2009-08-17, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Descending
Allvarligt talat så kommer där gå över 100 personer. Du hittar nog någon att umgås med bland så många människor. Sen har jag inte fått känslan att de värsta nördarna väljer Civ. Ing programmen, de väljer istället kandidatprogrammen i fysik/matematik. Det känns som om det kommer gå en del med finansintresse på Pi eftersom de har det som ett valbart avslut.

Let's hope so!
Citera
2009-08-17, 23:40
Medlem
Dest88s avatar
En liten fråga här: Det finns väl bara ett upprop den 24 aug som man behöver komma på för att börja? Inget upprop via internet va? Ska läsa Ind ek
Citera
2009-08-18, 00:00
Medlem
Deeecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dhln
Elektroteknik här

Förresten, vilket antagningsbesked ska man ta med sig på uppropet? Är det bara att skriva ut från studera.nu eller?
Samma här!
Citera
2009-08-18, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
En liten fråga här: Det finns väl bara ett upprop den 24 aug som man behöver komma på för att börja? Inget upprop via internet va? Ska läsa Ind ek

Bara strunta att gå på uppropet den 24:e så jag får din plats? Plzzzzzzz?
Citera
2009-08-18, 00:18
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrightington
Bara strunta att gå på uppropet den 24:e så jag får din plats? Plzzzzzzz?

Mjo..

Jag är så nojjig att jag har mardrömmar om att jag på något sätt kommer att förlora min plats eller att jag har glömt något, har en allmänt orolig känsla i magen.. kanske nervös...
Citera
2009-08-18, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
Mjo..

Jag är så nojjig att jag har mardrömmar om att jag på något sätt kommer att förlora min plats eller att jag har glömt något, har en allmänt orolig känsla i magen.. kanske nervös...

Ja, du gör nog bäst i att vänta ett år!
Citera
2009-08-18, 04:06
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petter12345
Tycker ni som missat anmäla er till nollningen borde ringa å snacka med de. För det verkrar rätt kört att sitta och vänta som reserv på att någon ska hoppa av. Oddsen på det är ju rätt höga då folk som anmält sig redan betalt in och så. Så ring och hör med de om hur det ser ut och hur många reserver det är osv. så kanske de kan klämma in några till, ni har ju inget att förlora. Nollningen tror jag inte är något man vill missa.
Ska själv börja läsa civilekonomutbildningen och sticker till Lund på fredag.

Tycker idén om "fb-ölen" låter nice, om nu någon känner till något ställe man kan gå till. Har aldrig vart i stan förut

Har både försökt ringa och maila dem utan svar...
Citera
2009-08-18, 04:20
Medlem
Aekeis avatar
Teknisk matematik är en relativt liten klass (40-50 antagna) och har en stor andel avhopp. En kompis kunde inte bestämma sig mellan I och Pi men valde till slut Pi för att sedan kombinera med ekonomi vid sidan av. Det är en speciell typ av människor som går där men han verkar trivas, eftersom man har en så pass liten klass påminner det lite om gymnasiet. Tänk också på att man läser många av kurserna tillsammans med I och F så ni kommer träffa andra studenter också!
Citera
2009-08-18, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xid0n
Iom att alla skall börja med "dricka öl med fbare på sitt program", varför inte samla ihop oss och sitta t.ex. nästa fredag med alla valfria fbare som skall börja på LU?

För min del går det minst lika bra som en ekonomöl, dock är fredagen problematisk för oss ekonomer. Onsdagen dn 25e röstar jag för, dagen innan nollningen sätter igång. Hur låter det?
Citera
2009-08-18, 11:25
Medlem
Det verkar vara mycket prat om att anmäla sig till nollningen. Gäller det bara ekonomerna eller är det tex. teknologerna också?
Citera
2009-08-18, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psypher
Det verkar vara mycket prat om att anmäla sig till nollningen. Gäller det bara ekonomerna eller är det tex. teknologerna också?
Det gäller inte oss übermensch. Men troligtvis slipper de springa runt i overaller. Har alla teknologer samma tema eller det varierar mellan linjerna?
Citera
2009-08-18, 11:41
Medlem
Lepiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortronsylt
Nä. Du är inte ensam. Även Hjortronsylt skall ge sig i kast med Väg och Vatten och sedan förmodligen själv kastas ut igen med tanke på hur rostig matten är

Har du förresten fått en lista på litteraturen? Eller kommer de dela ut den på måndag?

okej
Nej jag har inte fått veta någonting om litteraturen. Vi får hoppas att vi får en lista på måndag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in