2009-08-18, 00:46
Medlem
Storalfs avatar
Visst kommer straffet bli lågt med tanke på att han förmodligen är ostraffad sedan tidigare och dessutom är under 21 år. Men allt annat än fängelse är ändå en skandal. 1 år är rimligt då 2 år är det högsta man kan få för djurplågeri.
Citera
2009-08-18, 00:48
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Vet du något som vi andra inte vet?

Hmm... antingen har jag skrivit fel... eller så...

Hehe... nä... men om polisen inte lyckas med detta fallet då blir jag riktigt lack. Snubbens småsyskon borde ha snappat upp ett och annat. Så säkert också morsan.

Och morsan vet redan allt som står här på FB tror jag. Hon har såklart läst alla trådar redan.
Citera
2009-08-18, 00:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Men vad har det med utredningen att göra om hennes mamma får en bunt papper?

Hon har säkert redan varit inne här och läst. Ska vi stänga ner hela FB?

Vapensköld skrev att han skulle lämna utskrifterna till mamman så att hon kan få sin son att erkänna. Häng med i tråden för fan!
Citera
2009-08-18, 00:50
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Hmm... antingen har jag skrivit fel... eller så...

Hehe... nä... men om polisen inte lyckas med detta fallet då blir jag riktigt lack. Snubbens småsyskon borde ha snappat upp ett och annat. Så säkert också morsan.

Och morsan vet redan allt som står här på FB tror jag. Hon har såklart läst alla trådar redan.

Säker på att alla mödrar läser fb?
Citera
2009-08-18, 00:51
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storalf
Är väl bra att föräldrarna oavsett om fallet läggs ner eller inte får reda på vad deras son är för ett psykfall.

För det första:
Tror du verkligen att de skulle bry sig om att läsa brevet överhuvudtaget när de väl såg innehållet?
En sak som du och ni andra som överväger detta borde fundera över är att föräldrar för det mesta alltid älskar sina barn - oavsett vilka hemskheter de än begår.

För det andra:
Tror du inte att det redan pågår diskussioner om sonens förehavanden på nätet i hemmet?
Han har ju trots allt redan gjort uttalanden i tidningen, så NÅGOT borde de ju redan känna till.

För det tredje:
Är det verkligen rätt ur ett etiskt och moraliskt perspektiv att göra något sådant?
Hur skulle du själv reagera och känna om dina föräldrar kom och sa att till dig att de misstänkte att du var störd, för att de hade fått information om det från anonyma källor?

För det fjärde:
Försök åtminstone att tänka dig in i den rådande situationen i det där hemmet just nu.
Det är nog inte direkt någon munter stämning där.
Varför göra det värre?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pejori
Nu är det väl bara att vänta och se vart utredningen visar.
Verkar som det finns flera nattvandrare än vanligt i Lerum, så flera illdåd lär inte hända i nuläget.

Är det medborgargarden som har bildats eller vad? Ett annat hett tips är ju att hålla sina djur inomhus tills vidare.
Citera
Bannlyst
Fängelse måste han ju få.. att stycka en hund måste fan vara tillräckligt allvarligt för att få fängelse även fast man inte är straffad sen tidigare..
Blir det itne fängelse så är det svenska rättsystemet helt sjukt
Citera
2009-08-18, 00:52
Medlem
Duct-tapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysror
Stämmer bra. Jag har inte klart för mig om brevet VAR utskrivet på en skrivare eller om det var handskrivet ?

Ett av breven finns i tråden och det var utskrivet från en dator.
Citera
2009-08-18, 00:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Alla som vill va OT eller skriva sånt man inte får skriva här gå in på chatten.

http://webchat.xs4all.nl/ Channel #kattmordarn

Så denna inte blir låst
funkar inte..
Citera
2009-08-18, 00:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Truce-
funkar inte..

vad står det då? ska funka om man ändrar channel till other sen skriver #kattmordarn
Citera
2009-08-18, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allegiance
Är det medborgargarden som har bildats eller vad? Ett annat hett tips är ju att hålla sina djur inomhus tills vidare.
Nädå..Det är inget medborgargarde, bara folk som vaktar, och kanske försöker hålla koll allmänt.

Att få folk att hålla inne sina katter, är lika svårt som att få bönder i vargtäta områden att ta in fåren nattetid.
Citera
2009-08-18, 00:55
Medlem
Lysrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qirtero
Fängelse måste han ju få.. att stycka en hund måste fan vara tillräckligt allvarligt för att få fängelse även fast man inte är straffad sen tidigare..
Blir det itne fängelse så är det svenska rättsystemet helt sjukt

En hund räknas som egendom, jag TROR att en katt med halsband / märkning ochså räknas dit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in