2009-08-21, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _slipknot1_
Hur blev det med FB-ölen? Jag röstar för söndag 30aug.
Någon som var reserv till nollningen för ekonomerna som kommit i kontakt med de ansvariga om vilka chanser man har? Får inte tag i dem varken via mail lr tele...

Söndag 30aug kan vara lämpligt då de som ej medverkar på nollningen och går kandidat inte nödvändigtvis befinner sig i Lund den 25e. Var sitter vi då?
Citera
2009-08-21, 14:56
Medlem
Jag ska läsa infocom med kinainriktning. Någon annan som också ska? Fick ett rum på Helsingkrona nation. Det var riktigt nervöst när det gäller bostad i ett tag.
Citera
2009-08-21, 14:56
Medlem
Coesars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odavidsson
Söndag 30aug kan vara lämpligt då de som ej medverkar på nollningen och går kandidat inte nödvändigtvis befinner sig i Lund den 25e. Var sitter vi då?
För protokollets skull kan jag nämna att även jag antagligen skulle vara intresserad av den 30e.
Citera
2009-08-21, 15:06
Medlem
Giorgis avatar
Citat:

Min välkomstceremoni är den 31:a 10.00 Men vi kan väl raida deras nollning på typ lördag, dvs vi som inte ska nollas då.
Citera
2009-08-21, 15:59
Medlem
Vad ses som lämpligt plagg att komma i första dagarna på LTH? Hoppar man direkt in i overallerna eller bör man helt enkelt ha oömma kläder från början? Och när använder man kostym för första gången? Är svart kostym det enda som gäller?
Citera
2009-08-21, 18:43
Medlem
myrdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CapitalistNow
Vad ses som lämpligt plagg att komma i första dagarna på LTH? Hoppar man direkt in i overallerna eller bör man helt enkelt ha oömma kläder från början? Och när använder man kostym för första gången? Är svart kostym det enda som gäller?
Det är lämpligt att man kommer i kostym första dagen, då det första man stöter på är en rätt högtidlig tillställning i kårhuset med upprop och rektor som talar.

För ett par år sedan när jag skulle inställa mig på mitt upprop, hade de flesta svart kostym när vi samlades på morgonen. Det var en handfull tossingar som dök i jeans och tshirt. De kände sig minst sagt malplacerade.
Citera
2009-08-21, 18:57
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:

Precis kommer inte heller medverka på nollningen. Vet ej vad det finns för ställen, kan man inte sitta på någon nation eller?
Citera
2009-08-21, 20:17
Medlem
xid0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _slipknot1_
Precis kommer inte heller medverka på nollningen. Vet ej vad det finns för ställen, kan man inte sitta på någon nation eller?

En söndag kanske är enklare än mitt i veckan. Vad är öppet på söndagen?
Citera
2009-08-21, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myrdal
Det är lämpligt att man kommer i kostym första dagen, då det första man stöter på är en rätt högtidlig tillställning i kårhuset med upprop och rektor som talar.

För ett par år sedan när jag skulle inställa mig på mitt upprop, hade de flesta svart kostym när vi samlades på morgonen. Det var en handfull tossingar som dök i jeans och tshirt. De kände sig minst sagt malplacerade.
Hur olämpligt är det att inte komma i kostym, utan bara finare "vardagskläder". Undrar av den anledningen att jag inte har tillgång till kostym.
Citera
2009-08-21, 21:48
Medlem
Ophes avatar
Citat:

What?! Kostym för ett simpelt upprop? Då blir det att sälla sig till tossingarna.

Edit: Nu ska jag i och för sig inte inställa mig i kårhuset då F-sektionen skulle hålla till i något MH-hus. Får väl hoppas på att det hela inte är så jävla seriöst där
Senast redigerad av Ophe 2009-08-21 kl. 21:53.
Citera
2009-08-21, 22:08
Medlem
Outsides avatar
Citat:

Antingen har tiderna ändrats helt eller skojar du. Förvisso ett ganska roligt skämt om någon verkligen skulle använda kostym, men här sätter mitt samvete stopp:

Alla nya teknologer jag såg när jag började förra hösten, inte bara de från min sektion, klädde sig i "jeans och t-shirt", i.e. ej kostym. Om de inte angett kavaj/mörk kostym som dresscode detta år kommer den som klär sig i det första dagen nog vara den enda
Citera
2009-08-21, 23:31
Medlem
Lepiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outside
Antingen har tiderna ändrats helt eller skojar du. Förvisso ett ganska roligt skämt om någon verkligen skulle använda kostym, men här sätter mitt samvete stopp:

Alla nya teknologer jag såg när jag började förra hösten, inte bara de från min sektion, klädde sig i "jeans och t-shirt", i.e. ej kostym. Om de inte angett kavaj/mörk kostym som dresscode detta år kommer den som klär sig i det första dagen nog vara den enda

Tack för det beskedet. Var lite nervös ett tag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in