2011-07-14, 15:14
Medlem
Vilken nation är roligast anser ni? Funderar på Östgöta eftersom jag själv kommer från Östergötland, men det kanske är irrelevant? Sen spelar det kanske ingen roll eftersom man ändå får gå på de andra nationernas fester om jag förstått det rätt?
Citera
2011-07-14, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psypher
Nollningen för alla LTH:s utbildningar (iallafall i Lund, tror att det är samma i Helsingborg) börjar med ett upprop den 22 augusti.

Men vafan... Jag ska läsa i Lund men det stod att våran nollning börjar samma dag som skolan börjar, dvs 29 augusti. Skall massa nollas innan men vi börjar sent? Låter tråkigt.
Citera
2011-07-14, 17:35
Medlem
Dr.Elmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duggregn
Men vafan... Jag ska läsa i Lund men det stod att våran nollning börjar samma dag som skolan börjar, dvs 29 augusti. Skall massa nollas innan men vi börjar sent? Låter tråkigt.
Nollningen börjar den dag du har upprop.
Citera
2011-07-14, 18:42
Medlem
Lepiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pimson
Vilken nation är roligast anser ni? Funderar på Östgöta eftersom jag själv kommer från Östergötland, men det kanske är irrelevant? Sen spelar det kanske ingen roll eftersom man ändå får gå på de andra nationernas fester om jag förstått det rätt?

Precis. Det spelar i princip ingen roll vilken nation du är med i. Du kommer in på alla andra ändå.
Citera
2011-07-14, 19:13
Medlem
Citat:
Då ska du inte läsa på LTH.
Senast redigerad av psypher 2011-07-14 kl. 19:30.
Citera
2011-07-14, 19:30
Medlem
Kannans avatar
Citat:
Det här med nationer är väldigt svårt att beskriva skriftligt. Efter två veckor kommer du ha en ganska klar bild över vilken typ av folk som hänger på respektive nation.
Citera
2011-07-14, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psypher
Då ska du inte läsa på LTH.
Skall inte läsa på LTH
Citera
2011-07-15, 01:41
Medlem
kiwi22s avatar
Citat:
Skall inte läsa på LTH

Mest ingenjörerna som har nollning innan upprop (som jag förstått det), andra program drar igång med nollning runt kursstart. Sen hur länge det håller på varierar...!
Citera
2011-07-15, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiwi22
Mest ingenjörerna som har nollning innan upprop (som jag förstått det), andra program drar igång med nollning runt kursstart. Sen hur länge det håller på varierar...!
Okej, tack för svaret
Citera
2011-07-15, 10:56
Medlem
Någon som ska börja Civ. Maskinteknik med Teknisk Design?
Citera
2011-07-15, 17:36
Bannlyst
Någon som har lite koll på dem blivande juristernas nollning?
Citera
2011-07-15, 18:41
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Att välja nation efter var man kommer ifrån ser jag ingen poäng med. Min rekommendation är istället att du går till ett gäng nationer och skriver in dig där de verkar trevligast. Har du inga planer på att engagera dig spelar nationsvalet inte någon som helst roll. Tänkte du däremot engagera dig (klart värt, tycker jag) så är det mer värdefullt att träffa människor som man har ett gott första intryck av än att välja efter andra kriterier.

Citat:
Ursprungligen postat av Det.beror.pa
Någon som har lite koll på dem blivande juristernas nollning?
Håll utkik här och i brevlådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in