2013-08-06, 19:38
Medlem
Resorbs avatar
Har också lite frågor kring nationer.

Letar efter en nation där det går lite snyggare folk, speciellt snygga tjejer. Fast det får inte vara för bratigt, samtidigt som det inte ska vara en massa flummiga sossar och annat löst folk(veganer, djurättsaktivister, feminister osv).

Anledningen till det är att jag kommer läsa på D och där är det som bekant stor brist på snygga tjejer(ock killar). Jag är själv lite "finare" än den genomsnittliga teknologen. Jag känner att jag behöver omväxling, läste natur på gymnasiet och de flesta jag känner är just naturare/teknologer och medans jag fortfarande tycker om de, så behöver jag utvidga mina horisonter då jag passar inte in i några stereotyper.
Citera
2013-08-06, 19:44
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resorb
Har också lite frågor kring nationer.

Letar efter en nation där det går lite snyggare folk, speciellt snygga tjejer. Fast det får inte vara för bratigt, samtidigt som det inte ska vara en massa flummiga sossar och annat löst folk(veganer, djurättsaktivister, feminister osv).

Anledningen till det är att jag kommer läsa på D och där är det som bekant stor brist på snygga tjejer(ock killar). Jag är själv lite "finare" än den genomsnittliga teknologen. Jag känner att jag behöver omväxling, läste natur på gymnasiet och de flesta jag känner är just naturare/teknologer och medans jag fortfarande tycker om de, så behöver jag utvidga mina horisonter då jag passar inte in i några stereotyper.
Det beror på vad du söker. Helsingkrona Nation är ett alternativ. Sedan om du vill undvika brats ska du inte gå på varken Göteborgs eller Malmö för där kryllar det av dem i massvis. Sydskånska består mestadels av flummiga människor. De andra citynationerna som inte är Göteborgs eller Malmö så har du Kalmar, Östgöta och Lunds Nation.
Citera
2013-08-06, 21:15
Medlem
natarhegrers avatar
Vilken nation har flest knarkare?

Har inga planer på att börja i Lund, håller just nu på att författa en journalistisk bok, så därför jag frågar.
Senast redigerad av natarhegrer 2013-08-06 kl. 22:03.
Citera
2013-08-07, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster
Lunds nation verkar du vara mest inställd på. Den är störst av alla nationer i antal medlemmar.

Ja och varför vet jag inte. Mitt enda egentliga krav är att det ska vara en av de som ligger i centrala Lund. Borde nog undersöka detta lite mer kanske.
Citera
2013-08-08, 07:37
Medlem
MisterMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMonkey
Har ni som ska börja studera i Lund nu i september fått era lösenord till StiL-kontot?
Jag blev antagen till en kurs i Lund för något år sedan men valde att inte ta kursen, jag fick då ett e-mail om det men jag aktiverade aldrig det (tror inte det iallafall).
Nu ska jag börja plugga men har inte fått något mail än.

Fick även hemskickat lite olika papper, varav ett med all litteratur till första kursen. Vad menas med de böcker som står under referenslitteratur? Är dessa något som man även ska köpa?

Bump!
Citera
2013-08-08, 23:42
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pardon
Ja och varför vet jag inte. Mitt enda egentliga krav är att det ska vara en av de som ligger i centrala Lund. Borde nog undersöka detta lite mer kanske.
Det får du göra. Tornanationerna kan vara knepiga att hitta om man inte vet var Tornavägen ligger eller LTH för den delen. Det ligger en bit ifrån stan så man får gå förbi AF-borgen, upp mot Sandgatan, förbi u-biblioteket, Sol Centrum, Geocentrum, Gerdahallen, Fysicum om man tar till vänster istället för att gå rakt fram och sedan ska det leda till ett övergångsställe och du har kommit fram till LTH campus.
Citera
2013-08-09, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster
Det får du göra. Tornanationerna kan vara knepiga att hitta om man inte vet var Tornavägen ligger eller LTH för den delen. Det ligger en bit ifrån stan så man får gå förbi AF-borgen, upp mot Sandgatan, förbi u-biblioteket, Sol Centrum, Geocentrum, Gerdahallen, Fysicum om man tar till vänster istället för att gå rakt fram och sedan ska det leda till ett övergångsställe och du har kommit fram till LTH campus.

Du tappade mig vid AF-borgen, haha. Nåja, ska ju snart ner och bekanta mig med staden. En nation i innerstan hade dock varit mycket enklare att ta sig till från mitt boende.
Citera
2013-08-09, 14:33
Medlem
Triremers avatar
Till Resorb:

Jag tror att Östgöta eller Lunds hade passat dig. De har alla möjliga typer av tjejer. Du brukar dock slippa genus-brudar och sådant patrask. Det är dessutom relativt fritt från dryga brats och där finns en hel del snygga tjejer.
Citera
2013-08-09, 14:37
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av natarhegrer
Vilken nation har flest knarkare?

Har inga planer på att börja i Lund, håller just nu på att författa en journalistisk bok, så därför jag frågar.

Antagligen Malmö nation. En hel del gräs där men även kokain förekommer. Ibland händer det att några står utanför och röker en joint då man går förbi.
Citera
2013-08-09, 20:05
Medlem
Är det bara jag som inte får ihop hur man ska kunna delta på Novischdagarna i Augusti när de flesta nya studenter får sina nycklar den 2:a September?
Citera
2013-08-09, 22:52
Medlem
asdyaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irmias
Är det bara jag som inte får ihop hur man ska kunna delta på Novischdagarna i Augusti när de flesta nya studenter får sina nycklar den 2:a September?

Tälta?
Citera
2013-08-10, 00:38
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Antagligen Malmö nation. En hel del gräs där men även kokain förekommer. Ibland händer det att några står utanför och röker en joint då man går förbi.

Har visserligen aldrig varit på Malmös, men Smålands bör väl rimligtvis vara med och tävla om förstaplatsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in