2009-08-17, 23:39
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pejori
Då kan dom få lite söktips samtidigt då

Det har dom redan fått.
En användare på FB var tidigare under dagen på besök i Lerum och tipsade utredaren och lämnade över material som har framkommit här på FB.
Citera
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Hängde han inte upp nån av katterna på rådhusdörren också?
Jag har för mig att jag läste det i nån artikel, men är inte helt hundra.
Kanske bara blandar ihop med polishusincidenten...
Dörren till tingshuset i maj.

Dörren till polishuset i augusti.
Senast redigerad av emma80 2009-08-17 kl. 23:46. Anledning: P.g.a. Sydsvenskans faktafel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Hängde han inte upp nån av katterna på rådhusdörren också?
Jag har för mig att jag läste det i nån artikel, men är inte helt hundra.
Kanske bara blandar ihop med polishusincidenten...
Stämmer
Citera
2009-08-17, 23:40
Medlem
Smokeyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nittonhundratal
Han hängde upp en katt på tingshuset. Några gamla tanter arbetade där för Röda Korset som hade en Second Hand-butik i tingshuset. De har bytt lokaler nu.

Så han har gjort detta i mer än 1 år elr något sånt?
Citera
2009-08-17, 23:41
Medlem
nittonhundratals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma80
Dörren till tingshuset.

Och två gånger har det hänt polishusdörren. Både i maj och augusti.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=18231634&postcount=440

Det Sydsvenskan skrev stämmer inte. Måttbandet var tingshuset. De har blandat ihop händelserna. Tingshuset och polisstationen ligger väldigt nära varandra. "På samma plats" var en väldigt dålig formulering.
Senast redigerad av nittonhundratal 2009-08-17 kl. 23:44.
Citera
2009-08-17, 23:42
Medlem
nittonhundratals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokeyz
Så han har gjort detta i mer än 1 år elr något sånt?

Tingshuset hände i maj. Ett halvår innan (om alla bevis stämmer) har han även dränkt en katt i ån i närheten. Så ja, drygt ett år.

Ledsen för dubbelpost.
Citera
2009-08-17, 23:43
Medlem
emma80s avatar
Citat:
Det Sydsvenskan skrev stämmer inte. Måttbandet var tingshuset. De har blandat ihop händelserna.
Tack för att du redde ut det, jag blev själv förvirrad och editerade in mitt tvivel.
Citera
2009-08-17, 23:44
Medlem
Lysrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PH1
Om ni både vill att djurplågaren ska åka fast och samtidigt ställa Flashback i bättre dager, så tänk på vad ni skriver. Att indirekt hota den misstänkte, eller få utlopp för egna sadistiska känslor av hat mot honom, gör det inte.

Många ickemedlemmar läser här på forumet av nyfikenhet, och troligtvis även lerumspolisen.

Polisen har speciellt utbildade internet-spanare,dock inte i överflöd. Förhoppningsvis så har någon sådan kunnat anlitas i det här fallet.
Citera
2009-08-17, 23:45
Medlem
Smokeyzs avatar
Citat:
Tingshuset hände i maj. Ett halvår innan (om alla bevis stämmer) har han även dränkt en katt i ån i närheten. Så ja, drygt ett år.

Ledsen för dubbelpost.

Han är ju helt störd. jag tycker det är konstigt att inget sätt/hört något.. elr några som bor där kunde ju varit ute på nätterna och kanske dom får se ngt?
Tycker sånt här är riktigt vidrigt och jag hoppas vi snart får redan på om det är han eller inte.
Citera
2009-08-17, 23:49
Medlem
MoLoKs avatar
Jag tror att detta fall är extremt viktigt för polisen att klara upp, inte minst av PR och goodwill-skäl. En ordentlig utredning som leder till fällande dom kommer att ge polisen väldigt mycket positiv publicitet.

Så till de poliser som läser denna tråd - slarva inte och skippa fikarasterna tills ni fixat det här.

Kom ihåg - han påstår att han tagit bilder på katterna. Pressa honom om kamera och minneskort. Lita inte på hans mamma, han har fullständigt manipulerat henne. Kolla om han har någon kompis, troligtvis en yngre förmåga som ni kan pressa lite så han avslöjar eventuellt gömställe för troféer.

Vill ni ha fler tips så skicka PM!

Citera
2009-08-17, 23:50
Avstängd
online_alwayss avatar
När jag gör en snabb sökning på den avstängda användaren som hade skrivit om att han fantiserade om att tortera brudar och själv bli torterad, ser jag bara depresiva inlägg, en trasig och skadad människa i hjälp av vård! Det mesta är skrivet 2007, och efter det började han tydligen att stympa katter. Han behöver vård innan något värre händer. Undrar vad han gör inatt, om han ens kan sova efter att ha sett vad allt lett till... allt p.g.a en liten tabbe på youtube. Jag tror inte det här slutade riktigt som planerat? Han borde ju lägga in sig frivilligt idag. Han är ju själv medveten om att hans handlingar är fel...
Citera
2009-08-17, 23:51
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysror
Polisen har speciellt utbildade internet-spanare,dock inte i överflöd. Förhoppningsvis så har någon sådan kunnat anlitas i det här fallet.

Ja, som jag ser på saken är allt redan klart. Mycket tack vare driftiga fb-medlemmars hjälp.

Tillvaron rämnar just nu runt vår kattmördare. Att modern kastar ur sig förtalsanmälningar hit och dit ser jag inte som något annat än överslagshandlingar. Inombords har hon säkert börja undra ifall det kan vara så att hennes son är skyldig till detta. Han sitter säkert på rummet just nu och försöker tänka rationellt. När paniken är på väg vill man gärna försöka göra så. Kanske läser han den här tråden? Då borde han förstå vid det här laget att den lek han ägnat sig åt under ett års tid nu är över.

Ni kan räkna med att vi kommer att få läsa om en häktning inom kort. Vår kattmördare kommer att bli lokalkändis och bli internerad på grund av sin anti-sociala personlighetsstörning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in