Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Hur är det med juristerna och nollningen, visst är det kostym som gäller för killarna då? Ett ex till mig som nollades '06 sa att det var kostym som gällde för killarna under nollningen.
(Rätta mig om jag har fel men jag har för mig att du studerar juridik i Lund)
Kostym gäller på JF:s Novischfest. Under nollningen och sittningarna är det antingen valfri klädsel eller temakläder (info om sånt kommer när det blir aktuellt). På Juridicum klär sig de flesta propert, men absolut inte kostym. En del väljer att bära en udda kavaj, andra kör skjorta men det vanligaste är nog jeans + t-shirt.
Det finns ingen anledning att klä upp sig bara för att man ska läsa något särskilt. Att vara hel och ren är väl en själklarhet, och att ha förmågan att klä sig snyggt är aldrig fel, men att man skulle bli utfryst bara för att man inte har kostym är ärligt talat bara skitsnack. Däremot bör man som man alltid ha en kostym redo att ta på sig. Det är vissa fester, både i JF:s regi men också i nationernas, som kräver kostym.
Ja, du har rätt i att jag pluggar juridik i Lund och jag hoppas du fick någorlunda svar på din fråga.