2010-08-23, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pernil90
I'll be there! Tror man behöver båda, var på säkra sidan så slipper du stå där med byxorna nere när det väl ger sig.

Men vafan studera är fortfarande nere.
Citera
2010-08-23, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLoc
Ekonomnollningen imorgon, någon?

PS. Behöver man BÅDE antagningsbesked från studera.nu samt 'kvittot' från studentlund för att ta sig in på ställen nu i veckan?
'

Yes... fick precis reda på vårt tema, spårat kan man kanske säga, haha.. Jag har bara skrivit ut "Mina sidor" så hoppas det räcker med det. Hinner inte skriva ut studera.nu tills imorgon ändå..
Citera
2010-08-23, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pearly_
'

Yes... fick precis reda på vårt tema, spårat kan man kanske säga, haha.. Jag har bara skrivit ut "Mina sidor" så hoppas det räcker med det. Hinner inte skriva ut studera.nu tills imorgon ändå..
Samma här.. Har mitt Mina Sidor utskrivet men ej studera. Lär nog lösa sig ändå

Och ja, min grupps tema är minst sagt skruvat det med.. Blir nog en intressant morgondag
Citera
2010-08-23, 22:23
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:

PS. Behöver man BÅDE antagningsbesked från studera.nu samt 'kvittot' från studentlund för att ta sig in på ställen nu i veckan?
Ja, du behöver båda delarna. Antagningsbeskedet visar att du är student i Lund, kvittot från Studentlund visar att vi är betalande medlem till AF/kårer/nationer.

Lycka till förresten med nationsval. Jag har sagt det tidigare men det tål att upprepas: det är inte någon stor grej alls egentligen, utan det viktiga är att du själv känner att du hamnat på ett ställe du trivs på. Att gå med i nation X bara för att alla kursare är det vinner ingen något alls på. Att jobba eller på annat vis engagera sig i nation kan vara enormt givande och då är det viktigast att ens kollegor verkar schyssta, så ta ett par minuter för att snacka med de som sitter i inskrivningen på ett par olika nationer.
Citera
2010-08-23, 22:49
Medlem
Citat:

Jag är där! Fick ett småsjukt sms från faddrarna där bl.a. temat avslöjades, småsjukt det med! Tar ni med er någon alkohol från första början eller väntar ni med det till småtimmarna?
Citera
2010-08-23, 22:51
Medlem
Man kommer väl inte ha något slags uppehåll eller lov med undantag från julen nu va?
Citera
2010-08-23, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GordonG
Jag är där! Fick ett småsjukt sms från faddrarna där bl.a. temat avslöjades, småsjukt det med! Tar ni med er någon alkohol från första början eller väntar ni med det till småtimmarna?

Undrar om alla har samma tema? Nja jag tänkte nog inte komma med systemetpåsen i högsta hugg kl 12, avvaktar med den.. Får väl springa in på närmsta bolag om det krisar..
Citera
2010-08-23, 23:09
Medlem
Utan att avslöja mitt exakta tema: Det har med japan och friidrott att göra. Någon som känner igen sig?
Citera
2010-08-23, 23:13
Medlem
Citat:
Utan att avslöja mitt exakta tema: Det har med japan och friidrott att göra. Någon som känner igen sig?

Nope, då är vi inte i samma grupp. Haha är rätt nervös inför morgondagen jag...
Citera
2010-08-24, 00:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Urgrund
Man kommer väl inte ha något slags uppehåll eller lov med undantag från julen nu va?

Vet inte hur det är i Lund men när jag studerade i Halmstad så hade vi inget uppehåll (förutom tentaveckan då) förän jul och då var det bara över julhelgen (typ 22a dec - 3e jan) och sen körde man på som vanligt och var ledig på långfredagen och sen hade vi sommaruppehåll någon gång runt början av juni.
Citera
2010-08-24, 10:12
Medlem
Gurkan100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GordonG

Stod i mitt sms att faddrarna fixar dricka under dagen.
Citera
2010-08-24, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurkan100
Stod i mitt sms att faddrarna fixar dricka under dagen.
Mitt säger 'ta med egen dricka'.

Lyxgrupp du fick då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in