Sitter på Arlanda nu och ser fram emot en vecka på Tåget (som enligt rykten ska vara i stil med Grand Hotel).
Fy fan.. Avundas verkligen inte er som inte lyckats hitta något ännu. Har du boende från September och framåt iallafall? Visst, att bo på Tåget är säkert socialt och stundtals kul men skulle endå verkligen inte vilja göra det.
Förstår om du är dödstrött på alla novish-frågor just nu. Men ack så skraj man är att göra fel nu när man ha såå mycket att tänka på innan skolstarten.
Jag står som novish och kämpar för att få bostad genom AFB. Inte måste jag väl betala medlemskap INNAN jag fått mitt kontrakt? Det räcker väl att man direkt efter man fått bostad betalar in till studentlund?
De kan tumma lite på det nu i början men egentligen så måste du vara medlem för att ens få stå i deras kö. Det finns ingen anledning att vänta med medlemskap eftersom du ska bli medlem i vilket fall.
VAd är det egentligen för trivial humor D:are sitter inne med? Såg två stycken idag och den ena gick runt i enbart tarzankalsonger och den andra hade en t-shirt med DIE RADIOTJÄNST DIE. Klockan 10 på morgonen, och var således inte fulla. Eller är det så LTH-nollningen är? Pinsam?
VAd är det egentligen för trivial humor D:are sitter inne med? Såg två stycken idag och den ena gick runt i enbart tarzankalsonger och den andra hade en t-shirt med DIE RADIOTJÄNST DIE. Klockan 10 på morgonen, och var således inte fulla. Eller är det så LTH-nollningen är? Pinsam?
Hur elitistiska är ek.utbildningarna på LU? Likt Handels i Sthlm eller mer som en "vanlig" ek.utbildning?
Ganska vanlig, finns vissa ess som tror de kommer sitta i majoriteten av bolagsstyrelserna på OMX30 innan de är 28 men de kommer ner på jorden förr eller senare. Men vi (eller åtminstone jag) ser mig som högre stående jämfört med en ekonom från t.ex. Gotlands Universitet.
Ganska vanlig, finns vissa ess som tror de kommer sitta i majoriteten av bolagsstyrelserna på OMX30 innan de är 28 men de kommer ner på jorden förr eller senare. Men vi (eller åtminstone jag) ser mig som högre stående jämfört med en ekonom från t.ex. Gotlands Universitet.
Skrev precis in mig, och betalade avgiften, på studentlund. Under mina "mina medlemskort" står det "du har inga beställda medlemskort". Är det först efter jag skrivit in mig på en nation jag får ett kort utskickat?
Skrev precis in mig, och betalade avgiften, på studentlund. Under mina "mina medlemskort" står det "du har inga beställda medlemskort". Är det först efter jag skrivit in mig på en nation jag får ett kort utskickat?
Du får medlemskortet när du skrivit in dig på en nation. Gå till valfri nation och kolla med dem, så löser det sig.