2009-08-23, 15:05
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devilseed
Hur kan vissa av er sympatisera med Joel Ander?? Är ni helt jävla dumma i huvudet? Svaret på den frågan är ja.

Joel har plågat ihjäl katter, nu snackar jag inte om en snabb död, utan han har verkligen PLÅGAT dom. Är det ett friskt beteende? är det ett normal beteende? NEJ! Ni som tycker syn dom missfostret Joel är precis lika störda som kräket.

Jag är väl en av dom första (misstänker jag) som ringde upp Joel i lördags förra veckan. Han svarade. Direkt började han gapa om han att han var oskyldig osv..Hans bröst brast och han börja nästan lipa när han förklarade att han har en liten katt hemma som han älskar. Vilket skämt..

Joel är en TÖNT en jävla patetisk feg nolla. Så länge han satt bakom datorn så var han cool och tuff eller när han gav sig på oskyldiga värnlösa djur. En feg äcklig liten råtta är vad han är.

Jag ringde honom tre gånger den kvällen, han svarade bara en gång, därefter tog hans mor upp luren.

Jag har även pratat med hans mamma efter hans erkännande och hon har berättat att han vänt honom ryggen och att han inte har en plats i hennes hjärta. Vilket är fullt förståeligt. Med tanke på det han gjort så förstår jag henne fullt och ut..Hon berättade att Joel haft problem mer eller mindre under tio års tid. Någon som är förvånad?

Som sagt vi får INTE glömma bort det han gjort. Vi får helt enkelt förlja varje steg kräket tar. Jag anser att han är farlig och obotlig. Han kommer ge sig på människor om han släpps ut.

Slutligen vad jag vill göra med honom..Tja..knäcka varje ben i hans lilla vidriga kropp..Dra ut hans inälvor sakta medans han lever..Det finns mycket. Viktigaste är att han plågas. Visade han barmhärtigthet åt katterna han torterade? NEJ. Därför ska man inte visa han någon barmhärtighet heller. Vad är det man säger, öga för öga, tand för tand..

Jämför man Joel och dig är det väldigt svårt att se vem som är den störste dåren.
Citera
2009-08-23, 15:06
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrRobot
Han har iofs skrivit just det själv.
Hoppsan. Det har jag helt missat.
Citera
2009-08-23, 15:13
Medlem
HerrRobots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Hoppsan. Det har jag helt missat.

Här:
"Tack så mycket! Mitt namn är för nuvarande "Cat the Ripper". Men snart blir jag Jack the Ripper 2. Jag fick reda på av en spådam att jag är en reinkarnation av honom."
I seriemördartråden.
Citera
2009-08-23, 15:14
Medlem
FritzDaCats avatar
Jag tror inte bilden är från London. Arkitekturen känns mer tysk/polsk. Och 'bussen' ser mer ut som en kontainer till formen.

BTW Don't feed the trolls.
Citera
2009-08-23, 15:20
Bannlyst
Vad sa mamman när du ringde på lördagskvällen, blev hon typ "GE FAN I ATT RINGA HIT BLA BLA!"
Citera
2009-08-23, 15:26
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteveUrkel
Vad sa mamman när du ringde på lördagskvällen, blev hon typ "GE FAN I ATT RINGA HIT BLA BLA!"

Nej nej, hon öppnade sig totalt för en främling i sitt livs svåraste stund och diskuterade lite om att hon slutat älska sitt barn.
Citera
2009-08-23, 15:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SteveUrkel

I lördags sa hon, "jag har ringt polisen och anmält er" osv..

Ringde henne igen i onsdags och snackade med henne en bra stund. Det var då hon berättade om Joel och hur hon försakat honom. Hon hade sorg i hjärtat osv..Hon lät sympatisk och väldigt sorgsen.
Citera
2009-08-23, 15:42
Medlem
DeBalys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Jag tror inte bilden är från London. Arkitekturen känns mer tysk/polsk. Och 'bussen' ser mer ut som en kontainer till formen.

BTW Don't feed the trolls.

