2009-09-02, 14:55
Bannlyst
Hallå alla LTH-are !

Jag tänkte sätta upp ett par affischer och planscher om tagtotell.se i era lokaler. När stänger era byggnader för det mesta och var har ni lättillgängliga anslagstavlor?
Jag är ju ekonom, så jag har bara koll på våra byggnader. Ser att det finns utrymme bl.a. vid kåraulan och lth studiecentrum.
Citera
2009-09-02, 15:19
Medlem
skolmatsals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbs.tes
Tja, vilken av nationerna ska man skriva in sig på om man bara vill chilla? De flesta events verkar gå ut på att supa ner sig fullkomligt, är inte direkt intresserad. Gärna lite musikinriktat med.
Blekingska eller Sydskånska
Blekingska ligger lite off, men kompenserar med bra livespelningar och genom att vara det enda "alternativmusik" stället. Dvs. dom spelar mycket indiepop och annat dansant som inte är dunkadunka eller radiomusik. En del musiknördar hänger där vad jag förstått. Blekingska har nåt jippo imorgon(4 sep), så det är bara att dra dit.
Sydskånska är jag mindre bekant med, men de kör nån hiphopklubb och någon rockklubb. Har varit där när de kört en del 50-60tals musik och det var ett mycket trevligt avbrott från schlagerskiten och radiodunket som vanligtvis dominerar på nationerna. Hur pass laidback de är vet jag inte riktigt, du får gå dig och avgöra själv.
Citera
2009-09-02, 22:16
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuuil
Ja, INGarna kommer att vinna som vanligt. Vi är helt enkelt bäst
Ser fram emot att lundarna kommer upp och hälsar på.
Glöm inte bort festen på The Tivoli efter.

Så bra att ni läser en utbildning som LU inte ens bryr sig om att placera i Lund?
När började festen då? Direkt efter FlyINGen?
Citera
2009-09-02, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Så bra att ni läser en utbildning som LU inte ens bryr sig om att placera i Lund?
När började festen då? Direkt efter FlyINGen?

Hehe, nu ska vi inte vara sånna (Och utbildningen är visst placerad i Lund, delvis, beroende på vilken inriktning man har).

Festen börjar mer eller mindre direkt efter ja.
Citera
2009-09-03, 16:31
Medlem
Skulle vilja ha lite tips på när och var det kommer att hållas novischfester som man kan köpa efterfestbiljetter till. Jag är särskillt intresserad av de utbildningar med stor majoritet tjejer typ socionom och sjuksköterska.

Jag kan för övrigt rekomendera alla som kan att gå på så många novischfester som möjligt. Dessa brukar nämligen tillhöra terminens absolut bästa fester.
Citera
2009-09-03, 17:35
Medlem
Coesars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsfred
Skulle vilja ha lite tips på när och var det kommer att hållas novischfester som man kan köpa efterfestbiljetter till. Jag är särskillt intresserad av de utbildningar med stor majoritet tjejer typ socionom och sjuksköterska.

Jag kan för övrigt rekomendera alla som kan att gå på så många novischfester som möjligt. Dessa brukar nämligen tillhöra terminens absolut bästa fester.
Eftersläppet till Tornanationernas Novischfest den 18:e måhända? Säljes på just Tornanationerna, alltså Hallands, Västgöta, Sydskånska, Helsingkrona och Krischan.

F.ö., någon mer som ska till Bar Babylon ikväll?
Citera
2009-09-03, 17:38
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsfred

Kan man glida på alla nationers novischfester alltså? Låter onekligen intressant!
Citera
2009-09-03, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _slipknot1_
Kan man glida på alla nationers novischfester alltså? Låter onekligen intressant!

Naa, det tror jag knappast. Middagen det vill säga, eftersläppet vet jag ej. Men förutom nationernas så har du ju LundaEkonomernas novischfest den 2:a oktober. Anmälan sker på skånis.
BTW nollningen var grym, spec sittningen i lördags.
Citera
2009-09-04, 08:54
Medlem
EuropeanBobs avatar
Jag har lite frågor om Sensation Red, först tycker jag det är lite festligt namn eftersom Smålands hade en hiphop/grime klubb förra hösten som hette just Sensation Red. Men vilka är det som snurrar skivor på det där stället? Det är alltid kul att folk gör seriösa klubbar, men en musiknörd som mig vill också veta vilka det är som lirar =)
Citera
2009-09-04, 09:40
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EuropeanBob
Jag har lite frågor om Sensation Red, först tycker jag det är lite festligt namn eftersom Smålands hade en hiphop/grime klubb förra hösten som hette just Sensation Red. Men vilka är det som snurrar skivor på det där stället? Det är alltid kul att folk gör seriösa klubbar, men en musiknörd som mig vill också veta vilka det är som lirar =)

Infon man har gått ut med är att det är fyra olika DJs. Ska du få reda på vilka får du nog fråga Maskin, då det är dom som anordnar det. Men tror knappast det är några kändisar i alla fall. Kan meddela att biljetterna är släppta, så ut och köp nu!
Citera
2009-09-04, 14:26
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
Infon man har gått ut med är att det är fyra olika DJs. Ska du få reda på vilka får du nog fråga Maskin, då det är dom som anordnar det. Men tror knappast det är några kändisar i alla fall. Kan meddela att biljetterna är släppta, så ut och köp nu!

Citerar mig själv. Hörde idag att biljetterna redan är slut, synd för er som inte hunnit köpa.
Citera
2009-09-04, 18:54
Medlem
Vart ska ni spendera fredagen då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här