Citat:
Ursprungligen postat av Wildis
Samtidigt ska man vara medveten om att vårdare har sett och hört mycket. Det kan vara på plats med lite sans och balans. Ok, den här killen är sjuk, han har dödat djur och fantiserat om att döda människor. Men om han får vård kommer han vårdas av personer som träffat såväl mördare som pedofiler och även om det är hemskt att döda katter, kan det inte riktigt jämföras med det personer som mördat människor har gjort, eller de som våldtagit barn.
Jag vill påstå att ordet kattmördare medför att detta fall antar oanade proportioner. Vi kan inte likställa djur och människor på det viset. Tänk till lite grann: Du är vårdare och vårdar människor som bland annat mördat medmänniskor och knullar barn. Och så en kille som dödat katter. Vad är svårast att förhålla sig till tror du?
Låt oss inte stigmatisera den här killen. Det är hemskt att döda djur, men han är faktiskt ingen massmördare, bara en massmördarwannabee.
Pedofiler och mördare är inte heller några "massmördare". Det handlar inte om vad man gjort, utan om hur grymt det man gjort är. Så enligt mig spelar det ingen roll om den här killen hade dödat människor eller djur. Det är på det sätt han har gjort det på som är så sjukt, och att han heller inte nöjer sig med att döda, utan även ska ge sig på familjerna till offren via brev där han beskriver allting in i detalj.
Hade han smugit omkring på nätterna i mörkret och letat upp unga tjejer han sedan dödade, så hade han säkert skrivit liknande brev. Så i mina ögon är det inte vad han haft ihjäl som är intressant, utan hur han hånar de anhöriga genom sina detaljerade brev.
Sedan har inte "massmördare" någonting med det här att göra. Jag antar att du tänker på seriemördare?