Citat:
Ursprungligen postat av dr_strangelove
Ok, hade fått intrycket att teknologer brukade föredra en nation, ekonomer en annan osv. Tänkte att något liknande gällde för medicinare

Medicinare har bra kåraktiviteter har jag förstått så det blir väl en del sådant, dock vet jag inte något om de brukar gå med i en speciell nation. Det borde dock gå att trycka ut statistik på när inskrivningen har börjat.
Brats och partille-Brats från Ek. & Jur. samt deras grannar i Båstad brukar hamna på Göteborgs (trevlig nation) och Malmös (partille).
Humanister med Marx på schemat hamnar på Smålands (eller möjligtvis Blekingska, som är sjysst men ligger för långt borta).
Närheten till Lth gör att många teknologer skriver in sig på Krischansta, Sydskånska och Helsingkrona, men jag tycker som ekonom att det är svårt att se att det skulle vara någon stereotyp där. Helsingkrona är helt ok, tom. när de har schlagerkväll.
Utbytesstudenter och de tjejer som vill ligga med utbytesstudenter hänger på Västgöta. Väldigt trevlig lounge fast nog är stället roligast i större sällskap.
Hallands har också en del utbytesstudenter, spelar trist musik men det är oftast en del folk där. Stort utbud av öl i publokalen.
Kalmars har ingen klubb men lär ha en välbesökt tisdagspub. Lär dock inte vara nån höjdare att gå med i om man vill träffa massa folk.
Wermlands källare har ojämt med besökare men av någon anledning är det väldigt lättraggat där, borde skaffa en till klubb men har många andra aktiviteter och bra sittningsmat.
Lund har mest medlemmar och många byter nation för att det är lite anonymt. Alltid gott om folk på klubbarna men dock lite chartervarning på klientelet.
Östgöta verkar mer eller mindre alltid fullt, blandad publik och helt okej musik. Lite småkasst utbud i barerna senast jag var där dock, dessutom kan man bara vara på dansgolvet eller stå på en hylla och titta ner på dansgolvet.