2009-08-20, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Machiaveli
Jag tror inte hans hår var färgat, jag gick på samma skola som honom under högstadiet. Under den tiden så hade han alltid mörkbrunt / svart hår och det såg inte färgat ut.

Filmklippet på honom så har han ju ljusbrunt hår, var han 13 år då? Vad har han för ögonfärg egentligen?

Här ser det absolut färgat ut http://i25.tinypic.com/fykilu.jpg eftersom det har en nyans åt det rödsvarta hållet! Har undersökt det i Photoshop som bekräftar min röda tes.
Citera
2009-08-20, 23:21
Medlem
Softis...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Måste påpeka att det endast är mina spekulationer!

Okidoki.
Citera
2009-08-20, 23:23
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteveUrkel
lite offtopic frågor:

Någon som kollade upp det där adultfinder kontot han har, han ska tydligen har ett 10tal bilder där osv (om det är på han själv vet man ju inte iofs)

Har GM peruk, speciellt på en av bilderna har han en väldig kaluffs på huvudet som ser helt malplacerad ut, att det är färgat är förstått

Skulle nog vara bra om någon kollade upp sådana konton. Kan ju finnas något för aset försvårande där.
Citera
2009-08-20, 23:23
Bannlyst
https://www.flashback.org/showpost.php?p=9761920&postcount=22

Hans ''stördhet'' började i första ring, något speciellt måste ha hänt då, du som gick på hans skola vet du något om det?

Eller var det då han märkte han hade aspergers?

Tror pratet om aspergers är för att rättfärdiga hans handlingar, tror inte han har det.

edit: Han nämner även hund i sin post, kanske han inspirerats av han?
Citera
2009-08-20, 23:24
Medlem
kajsasmattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Jag har googlat och finner ingenstans något om att brevet till polisen skulle innehålla ett erkännande avseende att GM tagit livet av 20 katter. Är det någon som kan presentera detta brev ?

Jag kanske har missupfattat det men jag har för mig att han sa det till polisen.
Citera
2009-08-20, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Skulle nog vara bra om någon kollade upp sådana konton. Kan ju finnas något för aset försvårande där.
Ja tyvärr kostar det en del dollar att se hans konto/sida. skulle vara intressant om han hade bestämt att träffa nån tjej etc
Citera
2009-08-20, 23:26
Medlem
kajsasmattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Censurerad
https://www.flashback.org/showpost.php?p=9761920&postcount=22

Hans ''stördhet'' började i första ring, något speciellt måste ha hänt då, du som gick på hans skola vet du något om det?

Eller var det då han märkte han hade aspergers?

Tror pratet om aspergers är för att rättfärdiga hans handlingar, tror inte han har det.

Enligt den här bloggen så har han det.

"...En supergo och söt mamma. Precis som vilken mamma som helst!
Gärningsmannen är 20 år, han är sjuk. Allvarligt sjuk. Annars utför man inte något liknande detta.
Fick reda på lite om hans bakgrund. Han fick bland annat diagnosen Asbergers Syndrom så sent som vid 17årsåldern. Han var ofta instängd, svåråtkomlig men som så många beskriver honom; ändå social.
Mamman misstänkte att det var något som inte stod rätt till men kanske inte något så allvarligt som detta. Gångerna då han kom hem med grusiga skor "jag vad nere vid sjön med ett par kompisar". Klart att man tror på sina barn!"
källa: http://mrsjossie.blogg.se/index.html
Citera
2009-08-20, 23:26
Bannlyst
Fast aspbergers har inte nödvändigtvis koppling till detta beteende, mer som spelar in imo
Citera
2009-08-20, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Softis...
Jag har googlat och finner ingenstans något om att brevet till polisen skulle innehålla ett erkännande avseende att GM tagit livet av 20 katter. Är det någon som kan presentera detta brev ?
Jag tycker att det är rätt tydligt att det är det de menar, även om de inte skriver det i klartext. Här är en annan:

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=765&a=512094
Citat:
I samband med att en svårt misshandlad katt hängdes upp vid polisstationen i Lerum i förra veckan hittades ett anonymt brev från djurplågaren riktat till polisen.

Brevet innehöll detaljerade uppgifter om en rad andra attacker och övergrepp på husdjur i kommunen.
Citera
2009-08-20, 23:27
Bannlyst
Citat:
Fast aspbergers har inte nödvändigtvis koppling till detta beteende, mer som spelar in imo

Ja därför tror jag att han poängterar att han har asperbergs för att hans tankar/handlingar etc ska rättfärdigas
Citera
2009-08-20, 23:29
Medlem
Machiavelis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Censurerad
Var han knepig redan då?

Jag kände han aldrig och prata i stort sett aldrig med honom, han var ju med i filmen Bäst i Sverige, så för mig och mina kompisar var han typ "han killen som var med i den där barnfilmen"

Så som jag kommer ihåg honom så gick han alltid runt ensam i korridorerna med ett leende på läpparna, och jag kommer ihåg att hans frisyr var rätt speciell.
Han hade en vanlig kortklippt frisyr, fast hans lugg var mycket längre än resten av håret, typ som en emolugg, fast han ställde luggen rakt upp.

Det enda jag fann udda med honom på den tiden var väl isåfall att vad jag såg så hade han inga vänner, inga på skolan iallafall, fast ändå såg han alltid så glad och check ut.
Citera
2009-08-20, 23:31
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ja tyvärr kostar det en del dollar att se hans konto/sida. skulle vara intressant om han hade bestämt att träffa nån tjej etc

Kanske någon i tråden har ett konto där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in