2009-08-21, 12:29
Medlem
Cask Strengths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Där ser man hur folk ljuger och framställer sig själva på forum.

Stor i orden, liten på jorden är väl inte något ovanligt? Det måste kännas skönt för en sådan liten fjant som GM att kunna ge sken av att vara stor och farlig.
Citera
2009-08-21, 12:30
Bannlyst
Står att 5 fall skedde i utlandet... undrar vart .
Citera
2009-08-21, 12:33
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apologeten
Nu kan ni väl sluta tjafsa om pengarna. Joel häktades idag, på sannolika skäl misstänkt. Dvs den starkare misstankegraden.

http://www.gt.se/nyheter/1.1678746/misstankt-djurplagare-haktad

Källa
Citat:
Vid tingsrätten i Alingsås var det på fredagsförmiddagen ett extra stort polispådrag. Ett drygt tiotal poliser hade inför förhandlingen omringat byggnaden.
- Det har framkommit ett antal hot på internet där personer säger att de tänker göra både det ena och andra med den misstänkte, säger Lars Lindquist, yttre polisbefäl Alingsås.

Han får nog svårt att starta en Fanclub nu
http://www.imdb.com/name/nm1200376
http://www.imdb.com/name/nm1200376/board
http://www.imdb.com/name/nm1200376/board/thread/47138347

Citat:
Is it just me or isn't Joel Ander extremely sexy and hot? I have had a BIG crush on him since I saw the swedish feature-film "We can be heroes" (Swedish title: Bäst i Sverige). He is so extremely charming and sexy! His extremely gorgeous body makes me so goddamn HORNY!

När man skriver en sådan text om sig själv så ha man nog inte alla indianer i kanoten
Citera
2009-08-21, 12:34
Medlem
Citat:
Illa nog. Nu är han i alla fall häktad.

Klart att det är otroligt hemskt gjort. Ska inte kasta sten i glashus, men det finns också en tråd just nu om en man som dödat sin egen dotter och om en man som eventuellt mördat sin fru. Dessa trådar är endast några sidor långa, så stort är engagemanget för denna typ av brott. Men den synen på olika gärningar lär inte avspeglas i vården. Denne kille kommer inte bli utfryst av vårdare och läkare för att han dödat katter. Därmed inte sagt att man ska döda katter. Men ingen blir hjälpt av att få hela riket gentemot sig för att man dödat några katter.
Citera
2009-08-21, 12:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
När man skriver en sådan text om sig själv så ha man nog inte alla indianer i kanoten

Håller med dig. Samtidigt så vittnar det ju om en oerhört ensam och sjuk person med enorma bekräftelsebehov. Det sistnämnda behovet är väl tillfredsställt nu. Han har ju blivit kändis på riktigt...
Citera
2009-08-21, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
Nu när det är acceptabelt att koppla ihop Bernando (eller vad fan han kallade sig) med GM kan jag säga att jag drog på smilbanden när GM muckade gräl med Teutonic Warrior här på FB i någon av de trådar det hänvisas till.

Av bilderna av GM att döma är det ingen kämpe direkt. Av döma av Teutonic Warriors inlägg gör jag bedömningen att det är ingen man vill mucka gräl med i en trång gränd..

Det hade kunnat bli ett intressant möte.

Där ser man hur folk ljuger och framställer sig själva på forum.

Det jag tycker är synd är att alla de skulle börja mucka med honom i tråden så att den stängdes. Hjärndöda idioter hela bunten.
Citera
2009-08-21, 12:40
Medlem
relativs avatar
Citat:
Håller med dig. Samtidigt så vittnar det ju om en oerhört ensam och sjuk person med enorma bekräftelsebehov. Det sistnämnda behovet är väl tillfredsställt nu. Han har ju blivit kändis på riktigt...

Ja exakt.. Sorgligt är vad det är. Han kan nog inte ha fått mycket uppmärksamhet från det motsatta könet.
Citera
2009-08-21, 12:43
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Samtidigt ska man vara medveten om att vårdare har sett och hört mycket. Det kan vara på plats med lite sans och balans. Ok, den här killen är sjuk, han har dödat djur och fantiserat om att döda människor. Men om han får vård kommer han vårdas av personer som träffat såväl mördare som pedofiler och även om det är hemskt att döda katter, kan det inte riktigt jämföras med det personer som mördat människor har gjort, eller de som våldtagit barn.

