2009-08-18, 19:31
Medlem
xid0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odavidsson
Vildanden är en soft pub skrev någon, varför inte köra meetupen där onsdag vid niotiden?

Känns lite väl intimt att lägga fram filtar och chilla i en park. Vad talar emot Vildanden som gathering point?

Iofs du har en poäng
Why not?

xid0n
Citera
2009-08-18, 19:40
Medlem
skolmatsals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Descending
Var käkar man gott i Lund då? Känns som om det kommer bli en hel del luncher på stan. Någon Lundabo med koll?
Undvik för allt i världen McDonalds "restaurangen" som kandiderar på platsen för sämst i Sverige. Det finns gott om kebabhak runtom i "stan", oftast rätt billigt. En falafelrulle för 25:-, kebabrulle för 40 om jag inte minns fel.
Pizzeriorna är för det mesta rätt dåliga, det är någonting med degen som inte är helt okej.
Finns en del thaiställen som är hyggliga, samma sak med Mackställen som Subway, Cafe D'italia och Mondo. Subway är rätt prisvärda med sin studentrabatt, men man tröttnar i längden.
Finns en massa ställen att käka på, och just McDonalds är det sista man vill gå till i Lund, då går jag hellre till Max som ligger lite utanför stan om jag är sugen på snabbmatsburgare.
Citera
2009-08-18, 19:49
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GraveDohl
Tråkigt nog ska den läggas ner : /

Sen finns det Arimans också som ligger riktigt centralt, skönt ställe imo.

Noooooo, not the beer
Citera
2009-08-18, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odavidsson
Vildanden är en soft pub skrev någon, varför inte köra meetupen där onsdag vid niotiden?

Känns lite väl intimt att lägga fram filtar och chilla i en park. Vad talar emot Vildanden som gathering point?

Ja, alltså är det kasst så ere ju bara å dra någon annanstans. Personligen tycker jag bara det vore nice å träffa nytt folk i en stad där man inte känner en människa.

BTW har ni kirrat boende eller? Har själv temporärt boende 6 mil utanför lund, så blir la att kvarta på vandrarhem under nollningsveckan....
Citera
2009-08-18, 20:44
Medlem
Dhlns avatar
Jag är på en öl På tisdagen då.
Citera
2009-08-18, 21:03
Medlem
Glistrups avatar
Någon mer därute som ska på juristernas nollning? (som enligt introduktionsbrevet tydligen inte är en "nollning", eftersom det "inte är tal om förnedring eller hets") Jo, tjena..
Citera
2009-08-18, 23:14
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GraveDohl
Tråkigt nog ska den läggas ner : /

Sen finns det Arimans också som ligger riktigt centralt, skönt ställe imo.

Förhoppningsvis kommer AFB på bättre tankar och låter den ligga kvar!
Citera
2009-08-18, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr_strangelove
Ok, hade fått intrycket att teknologer brukade föredra en nation, ekonomer en annan osv. Tänkte att något liknande gällde för medicinare

Medicinare har bra kåraktiviteter har jag förstått så det blir väl en del sådant, dock vet jag inte något om de brukar gå med i en speciell nation. Det borde dock gå att trycka ut statistik på när inskrivningen har börjat.

Brats och partille-Brats från Ek. & Jur. samt deras grannar i Båstad brukar hamna på Göteborgs (trevlig nation) och Malmös (partille).

Humanister med Marx på schemat hamnar på Smålands (eller möjligtvis Blekingska, som är sjysst men ligger för långt borta).

Närheten till Lth gör att många teknologer skriver in sig på Krischansta, Sydskånska och Helsingkrona, men jag tycker som ekonom att det är svårt att se att det skulle vara någon stereotyp där. Helsingkrona är helt ok, tom. när de har schlagerkväll.

Utbytesstudenter och de tjejer som vill ligga med utbytesstudenter hänger på Västgöta. Väldigt trevlig lounge fast nog är stället roligast i större sällskap.

Hallands har också en del utbytesstudenter, spelar trist musik men det är oftast en del folk där. Stort utbud av öl i publokalen.

Kalmars har ingen klubb men lär ha en välbesökt tisdagspub. Lär dock inte vara nån höjdare att gå med i om man vill träffa massa folk.

Wermlands källare har ojämt med besökare men av någon anledning är det väldigt lättraggat där, borde skaffa en till klubb men har många andra aktiviteter och bra sittningsmat.

Lund har mest medlemmar och många byter nation för att det är lite anonymt. Alltid gott om folk på klubbarna men dock lite chartervarning på klientelet.

Östgöta verkar mer eller mindre alltid fullt, blandad publik och helt okej musik. Lite småkasst utbud i barerna senast jag var där dock, dessutom kan man bara vara på dansgolvet eller stå på en hylla och titta ner på dansgolvet.
Citera
2009-08-18, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Förhoppningsvis kommer AFB på bättre tankar och låter den ligga kvar!

Vildandspuben är ganska sunkig faktiskt. Bishops Arms inne i stan är trevligare om man vill ha mycket att välja på och slippa bli raggar på av gamla tanter
Citera
2009-08-18, 23:29
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glistrup
Någon mer därute som ska på juristernas nollning? (som enligt introduktionsbrevet tydligen inte är en "nollning", eftersom det "inte är tal om förnedring eller hets") Jo, tjena..

Inte då. Saken är att folk ibland utgår från att alla (läs: någon annan) har nollningar motsvarande teknologernas. När jag började på jur delades vi in i smågrupper med vilka man med fördel förfestade och lärde känna varandra innan man drog på storfest med övriga smågrupper och, så att säga, gjorde sin existens känd för omgivningen. Det var inga overaller, förnedringslekar och allmänt svineri precis. Hade skitkul. Hela första terminen är soft, stissa inte.
Citera
2009-08-18, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffeln
Inte då. Saken är att folk ibland utgår från att alla (läs: någon annan) har nollningar motsvarande teknologernas. När jag började på jur delades vi in i smågrupper med vilka man med fördel förfestade och lärde känna varandra innan man drog på storfest med övriga smågrupper och, så att säga, gjorde sin existens känd för omgivningen. Det var inga overaller, förnedringslekar och allmänt svineri precis. Hade skitkul. Hela första terminen är soft, stissa inte.

Jurist-faddrarna får enligt utsago inte ens ragga på sina novischer förrens hela "nollningen" är klar =)

De jurister jag känner verkar väldigt nöjda med aktiviteterna iaf.
Citera
2009-08-18, 23:48
Medlem
Buffelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuxExterior
Jurist-faddrarna får enligt utsago inte ens ragga på sina novischer förrens hela "nollningen" är klar =)

De jurister jag känner verkar väldigt nöjda med aktiviteterna iaf.

Haha har det gått så långt nu... back in the day varnade en föreläsare damerna i novischförsamlingen för de manliga faddrarna. Gav ett ganska tveksamt intryck av novischeriet med tanke på att varningen utfärdades första dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in