Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Pedofiler och mördare är inte heller några "massmördare". Det handlar inte om vad man gjort, utan om hur grymt det man gjort är. Så enligt mig spelar det ingen roll om den här killen hade dödat människor eller djur. Det är på det sätt han har gjort det på som är så sjukt, och att han heller inte nöjer sig med att döda, utan även ska ge sig på familjerna till offren via brev där han beskriver allting in i detalj.
Hade han smugit omkring på nätterna i mörkret och letat upp unga tjejer han sedan dödade, så hade han säkert skrivit liknande brev. Så i mina ögon är det inte vad han haft ihjäl som är intressant, utan hur han hånar de anhöriga genom sina detaljerade brev.
Sedan har inte "massmördare" någonting med det här att göra. Jag antar att du tänker på seriemördare?
Du menar alltså på fullt allvar att om man sticker kniven i en kattrygg så är det grymmare än om man t ex våldtar sitt eget barn? Hur graderar du olika typer av grymhet då?
Jag säger inte att det han gjort inte var grymt. Men jag vågar påstå att för offren är det t ex grymmare att vara utsatt för incest. Katten lider inte av att vara död, även om den naturligtvis hellre hade levt i några år till.
Tycker denna tråd är eminent ur aspekten att ha åkte dit så han får hjälp. Det jag vänder mg emot är lynchstämningen som börjar likna en masspsykos.
Många svenskar är motståndare till dödsstraff, men när an t ex läser denna tråd och på andra forum häpnar man över den enorma utstöningsmekanism som finns och som är värre än döden. Inte är det väl konstigt att folk i vårt lad får svårt att tillfriskna ifrån psykisk ohälsa när så många faktiskt dömer ut en totalt för saker man gjort eller sagt. Inte nog med at familjen vänt "kattmördaren" (sveriges just nu löjligaste ord, man kan inte mörda en katt) ryggen, nu är också planen att hela Lerum ska göra det och spekulationer om att han nog bör fly landet!!
Just nu känns det som att många här sitter och gottar sig i kattplågarens öde och faktiskt njuter av tanken på hur illa behandlad han nog ska bli. Precis som
han njöt av att andra plågades. FY FAN.