Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
Alltid hört att Malmö nation är det vidrigaste boendet man kan ha i Lund. Stämmer detta eller har det samma rykte som att Parentesen är vilda västerna 24-7?
Både och. Malmö Nation har tre hus. Gamla huset, mot Östra Vallgatan, har de sunkigaste korridorerna jag sett i Lund. Bra sammanhållning, bra fest men jävligt ofräscht överlag. Hoppar du dock över till mellanhuset (dvs. det mittersta av nationens tre hus) så är läget ett helt annat. Då är korridorerna ungefär som var som helst annars. Visst är det nationsboende, och visst är det Malmös, så fräschast är det väl knappast, men det är bra mycket lugnare och trevligare än i gamla huset.
Ska jag ge mig på en sammanfattning så har jag sett de grisigaste korridorerna i Lund på Malmö Nation, samtidigt som alla inte alls ska dras över samma kam.
Citat:
Ursprungligen postat av trakc
Hur svårt är det att få bostad som student i Lund om man inte vill bo i studentkorridor? Vad finns det för områden man bör undvika i Lund, där det bor massa blattar? (om det nu finns sådan områden). Sen undrar jag hur det är att studera ekonomi i Lund, bra eller dåligt?
https://www.flashback.org/t497600