2009-08-28, 10:19
Medlem
Neromechas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceCat
Var hittar du det på PI?
Var dit och tittade (för första gången) och såg inte något om vare sig JA eller Lerum...

Kolla i kommentarssektionerna på tråden där han outas. De har börjat komma med citat från två andra flashbackanvändare.
Citera
2009-08-28, 10:39
Medlem
Neromechas avatar
http://politisktinkorrekt.wordpress.com/2009/08/18/kattmordaren-i-lerum-gripen-och-outad-las-hans-sjuka-brev/
Citera
2009-08-28, 11:38
Medlem
Imzadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neromecha
På Politisk Inkorrekt har det tagit hus i helvete. De säger att två andra användare - användarnamngivna - också varit alt-nicks för Joel. Nån som vet om det stämmer?

Ett av dom sa folk att det inte var han. Tror även jag sett ett av nicken inne här EFTER Joel sattes i arresten.
Citera
2009-08-28, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheDeepSix
Har fan vart nära polare med hans bror (som oxå är psyksjuk) som bodde i staden jag bor i och har hört han snacka skitmycket om Joel och hur psykopatisk han är.
Då stämmer kanske det jag hörde om att det inte bara är Joel i familjen som har psykiska problem! Fast det var inte brorsan jag tänkte på, men vissa gener kan ju vara känsligare än andra, och då är det inte alls konstigt om flera i samma familj/släkt har problem.
Citera
2009-08-28, 13:41
Medlem
Jag har kollat en del poster av den första av dessa två misstänkta användare och det finns MYCKET gemensamt.
Ett exempel: imdb-sidan säger att forrest gump är Joels favoritfilm. En av posterna från det misstänkte kontot skriver att just den filmen har han sett mycket på.
Dessutom alla stora likheter som den sjukliga dragningen till djurmördarfilmer och att användaren skrev ovanligt mycket om att det inte var något konstigt med att döda djur dagarna innan den första katten dödades.
Dessutom skriver användaren att Ted Bundy fashinerad honom, han skriver om IQ-tester och sättet att skriva på är oerhört likt.

Jag hoppas verkligen att det visar sig att denna användare är den hära gärningsmannen för annars har vi en närmast exakt kopia som skulle kunna göra likadana (och kanske ännu värre) saker
Citera
2009-08-28, 13:54
Medlem
Neromechas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bangbongbang
Jag har kollat en del poster av den första av dessa två misstänkta användare och det finns MYCKET gemensamt.
Ett exempel: imdb-sidan säger att forrest gump är Joels favoritfilm. En av posterna från det misstänkte kontot skriver att just den filmen har han sett mycket på.
Dessutom alla stora likheter som den sjukliga dragningen till djurmördarfilmer och att användaren skrev ovanligt mycket om att det inte var något konstigt med att döda djur dagarna innan den första katten dödades.
Dessutom skriver användaren att Ted Bundy fashinerad honom, han skriver om IQ-tester och sättet att skriva på är oerhört likt.

Jag hoppas verkligen att det visar sig att denna användare är den hära gärningsmannen för annars har vi en närmast exakt kopia som skulle kunna göra likadana (och kanske ännu värre) saker

Jag tycker att alla inom den där kategorin är snarlika. Pekka-Eric Auvinen och Joel Ander är det bara en gradskillnad emellan.
Citera
2009-08-28, 13:57
Medlem
Citat:
Jag tycker att alla inom den där kategorin är snarlika. Pekka-Eric Auvinen och Joel Ander är det bara en gradskillnad emellan.

Du menar att du inte tror att det är samma?
Du kan säkert ha rätt jag har inte orkat läsa inlägg från andra personer. Man blir bara så påmind om att det finns så mycket galningar och det är obehagligt.

Men är det ändå inte lite väl mycket som stämmer i tid när man läser inläggen. De verkar så att säga följa samma bana vid samma tidpunkt.
Citera
2009-08-28, 13:57
Medlem
TheDeepSixs avatar
Citat:
Jag har absolut inget att göra med det, men varför tog det slut mellan din tjej och honom?

Hon ska logga in senare och själv skriva om det.
Citera
2009-08-28, 14:04
Medlem
Neromechas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bangbongbang
Du menar att du inte tror att det är samma?
Du kan säkert ha rätt jag har inte orkat läsa inlägg från andra personer. Man blir bara så påmind om att det finns så mycket galningar och det är obehagligt.

Men är det ändå inte lite väl mycket som stämmer i tid när man läser inläggen. De verkar så att säga följa samma bana vid samma tidpunkt.

Jag tror att det kan vara olika galningar. Galningar brukar vara rätt snarlika i sina beteenden. Nästan som en egen subkultur.
Citera
2009-08-28, 14:06
Medlem
TheDeepSixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Hur gammal är brodern och i vilken stad bodde han i?
(och vad är det för "fel" på honom?)

Han är 22 och flyttade tillbaka till Lerum förra våren.
Han är deppresiv,får sjuka aggresioner och humörsvägningar. Och han är såpass inne på aliens att han själv tror att han innerst inne kommer från Venus men är fast i en människas kropp, och han har beskrivit hur han vaknat och sett aliens sitta vid hans sängkant och även andra sjuka upplevelser. När han var 16 så ska han tydligen ha försökt dränka sin kompis under ett bensofylla rus. Han misshandlade även några av sina flickvänner.

Förövrigt det jag vet om Ander fammiljen är att farsan är "proffisionel Healer", morsan är sjuksköterska och ja, Joel.. han är ju kattmördare.
Citera
2009-08-28, 14:07
Medlem
Neromechas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDeepSix
Han är 22 och flyttade tillbaka till Lerum förra våren.
Han är deppresiv,får sjuka aggresioner och humörsvägningar. Och han är såpass inne på aliens att han själv tror att han innerst inne kommer från Venus men är fast i en människas kropp, och han har beskrivit hur han vaknat och sett aliens sitta vid hans sängkant och även andra sjuka upplevelser. När han var 16 så ska han tydligen ha försökt dränka sin kompis under ett bensofylla rus. Han misshandlade även några av sina flickvänner.

Förövrigt det jag vet om Ander fammiljen är att farsan är "proffisionel Healer", morsan är sjuksköterska och ja, Joel.. han är ju kattmördare.

Låter som en funktionell och idyllisk familj, men jag vill inte döma dem. Säkert är farsan och morsan till honom underbara människor. Hans bror låter som en vandrande bomb som en dag kommer att sticka ner Sveriges utrikesminister på en butik eller nåt annat dumt.
Citera
2009-08-28, 14:10
Medlem
TheDeepSixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aslana
Då stämmer kanske det jag hörde om att det inte bara är Joel i familjen som har psykiska problem! Fast det var inte brorsan jag tänkte på, men vissa gener kan ju vara känsligare än andra, och då är det inte alls konstigt om flera i samma familj/släkt har problem.

Ja det är väl brosan och fadern. Farsan ska tydligen intalat den ena brodern väldigt mycket i ung ålder att han kommer från en annan planet och annan spirituelt skit då han är Healer och musiker som förövrigt har en egen sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in