2011-08-22, 12:24
  #1705
Medlem
hejabjorns avatar
Måste man ha med sig utskrivet kvitto på att man betalat medlemsavgiften till Studentlund när man ska regga sig på en nation?
Citera
2011-08-22, 12:26
  #1706
Medlem
kiwi22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejabjorn
Måste man ha med sig utskrivet kvitto på att man betalat medlemsavgiften till Studentlund när man ska regga sig på en nation?

Nej, det kan nationerna se genom sin inloggning till registret.
Citera
2011-08-22, 13:31
  #1707
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejabjorn
Måste man ha med sig utskrivet kvitto på att man betalat medlemsavgiften till Studentlund när man ska regga sig på en nation?
Som ovan, det behövs inte. Vill du däremot gå ut på nation så måste du skriva ut ett bevis på att du har betalat och kunna visa upp det till du får ditt studentleg.
Citera
2011-08-22, 19:26
  #1708
Medlem
All-Down-The-Lines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Det är nog det jag fetmarkerat som är den springande punkten. Det finns gott om lirare ute på nationerna som tror att de är bättre för att de blivit förmän/tjänstemän för att inte tala om de rötägg som tar sig upp i quratelen. Detsamma gäller givetvis också för kårerna. Detta är knappast något som är unikt för Lund eller studentorganisationer. Samma rötägg finns på företag, myndigheter och verk för att inte tala om inom politiken.

Man får helt enkelt se till att skilja de som bara är på nationerna för att ha kul och träffa människor från de som tror sig vara förmer än andra.

Jag säger helt enkelt att jag förstår din ståndpunkt, men jag ställer mig inte bakom dig. Väl mött, iaf.

Haha väl mött! Jag överdriver lite! På något sätt respekterar man ändå någon som kan lägga ner sin själ så mycket i något medan man själv saknar den drivkraften och framför allt lägger den på mer destruktiva saker än nationsarbete. Finns dock en alldeles för hög procent totalidioter inom den världen! För vissa människor funkar det utomordentligt och känner många människor jag verkligen tycker om som hänger sig åt denna sysselsättning. Men alla har sina mörka sidor
Citera
2011-08-22, 20:40
  #1709
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Vilken av nationerna skall man satsa på ifall man vill engagera sig i sport?

Om du tittar i förstainlägget finns det länkar som behandlar alla nationer.
Men eftersom jag är snäll idag: Hallands
Citera
2011-08-22, 21:03
  #1710
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamakra
Om du tittar i förstainlägget finns det länkar som behandlar alla nationer.
Men eftersom jag är snäll idag: Hallands
Det bästa sättet är givetvis att själv gå runt till nationerna och fråga om deras sportengagemang den här terminen.
Citera
2011-08-22, 21:05
  #1711
Medlem
Behöver svar av någon med lite insyn och/eller erfarenhet av juristernas nollning. Antar att det kommer till en del spontana kvällsaktiviteter utöver det som är schemalagt, eller?

Anledningen till att jag frågar lyder som följer:

På lördagen står angivet:

Lördag 27 augusti

12:00 – ca 16.00 Uppdragslekar, Lundagård (..)

Det har blivit dags för det första momentet i tävlingen om att bli Årets SmåJur, nämligen Uppdragslekarna! Tillsammans med era faddrar kommer ni vandra omkring mellan olika stationer och utföra uppdrag – ett ypperligt tillfälle att lära er att hitta i er nya hemstad! Ett antal extrauppdrag, vars utförande kommer att generera kopiösa mängder bonuspoäng, kommer att finnas tillgängliga.

Sedan inget mer. Det är planerat att en person ska komma och besöka mig lördag till söndag, och jag undrar helt enkelt hur lämpligt det är. Kommer jag tvingas tacka nej till någon ytterligare kvällslig/nattlig aktivitet. Vill inte riskera Det Stora Utanförskapet.
Citera
2011-08-22, 21:14
  #1712
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Razak
Behöver svar av någon med lite insyn och/eller erfarenhet av juristernas nollning. Antar att det kommer till en del spontana kvällsaktiviteter utöver det som är schemalagt, eller?

Anledningen till att jag frågar lyder som följer:

På lördagen står angivet:

Lördag 27 augusti

12:00 – ca 16.00 Uppdragslekar, Lundagård (..)

Det har blivit dags för det första momentet i tävlingen om att bli Årets SmåJur, nämligen Uppdragslekarna! Tillsammans med era faddrar kommer ni vandra omkring mellan olika stationer och utföra uppdrag – ett ypperligt tillfälle att lära er att hitta i er nya hemstad! Ett antal extrauppdrag, vars utförande kommer att generera kopiösa mängder bonuspoäng, kommer att finnas tillgängliga.

Sedan inget mer. Det är planerat att en person ska komma och besöka mig lördag till söndag, och jag undrar helt enkelt hur lämpligt det är. Kommer jag tvingas tacka nej till någon ytterligare kvällslig/nattlig aktivitet. Vill inte riskera Det Stora Utanförskapet.
Du kommer inte att hamna utanför om du inte deltar i nollningen. Jag deltog i kanske 25% av alla nollningsgrejer och jag är mer inne än vad jag är ute.
Citera
2011-08-22, 22:27
  #1713
Medlem
Kannans avatar
Jag vill höra lite galna nollnings/novischäventyr här nu, vad gör ni newcomers på vardagsnätterna den här veckan egentligen? Badar i sjön sjön? Knullar i buskar? Slänger möbler från Helsingkrona?
Citera
2011-08-22, 23:00
  #1714
Medlem
.Sensejs avatar
Nån mer än jag som inte kan logga in på www.student.lu.se med Firefox? Kan bara logga in med IE.
Citera
2011-08-23, 17:21
  #1715
Medlem
Hugoslinjes avatar
Vad finns det för möjligheter att ta del av studentlivet när man går en distanskurs som ujik?
Citera
2011-08-23, 17:59
  #1716
Medlem
pernil90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugoslinje
Vad finns det för möjligheter att ta del av studentlivet när man går en distanskurs som ujik?
Planerar du att fysiskt besöka Lund någongång eller enbart ta del av kursen via internet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in