2009-08-18, 13:31
Medlem
Hej Kanins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Descending
Var käkar man gott i Lund då? Känns som om det kommer bli en hel del luncher på stan. Någon Lundabo med koll?

Wrap House och Burger King ligger vid centralen. Ett par minuter bort ligger Max. I närheten av norra bantorget ligger Ikuzukuri som har god sushi (och även luncherbjudande, 11 eller 12 bitar för 60något). Herkules Bar vid stortorget serverar mat. McDonalds vid Mårtenstorget (i närheten av Botulfsplatsen).
Pizzeria Avesta bakom centralen har riktigt goda pizzor, om man inte orkar gå dit finns pizzeria primo ciao ciao precis vid centralen (bredvid jättekul och systembolaget). Döners kebab en bit ifrån McDonalds har riktigt goda kebabrullar.

Samtliga av dessa ligger inom gångavstånd (max tio minuter) från centralstationen.

Vid centralen ligger även fyra pressbyrån och två eller tre kaféer om man gillar sånt.
Citera
2009-08-18, 16:32
Medlem
dr_strangeloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd

Vill du ha goda mackor kan du bege dig till Ebbas Skafferi på Bytaregatan (mellan Grand hotel och Knut den Stores torg) eller till Subway som enligt mig är bra som lunch eftersom man får en massa mat (mitt emot stationen eller på Botulfsplatsen).

Sen ska man ju inte glömma Widerbergs (mittemot stadsbiblioteket) Goda och rejäla mackor till ett hyggligt pris.
Citera
2009-08-18, 16:42
Medlem
Papa.Ubus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr_strangelove
Sen ska man ju inte glömma Widerbergs (mittemot stadsbiblioteket) Goda och rejäla mackor till ett hyggligt pris.

Ha ha, Widerbergare (Macka med typ sju sorters pålägg för 32:-) har det ju blivit några under årens lopp...

Ligger ett kebabställe i krokarna kring domkyrkan som har en helt brutal vitlökssås. Vegetariskt äts med fördel på Hare Krishnas restaurang Govinda vid CTR/Socialhögskolan.
Citera
2009-08-18, 16:44
Medlem
Pluggar du på eller i närheten av LTH har även de flesta husen små kafeer som säljer viss lunchmat till väldigt bra priser.
Citera
2009-08-18, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Descending
Var käkar man gott i Lund då? Känns som om det kommer bli en hel del luncher på stan. Någon Lundabo med koll?

Är icke Lundabo, men vet ett riktigt riktigt nice ställe som ligger nära centralstationen.

Det heter gräddhyllan och deras grillade oxfilé (men typ allt annat är också kungligt gott) är top notch! Det är bra priser och du får riktigt mycket mat för pengarna!
Citera
2009-08-18, 18:27
Medlem
dr_strangeloves avatar
Vilken nation rekommenderas för läkarstudenter?
Citera
2009-08-18, 18:31
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr_strangelove
Vilken nation rekommenderas för läkarstudenter?

Stan är inte uppdelad på det sättet. Är du bratmedicinare -> malmö, gbg osv. Är du en humanhippie -> smålands. Sen är ni ju inte så många heller..
Citera
2009-08-18, 18:37
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hej Kanin
Wrap House och Burger King ligger vid centralen. Ett par minuter bort ligger Max. I närheten av norra bantorget ligger Ikuzukuri som har god sushi (och även luncherbjudande, 11 eller 12 bitar för 60något). Herkules Bar vid stortorget serverar mat. McDonalds vid Mårtenstorget (i närheten av Botulfsplatsen).
Pizzeria Avesta bakom centralen har riktigt goda pizzor, om man inte orkar gå dit finns pizzeria primo ciao ciao precis vid centralen (bredvid jättekul och systembolaget). Döners kebab en bit ifrån McDonalds har riktigt goda kebabrullar.

Samtliga av dessa ligger inom gångavstånd (max tio minuter) från centralstationen.

Vid centralen ligger även fyra pressbyrån och två eller tre kaféer om man gillar sånt.

Glöm inte Viggos, vattnas i munnen när jag tänker på burgarna.

Angående FB-ölen så är Herkules 20+ och alla är nog inte 20 år fyllda än, iaf inte jag . Vildanden är en soft pub med ett väldans sortiment, synd bara att det är så dyrt.

P.S Döners har även riktigt god kebabpizza, kanske Lunds bästa.
Citera
2009-08-18, 18:38
Medlem
dr_strangeloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Stan är inte uppdelad på det sättet. Är du bratmedicinare -> malmö, gbg osv. Är du en humanhippie -> smålands. Sen är ni ju inte så många heller..

Ok, hade fått intrycket att teknologer brukade föredra en nation, ekonomer en annan osv. Tänkte att något liknande gällde för medicinare
Citera
2009-08-18, 18:45
Medlem
GraveDohls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi

Vildanden är en soft pub med ett väldans sortiment, synd bara att det är så dyrt.

Tråkigt nog ska den läggas ner : /

Sen finns det Arimans också som ligger riktigt centralt, skönt ställe imo.
Citera
2009-08-18, 18:57
Medlem
xid0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giorgi
Glöm inte Viggos, vattnas i munnen när jag tänker på burgarna.

Angående FB-ölen så är Herkules 20+ och alla är nog inte 20 år fyllda än, iaf inte jag . Vildanden är en soft pub med ett väldans sortiment, synd bara att det är så dyrt.

P.S Döners har även riktigt god kebabpizza, kanske Lunds bästa.

Som någon föreslog så tycker jag att sitta i en park och chilla låter som en skön idé om vädret tillåter. Men en backup-plan vore alltid nice.
Citera
2009-08-18, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xid0n
Som någon föreslog så tycker jag att sitta i en park och chilla låter som en skön idé om vädret tillåter. Men en backup-plan vore alltid nice.

Vildanden är en soft pub skrev någon, varför inte köra meetupen där onsdag vid niotiden?

Känns lite väl intimt att lägga fram filtar och chilla i en park. Vad talar emot Vildanden som gathering point?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in