Citat:
Ursprungligen postat av xoil
intressant presentation av nationerna. vilken av dom är mer populära än andra? eller är det som här i uppsala då det beror på vilken veckodag man planera på att gå ut?
Som EuropeanBob redan har sagt varierar detta en hel del. När jag började (för snart 4 år sen) var Hallands alltid smockat, senaste terminen har det inte varit alls lika viktigt att vara på plats nästan innan de öppnar.
De nationer jag var på tillräckligt ofta förra terminen för att ha en åsikt om kan jag ju lista nedan:
Göteborgs nation: Kålles varannan torsdag är ALLTID smockfullt. Köa i 30minuter är inte ovanligt. Deras lördagsklubb har jag inte varit på på nåt år, så jag vet inte hur den är.
Lunds nation: Penthouse öppet varje torsdag, mer folk de veckor Kålles inte har öppet. Verkar vara andra-valet dessa torsdagar, antagligen beroende på att det är närmare än den tredje nationen med torsdagsöppet (ÖGs)
Basement på lördagar har haft ett väldigt varierande antal personer, men för det mesta är det relativt mycket folk. Relativt stor lokal dock, så det verkar kanske vara mindre folk än det faktiskt är.
ÖGs: Klubbar på torsdagar och lördagar. Lördagens är populär, torsdagens andra/tredje-valet, beroende på om Kålles är öppet eller inte.
Hallands: Klubb på fredagar. Som nämnts ovan inte lika populärt som det var för en tre-fyra år sen, men fortfarande har lokalen varit fylld i stort sett varje gång jag varit där.
Krischan: Klubb fredagar. Verkar ha övertagit lite av människorna som tidigare var på Hallands, ofta mycket folk.
Sydskånska: Olika mycket folk beroende på vilken typ av musik som spelas den kvällen, Svartklubben (med hiphop & rnb) är nog den mest populära.