2009-08-18, 00:37
Medlem
PH1s avatar
Se mamman och familjen som offer. De behöver inte "informeras" av FB-medlemmar. De kommer säkert att behöva stöd från psykiatrin och måste kanske flytta på grund av allt lidande, oavsett om sonen är skyldig eller inte, tyvärr. Varför göra det värre för offren för dessa dåd?
Citera
2009-08-18, 00:38
Medlem
Duct-tapes avatar
Hans uttalande i GT artikeln gör honom knappast mindre misstänkt.

Citat:
- Jag minns inte vad jag skrev, det var något skämt om djur. Men att koppla det till detta är väldigt långsökt. Det går inte att sätta ord på det jag känner nu. Det är som en mardröm.

Minns inte vad han skrev? Skämt? Jo, tjena! Jävla dåre.
Senast redigerad av Duct-tape 2009-08-18 kl. 00:58.
Citera
2009-08-18, 00:39
Medlem
Gidellas avatar
Familjen ska inte sona för hans brott. De ska inte blandas in. De ska få leva sina liv vidare. Hur fan ska de kunna gå vidare som det är? Om jag inte minns fel (och har rätt) så har han yngre syskon, DESSA framförallt ska inte behöva dras in i sin brors skit. Vare sig de inte vet eller inte så ska FB inte "upplysa" dem om annat.

Edit: Låt oss återgå till orginalämnet!
Citera
2009-08-18, 00:40
Medlem
Von0bens avatar
Folk här fattar tyvärr inte att det här inte är nån seriemördarklass på detta fallet.
Folk pratar om att han snart kommer "arresteras" - men faktum är att djurplågeri inte ger den typen av straff som innebär att man arresteras.

Det här svinet kommer gå fri. Om han är tidigare ostraffad blir det lite böter.
Citera
2009-08-18, 00:40
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Om du skulle göra det så hoppas jag att du är väl införstådd med att du har gjort alla som har bidragit med något i dessa trådar på FB en stor oförrätt.

Jag förstår inte vad du menar? På vilket sätt skulle det förstöra utredningen?
Är väl bra att föräldrarna oavsett om fallet läggs ner eller inte får reda på vad deras son är för ett psykfall.
Citera
2009-08-18, 00:41
Medlem
Nu är det väl bara att vänta och se vart utredningen visar.
Verkar som det finns flera nattvandrare än vanligt i Lerum, så flera illdåd lär inte hända i nuläget.
Citera
2009-08-18, 00:41
Medlem
relativs avatar
Jo, familjen kan vi låta vara. Om det inte blir ett utdraget fall där hon blint tror att han skrivit typ: "Vilket djur skall man rådfråga när man skall köpa nya skor?
Svar: Kängurun" på FB för 1 år sedan och därför är anklagad för grovt djurplågeri. DÅ kan någon upplysa henne. Men det blir inte intressant förrän om minst ett par veckor, nu avvaktar vi och ser vad polisen gör tycker jag. De kommer garanterat fylla i alla eventuella luckor hon har. Och tror hon inte på dem kommer hon inte tro på nåt random-offer som lägger papper i brevlådan.

Familjen får nog tillräckligt med otrevlig post kan jag tänka mig. :/ Fyfan, jag ska aldrig skaffa barn.
Citera
2009-08-18, 00:43
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Folk här fattar tyvärr inte att det här inte är nån seriemördarklass på detta fallet.
Folk pratar om att han snart kommer "arresteras" - men faktum är att djurplågeri inte ger den typen av straff som innebär att man arresteras.

Det här svinet kommer gå fri. Om han är tidigare ostraffad blir det lite böter.

Även om jag innerst inne vill se honom få det hårdaste straffet som går för djurplågeri, så är jag tyvärr böjd att hålla med dig.

Förutom böter så kan det kanske möjligtvis - med solen i ryggen, hemlängtan och lite tur - bli några månaders avsittning på nån öppen ungdomsanstalt.
Citera
2009-08-18, 00:43
Medlem
Lysrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duct-tape
På tal om inget. VARJE skrivare lämnar en kod i utskriften som gör att man kan spåra utskrifter till unika skrivare. Ett tips till polisen. Lärde mig detta genom FBI Files på Discovery.

Stämmer bra. Jag har inte klart för mig om brevet VAR utskrivet på en skrivare eller om det var handskrivet ?
Citera
2009-08-18, 00:44
Bannlyst
Alla som vill va OT eller skriva sånt man inte får skriva här gå in på chatten.

http://webchat.xs4all.nl/ Channel #kattmordarn

Så denna inte blir låst
Citera
2009-08-18, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lysror
Stämmer bra. Jag har inte klart för mig om brevet VAR utskrivet på en skrivare eller om det var handskrivet ?
Inte handskrivet, men om det är en skrivmaskin eller skrivare, lämnar jag osagt.
Citera
2009-08-18, 00:45
Medlem
Plastpåses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysror

Det finns ju flera brev, men det som var upplagt här var skrivet på dator. Vad jag har hört ska det även finnas ett brev gjort av utklippta tidningsbokstäver?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in