2009-08-22, 00:23
  #241
Medlem
sinologens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coesar
Det enda som egentligen har "bestämts" är väl att man tänkte sig kvällen den 25, alltså nu på tisdag. Visserligen kan väl vissa ha nollning, men samtidigt finns det nog en hel del -- däribland oss humanistjävlar, jag ska läsa historia -- som inte har det.

Men jag vet inte, jag hoppas mest att någon tar tag i det. I vilket fall så håller jag med om att omlokalisering från Vildanden till något mer centralt vore lämpligt, och i sådana fall är väl alternativen Hercules, Myntha eller Rauhrackel (sp?).
Kulturen är nästan bättre än samtliga förslag då det finns väldigt gott om plats där.
Citera
2009-08-22, 12:23
  #242
Medlem
Giorgis avatar
Viggos vore också nice.
Citera
2009-08-22, 15:16
  #243
Medlem
Coesars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinologen
Kulturen är nästan bättre än samtliga förslag då det finns väldigt gott om plats där.
Där har jag aldrig varit, men jag tror dig. I slutändan kvittar det mig vart, så länge det blir av och är någorlunda centralt.

Viggos skulle vara helt okej, men det är lite i mån av plats. Brukar vara rätt trångt där.

Sen tillkommer kanske frågan om öppettider på söndagar, sådant har jag ingen koll på alls.
Citera
2009-08-22, 15:38
  #244
Medlem
sinologens avatar
Skall vi gå till ett ställa som inte är för studenter och som dessutom har plats anser jag att kulturen är det enda bra alternativet. Viggos och Raurachel är för smått, Vildanden för långt bort, Stortorget och Myntha har platsbrist.

Men det är inte upp till mig.
Citera
2009-08-22, 15:46
  #245
Medlem
xid0ns avatar
Alright, söndag den 30e eller tisdag den 25e?
Tanken var först på tisdagen men en ledig dag som söndag kan va lättare för de som redan börjat (börjar själv 1 sept så kvittar för mig).
Sinologen, var ligger Kulturen mer exakt?
Citera
2009-08-22, 15:52
  #246
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xid0n
Alright, söndag den 30e eller tisdag den 25e?
Tanken var först på tisdagen men en ledig dag som söndag kan va lättare för de som redan börjat (börjar själv 1 sept så kvittar för mig).
Sinologen, var ligger Kulturen mer exakt?


http://maps.google.se/maps?rlz=1C1GGLS_svSE292SE303&sourceid=chrome&um=1 &ie=UTF-8&q=kulturkrogen+lund&fb=1&split=1&gl=se&cid=0,0,2 018907228840370076&ei=APiPSu7uO87c-QbVyPHyDQ&sa=X&oi=local_result&ct=image&resnum=1
Citera
2009-08-22, 15:56
  #247
Bannlyst
ska börja på juristlinjen på LU nu om några dagar och har ett tillfälligt boende under nollningen och får 1 sep ett rum i en stor lägenhet. eftersom jag inte kan ta med hela garderoben på tåget ner så undrar jag vad man behöver för kläder under nollningsperioden och början av själva kursen. har hört snack om kostym och grejer.

är kostym något man behöver släpa med sig alltså? kommer det vara några finare middagar eller tillställningar?

är det något annat viktigt man bör tänka på att ta med ner?

farsan kommer ner med alla mina grejer när jag har flyttat in i lägenheten men det är just innan det som jag är osäker på vad man kommer behöva.
Citera
2009-08-22, 18:04
  #248
Medlem
Tjena!

Jag ska börja studera på LTH nu på måndag, sektion F. Ska bli riktigt spännande. Tyvärr har jag inte en susining om vart man samlas och när man samlas på morgonen?

Ngn som må hända vet och vill dela med sig av sina kunskaper?
Citera
2009-08-22, 18:06
  #249
Medlem
Lepiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simoco
Tjena!

Jag ska börja studera på LTH nu på måndag, sektion F. Ska bli riktigt spännande. Tyvärr har jag inte en susining om vart man samlas och när man samlas på morgonen?

Ngn som må hända vet och vill dela med sig av sina kunskaper?

Du har väl fått hem papper där det står vart du ska samlas och en karta över LTH?
Citera
2009-08-22, 18:14
  #250
Medlem
Ophes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simoco
Tjena!

Jag ska börja studera på LTH nu på måndag, sektion F. Ska bli riktigt spännande. Tyvärr har jag inte en susining om vart man samlas och när man samlas på morgonen?

Ngn som må hända vet och vill dela med sig av sina kunskaper?
Informationen ligger uppe på hemsidan. 9:15 i MH:A, MH:B eller MH:C beroende på om du ska gå F, N eller Pi.
Citera
2009-08-22, 18:31
  #251
Medlem
Att ha koll på papper har aldrig varit min starka sida

Tack för svaret! Har för mig att jag kollat på hemsidan, men tydligen har jag inte kollat tillräckligt noga
Citera
2009-08-22, 18:37
  #252
Medlem
myrdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinologen
Skall vi gå till ett ställa som inte är för studenter och som dessutom har plats anser jag att kulturen är det enda bra alternativet. Viggos och Raurachel är för smått, Vildanden för långt bort, Stortorget och Myntha har platsbrist.

Men det är inte upp till mig.
Varför gå till ett ställe som inte är för studenter?

I vilket fall som helst, så kan jag inte komma på de datumen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in