2010-07-14, 21:55
  #601
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobSacamano
Frack och andra finkläder kan hyras vid behov - om du inte är en sån som planerar att gå på en massa sittningar och sånt så är det knappast värt pengarna att köpa en frack och allt som hör till. Under nollningen är det bara 1-2 tillfällen man behöver kostym, så jag tycker inte att du ska köpa en ny om du redan har en duglig en, även om den är ljusgrå. Ingen bryr sig så mycket, speciellt inte under nollningen.
Kan man få tag på en frack billigt är det väl all idé att passa på. Gillar man studentlivet är det inte alls omöjligt att man hamnar på 1-2 baler per år och då är fracken nödvändig. Du har visserligen rätt i att de flesta inte bryr sig. En grå kostym kan man absolut bära under novischtiden (särskilt om det är vad man har) men min åsikt är ändå att klädkoder bör respekteras. Det finns inte på kartan att man kommer i kostym till en bal och det bör vara lika självklart att ta på sig en mörk kostym om det är vad som står på anmodan.

Fast det är ju min personliga åsikt och knappast något som är genomgående för Lund.
Citera
2010-07-14, 22:08
  #602
Medlem
Finns det någon nollning i Lund? När börjar den isåfall om man ska gå socionomprogrammet?
Citera
2010-07-14, 23:58
  #603
Medlem
tillerans avatar
På LTH hemsida står det att man till uppropet ska ta med sig antagningsbeskedet. Så är antagnings beskedet det Email jag fått från studera.nu när jag tackade ja till utbildningen. Eller är det något helt annat?
Citera
2010-07-15, 00:07
  #604
Medlem
tillerans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tilleran
På LTH hemsida står det att man till uppropet ska ta med sig antagningsbeskedet. Så är antagnings beskedet det Email jag fått från studera.nu när jag tackade ja till utbildningen. Eller är det något helt annat?

"Från torsdag 15 juli 2010 kan du via en länk nedan ladda ner ditt antagningsbesked i pdf-format."
Löste sig, jag hade inte läst texten på studera.nu.
Citera
2010-07-15, 01:48
  #605
Medlem
Nollas Språk och Litteraturfolket?
Citera
2010-07-15, 18:26
  #606
Medlem
Ska läsa ekonomi, som jag tidigare nämnt.. Visst får man info från skolan via post ang datum o annat viktigt?
Citera
2010-07-16, 19:13
  #607
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pearly_
Ska läsa ekonomi, som jag tidigare nämnt.. Visst får man info från skolan via post ang datum o annat viktigt?

Jag undrar detsamma fast för arabiska, jag tror vi får ett mejl om det
Citera
2010-07-16, 23:09
  #608
Medlem
5assedmonkeys avatar
Skall läsa lunds tekniska basår..
Något som görs i Helsingborg.

Skitnervös inför boende, letar och har mig som in i helvette!
Hade sprungit i taket av glädje om någon pmade mig och sade "Hej! Behöver du också någon som kan dela en lägenhet? Då kör vi!" typ..
Citera
2010-07-17, 15:37
  #609
Medlem
tillerans avatar
Räcker en "Texas TI-82 stats" på LTH eller måste jag skaffa en mer avancerad miniräknare?
Citera
2010-07-17, 15:51
  #610
Medlem
Ganska säker på att du inte behöver miniräknare.
Citera
2010-07-17, 16:05
  #611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tilleran
Räcker en "Texas TI-82 stats" på LTH eller måste jag skaffa en mer avancerad miniräknare?
Första året kommer du antagligen inte behöva en, möjligtvis lite plus/minus om du ska läsa mekanik eller liknande.
Citera
2010-07-25, 03:11
  #612
Medlem
redbet111s avatar
När börjar skolan skicka ut brev till de antagna? Är det kanske efter 2:a antagningen? Känns som att andra skolor redan gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in