara några enstaka tusen gymnasielever som tar studenten varje sommar?
Vilken utbildning var det du inte kom in på, bryr mig inte så mycket heller. Jag skrattar fortfarande åt ditt inlägg!
Däremot kan man börja prata betygsinflation och liknande, men det är knappst rätt tråd för det.