2012-08-15, 21:01
  #2305
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
http://www.ehl.lu.se/kontakt
Ring och fråga efter den kursansvarige på civilekonomprogrammet, det går nog faktiskt fortare än att försöka sig på detektivarbete på deras värdelösa hemsida.

EDIT: Annars kan du försöka kontakta ansvarig på instutionen för NEK eller FEK beroende på vad man nu läser först på civilekonom, tror det är FEK.

Tack för svar, får slå en signal imorgon. Håller helt med om hemsidan för övrigt, ser ut att vara gjord 1995 och beter sig därefter.
Citera
2012-08-15, 21:17
  #2306
Medlem
Okej, så: Vilken nation drar till sig snyggaste jobbar-tjejerna? Inte lättaste eller bäst liggfaktor på klubbarna (*host* ÖG's *host*), utan rakt upp och ner snyggast töser i tjänstemanna och jobbar-positioner?

Känns som Malmös bör ligga rätt bra till? Möjligen Göteborgs..
Citera
2012-08-16, 11:18
  #2307
Medlem
negashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Okej, så: Vilken nation drar till sig snyggaste jobbar-tjejerna? Inte lättaste eller bäst liggfaktor på klubbarna (*host* ÖG's *host*), utan rakt upp och ner snyggast töser i tjänstemanna och jobbar-positioner?

Känns som Malmös bör ligga rätt bra till? Möjligen Göteborgs..
Malmö Nation har outstanding de snyggaste brudarna.
Citera
2012-08-17, 15:36
  #2308
Medlem
GrimFausts avatar
Har en fråga gällande Studentlund. Jag var medlem och hade nationsleg förra hösten när jag pluggade, sen ville jag inte ha leg i vår men vill ha det nu i höst igen. Kommer de att skicka en faktura automatiskt som man bara betalar eller hur ska jag gå till väga?
Citera
2012-08-17, 15:59
  #2309
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrimFaust
Har en fråga gällande Studentlund. Jag var medlem och hade nationsleg förra hösten när jag pluggade, sen ville jag inte ha leg i vår men vill ha det nu i höst igen. Kommer de att skicka en faktura automatiskt som man bara betalar eller hur ska jag gå till väga?
Det skickas ingen automatisk faktura eftersom du inte var medlem i våras. Traska in på din kår eller nation och be dem skicka ut en ny faktura. Du får den till din mail så du slipper vänta på posten.
Citera
2012-08-17, 16:10
  #2310
Medlem
GrimFausts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Det skickas ingen automatisk faktura eftersom du inte var medlem i våras. Traska in på din kår eller nation och be dem skicka ut en ny faktura. Du får den till din mail så du slipper vänta på posten.

Aight, tack så mycket!

Vet du om man behöver ha med sig Antagningsbesked då också eller?
Citera
2012-08-17, 16:15
  #2311
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrimFaust
Aight, tack så mycket!

Vet du om man behöver ha med sig Antagningsbesked då också eller?
Nae, det ska egentligen inte behövas. Det ska enligt mig till en anal jävla person vid inskrivningen för att inte bara skicka ut en ny räkning. Vill du vara på den säkra sidan så tar du med dig det, men jag tror inte att det behövs. Man behöver ju t ex inte ha antagningsbesked med sig om man byter nation.
Citera
2012-08-17, 16:30
  #2312
Medlem
MrGekko1s avatar
Hur är det med mecenatkortet? Är det något man får ut från studentlund? Eller använder dem sig utav Studentkortet? Eller är det rent utav så att dem har ett eget kort som inte är bundet till något företag?
Har inte lyckats hitta någon information angående detta.
Funderar på att införskaffa lite prylar från Apple så vore trevligt med deras 10% rabatt!
Citera
2012-08-17, 16:31
  #2313
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGekko1
Hur är det med mecenatkortet? Är det något man får ut från studentlund? Eller använder dem sig utav Studentkortet? Eller är det rent utav så att dem har ett eget kort som inte är bundet till något företag?
Har inte lyckats hitta någon information angående detta.
Funderar på att införskaffa lite prylar från Apple så vore trevligt med deras 10% rabatt!
Studentkortet. Du får rabatt hos Apple.
Citera
2012-08-17, 16:51
  #2314
Medlem
MrGekko1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Studentkortet. Du får rabatt hos Apple.

Härligt! Och det får man först när man har signat upp sig hos en nation, right? För jag har ju redan betalat till Studentlund.

När jag tänker på det, vilka föreningsavgifter/kåravgifter och liknande är det man är tvungen att betala som student i lund? Börjar bli förvirrad med alla olika avgifter och föreningar o etc..
Citera
2012-08-17, 17:02
  #2315
Medlem
d01shs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGekko1
Härligt! Och det får man först när man har signat upp sig hos en nation, right? För jag har ju redan betalat till Studentlund.

När jag tänker på det, vilka föreningsavgifter/kåravgifter och liknande är det man är tvungen att betala som student i lund? Börjar bli förvirrad med alla olika avgifter och föreningar o etc..
Kåravgiften beror på vilken kår du är med i. Jag tror inte den brukar vara särskilt kostsam. Teknologkåren (LTH) kostar t.ex. 300 kr för hela studietiden. Några andra föreningsavgifter (vid sidan om Studentlund) behöver du inte betala om du inte verkligen vill.
Citera
2012-08-17, 17:06
  #2316
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrGekko1
Härligt! Och det får man först när man har signat upp sig hos en nation, right? För jag har ju redan betalat till Studentlund.

När jag tänker på det, vilka föreningsavgifter/kåravgifter och liknande är det man är tvungen att betala som student i lund? Börjar bli förvirrad med alla olika avgifter och föreningar o etc..
Nej, du måste välja nation först och gå dit och registrera ditt medlemskap. Just nu är du bara medlem i den fiktiva "Valbar nation". Kortet skickas hem till dig när du blivit medlem.

Första terminen ligger avgiften på ca 200 (right?), sen stiger den. Själv betalar jag 270 kr/termin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in