Ja och bussen verkar visserligen vara en dubbeldäckare, men mer av en sådan där sightseeing-typ med öppet övre däck som inte bara finns i London, utan även i de allra flesta storstäder, nuförtiden. Vilket signalerar att det i alla fall handlar om en storstad.
Citera
2009-08-23, 15:43
Medlem
miapetters avatar

Nu är ju jag helt ny i den här tråden, av olika anledningar, men jag har försökt läsa ikapp... Denne kattplågare, Joel, har han erkänt det han gjort? Erkände han helt av sig själv eller efter att poloisen hämtat honom i så fall?
Att förstå sig på den här typen av människor är inte helt lätt även om just den här personen gjort det lättare för oss genom att exponera sig på nätet som han gjort.
Jag har faktiskt läst i den där "seriemördartråden" INNAN detta hände o jag reagerade på vissa inlägg med tanken att "här står det inte rätt till". Om det just var Joels minns jag naturligtvis inte idag.
Människor som han ÄR obotliga o jag hoppas att rättspsyk anser honom sjuk även om tex psykopati inte utgör en garanti för det. Det sitter många psykoater på vår fängelser. Om han döms till rättspsykiatrisk vård kommer han med stor sannolikhet att vara inlåst längre än om han döms till fängelse.

Tänk att vara förälder till ett barn/vuxen som han?
Inte slutar man älska sitt barn för det?
Man kan hata o avsky det han gjort men säkert har han andra sidor som hans föräldrar kommer att älska förtsättningsvis oxå. Skilj på det är ni snälla, att hans föräldrar kan hata det han gjort men älska honom utan att vi fördömer dem! Det var en av anledningarna till att jag valde att citera just ditt inlägg
Devilseed. Den andra var ditt tänk runt hämnden. Visst kan man vilja se en sådan här person död. Men från att tänka mordiska tankar till att själv utföra regelrätt tortyr är steget långt o det är inte heller helt lätt. Jag har pratat med personer som dödat, som misshandlat andra människor på totrtyrliknande sätt (spikat fast en hand i golvet tex) Min erfarenhet säjer att antingen är man jävligt påtänd eller jävligt störd om man gör sådant o det ingendera hoppas jag stämmer på dej Devilseed! Störd, det räcker så bra med hur störd Joel är....Jag är övertygad om att om han inte redan gjort det så skulle han snart ha gått över till människor, det är en ganska naturlig eskalering i sådana här fall. De flesta seriemördare har faktiskt börjat på djur..
Senast redigerad av miapetter 2009-08-23 kl. 15:46.
Citera
2009-08-23, 15:53
Medlem
Jag har lagt märke till att folk gärna refererar till "äckliga råttor och fega svin" och så vidare när de ska beskriva gärningsmannen.

lite roligt..
Senast redigerad av chicksdigit 2009-08-23 kl. 15:56.
Citera
2009-08-23, 16:00
Medlem
Brynja76s avatar
Om nu hans mor har vänt honom ryggen nu, så är det kanske inte så konstigt att Joel har problem.. Man vet ju inte vad som hänt i det hemmet och om Joel haft problem i tio år, varför har hans föräldrar inte sett till att han fått någon form av hjälp?

Läste tidigare i tråden någonstans om att dom försööökt få in honom på psyk men inte lyckats. Det finns tvångsvård och det är inte så svårt att få folk tvångsinlagda faktiskt. Har en kompis som blev tvångsinlagd av sin kille för hon va helt knäckt över hans otrohet. Han ljög för läkarna att hon krossat fönster och kört full osv sen dumpade han henne på psyk o stack o blev ihop med nästa tjej. Hon va inte ens psykiskt sjuk, hade bara ett brustet hjärta.
Sen fick hon sitta där i två veckor medan han tömde huset på alla värdesaker och hon satt uppe med alla lån.. trevlig kille det där va?

Men till ämnet igen.. Finns det inga uppgifter om han varit inlagd eller haft kontakt med psyk eller dyligt??
Citera
2009-08-23, 16:06
Medlem
Neromechas avatar
Efter att ha torterat mig igenom sextio sidor till börjar jag undra om Joel skulle bli lika hatad om det inte vore för hans brev och beskrivningar av sina handlingar och fantasier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in