2009-10-09, 12:31
Medlem
epost72s avatar
Ja nu kan det nog börja röra på sig igen i tråden.
Jag slänger upp GT:s länk
GT: Misstänkte kattmördaren i rätten
Citat:
"Han ser tyngd ut"

Dagens förhandling började med åklagarens sakframställan. Den före detta skådespelarna satt till en början tyst och tittade rakt fram.
– Men när åklagaren började läsa upp breven där han beskrivit hur han dödade djuren lade han huvudet i händerna och tittade ner i bordet. Han såg tyngd ut, säger David Isefjord, GT:s reporter på plats.

Det verkar som om GT:s reporter bestämt sig för att Joels filmkarriär är över.
Citera
2009-10-09, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Den lever väl upp när det händer något nytt?
Lite onödigt att "hålla liv" i en tråd när inget händer , bara för sakens skull, kan jag tycka.

Ok, det får stå för dej. Själv skulle vilja ha den vid "liv" hela tiden. Men nu börjar det ju hända saker så vi får väl hoppas att tråden hålls vid liv?
Citera
2009-10-09, 22:41
Medlem
http://politisktinkorrekt.wordpress.com/2009/10/09/djurplagaren-fran-lerum-idag-var-det-rattegangsstart/
Citera
2009-10-10, 12:00
Medlem
Även GP rapporterar om rättegången

Även GP har varit på rättegången:

http://www.gp.se/nyheter/lerumalingsas/1.221485-dodade-basta-vannens-katt

Än så länge skriver de "20-åringen".
När kommer de att gå ut med namnet?
Citera
2009-10-10, 12:49
Medlem
Mycket imponeradande att Flashbacks forum medlemmar kunde sätta dit aset!
Läs mer
http://politisktinkorrekt.wordpress.com/2009/10/09/djurplagaren-fran-lerum-idag-var-det-rattegangsstart/
Citera
2009-10-10, 12:56
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartåliden
Även GP har varit på rättegången:

http://www.gp.se/nyheter/lerumalingsas/1.221485-dodade-basta-vannens-katt

Än så länge skriver de "20-åringen".
När kommer de att gå ut med namnet?

Förmodligen aldrig.
Citera
2009-10-10, 14:08
Medlem
Nån som vet om/när man kan få ta del av RPUn, dvs lite mer konkret vilken slags allvarlig psykisk störning han bedömts lida av?

I övrigt så verkar han ju stå för det han gjort. Läste på Politiskt Inkorrekt hatkommentarerna mot honom.
Jag tror säkert hans känsloyttring/gråt var äkta. Man behöver ju inte överdriva demoniseringen av honom. Inte heller tycker jag han behöver plågas, för han lider ju av en allvarlig psykisk störning, dvs är "sjuk" (inte ordagrant, jag vet).
Citera
2009-10-10, 17:22
Medlem
Gidellas avatar
Möjligtvis kan de kanske släppa vilken störning han bedöms ha men jag tvivlar på det. Borde falla under konfidentiell information. Särskilt om han mår dåligt och med den uppmärksamhet som fallet fått...
Citera
2009-10-10, 17:24
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Nån som vet om/när man kan få ta del av RPUn, dvs lite mer konkret vilken slags allvarlig psykisk störning han bedömts lida av?

I övrigt så verkar han ju stå för det han gjort. Läste på Politiskt Inkorrekt hatkommentarerna mot honom.
Jag tror säkert hans känsloyttring/gråt var äkta. Man behöver ju inte överdriva demoniseringen av honom. Inte heller tycker jag han behöver plågas, för han lider ju av en allvarlig psykisk störning, dvs är "sjuk" (inte ordagrant, jag vet).

Själva RPU'n lär du inte får ta del av men övrig info läcker nog ut så småningom skulle jag gissa.
Citera
2009-10-10, 22:42
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gidella
Att han har Aspbergers spelar inte in i att han utvecklats till en jävla skit som borde låsas in och, enligt min åsikt, aldrig släppas ut igen. (Ja, det går emot hela tanken om att rehabilitera och återinföra till samhället som finns i Sverige, men det är så jag instinktivt känner). Finns många med den som inte utvecklats till psykopater (ja, har en nära vän med diagnosen).
Men han har ju ingen Aspergers-diagnos. Den störning det har talats om är "aspergerdrag". Dessutom är det relativt ovanligt att personer med AS begår brott. Det är vanligare att folk med autismliknande tillstånd gör det.
Citera
2009-10-10, 22:56
Medlem
Von0bens avatar
Människor med Aspberger har svårare att förstå och leva sig in i andra varelsers känslor, därför är jag inte förvånad. Och innan Asperger-maffian dyker upp och hoppar på mig: nej, inte alla med Aspberger uppvisar grymhet mot djur. Men det är inte ovanligt inom de "kretsarna" så att säga.

Enligt mig borde Aspbergermänniskor inte få vistas bland folk.
Citera
2009-10-11, 10:54
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
Men han har ju ingen Aspergers-diagnos. Den störning det har talats om är "aspergerdrag". Dessutom är det relativt ovanligt att personer med AS begår brott. Det är vanligare att folk med autismliknande tillstånd gör det.

Que?
Asperger är en form av autism och klassas således som en sjukdom i autismspektrat. Vilka källor har du på att det är relativt ovanligt att folk med AS begår brott? Särskilt i och med att du skillt AS från övriga autismspektrum störningar
Senast redigerad av Paladin 2009-10-11 kl. 10:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in