Jag vill påstå att ordet kattmördare medför att detta fall antar oanade proportioner. Vi kan inte likställa djur och människor på det viset. Tänk till lite grann: Du är vårdare och vårdar människor som bland annat mördat medmänniskor och knullar barn. Och så en kille som dödat katter. Vad är svårast att förhålla sig till tror du?

Låt oss inte stigmatisera den här killen. Det är hemskt att döda djur, men han är faktiskt ingen massmördare, bara en massmördarwannabee.

Jag är inne lite på din linje, någonstans var väl hans avsikt att bli omskriven för något riktigt stort.

Mitt inlägg var nog lite färgat av att jag deltog i i tråden som för närvarande är mjukraderad.
Jag vill påstå att det var en riktig hetsjakt, det haglade hot och förslag på åtgärder mot den som då endast var misstänkt.
Citera
2009-08-21, 12:45
Medlem
UACs avatar
Citat:

Åh, vad jag skulle vilja vara en fluga på väggen när de gör en p7-undersökning ...

Nja, inte bra att vara ett djur i närheten av honom. När undersökarna lämnar rummet får han kanske abstinens och får syn på dig.
Citera
2009-08-21, 12:46
Bannlyst
Citat:
Klart att det är otroligt hemskt gjort. Ska inte kasta sten i glashus, men det finns också en tråd just nu om en man som dödat sin egen dotter och om en man som eventuellt mördat sin fru. Dessa trådar är endast några sidor långa, så stort är engagemanget för denna typ av brott. Men den synen på olika gärningar lär inte avspeglas i vården. Denne kille kommer inte bli utfryst av vårdare och läkare för att han dödat katter. Därmed inte sagt att man ska döda katter. Men ingen blir hjälpt av att få hela riket gentemot sig för att man dödat några katter.

Det här är en lite speciell historia ändå må jag säga. Folk dödar varandra nästan dagligen men det här är Sveriges första seriedjurmördare som åkt dit. Hela historien är extremt bizarr.

Dessutom avslöjades han först här på FB och det finns 160 inlägg av denne person just på detta forum där han brutalt och ärligt berättar om sig själv och sina dåd.

Självklart blir det en mer prat om detta än en far i danmark som i ett vredesutbrott dödat sin dotter.
Citera
2009-08-21, 12:53
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Samtidigt ska man vara medveten om att vårdare har sett och hört mycket. Det kan vara på plats med lite sans och balans. Ok, den här killen är sjuk, han har dödat djur och fantiserat om att döda människor. Men om han får vård kommer han vårdas av personer som träffat såväl mördare som pedofiler och även om det är hemskt att döda katter, kan det inte riktigt jämföras med det personer som mördat människor har gjort, eller de som våldtagit barn.

Jag vill påstå att ordet kattmördare medför att detta fall antar oanade proportioner. Vi kan inte likställa djur och människor på det viset. Tänk till lite grann: Du är vårdare och vårdar människor som bland annat mördat medmänniskor och knullar barn. Och så en kille som dödat katter. Vad är svårast att förhålla sig till tror du?

Låt oss inte stigmatisera den här killen. Det är hemskt att döda djur, men han är faktiskt ingen massmördare, bara en massmördarwannabee.

Pedofiler och mördare är inte heller några "massmördare". Det handlar inte om vad man gjort, utan om hur grymt det man gjort är. Så enligt mig spelar det ingen roll om den här killen hade dödat människor eller djur. Det är på det sätt han har gjort det på som är så sjukt, och att han heller inte nöjer sig med att döda, utan även ska ge sig på familjerna till offren via brev där han beskriver allting in i detalj.

Hade han smugit omkring på nätterna i mörkret och letat upp unga tjejer han sedan dödade, så hade han säkert skrivit liknande brev. Så i mina ögon är det inte vad han haft ihjäl som är intressant, utan hur han hånar de anhöriga genom sina detaljerade brev.

Sedan har inte "massmördare" någonting med det här att göra. Jag antar att du tänker på seriemördare?
Citera
2009-08-21, 12:53
Medlem
Von0bens avatar
Jag har redan märkt tendenserna här i tråden (hur folk börjar visa "förståelse" och/eller ser honom som något slags "ensamt geni")

Nu sätter jag mina högra pungkula på att breven så småningom kommer rasa in

Ni vet, brev från små gothbrudar som identifierar sig med förövaren och skriver kärleksbrev om hur de förstår honom. Han lär bli lika populär som Juha, oavsett om han hamnar på psyket kåken eller blir frisläppt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in