2009-08-17, 01:56
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Nej, givetvis. Jag håller helt med dig där, men att gå från det till att någon skulle härma en FB-medlem och göra sak av dennes inlägg... Nej, det är så långsökt att jag inte kan se det med kikare ens.

Fast du verkar ju anta att den här personen är inblandad på något vis/att flashback är inblandat. Så BEHÖVER det inte alls vara.

Enligt mig är det antingen den tidigare misstänkte medlemmen, eller så har detta ingenting med honom att göra. Att det skulle vara en copycat är helt enkelt inte ett alternativ.

Det ÄR verkligen mycket som är långsökt! Jag är den första att hålla med om det. Har väl avslöjat tidigare att jag i djurskydd kommit i direktkontakt med ihjälplågade djur, svåra dödliga skador. Skriver detta då jag vill påpeka att det finns många fler sjuka människor än vad NÅGON TROR!

En sak jag är övertygad om är att sådana texter som vi i detta fall kunnat läsa här triggar igång sjuka hjärnor! Att det sedan händer just i lilla Lerum..ja, ologiskt? Logiskt? I mitt tycke är det bara att avvakta att mer uppgifter kommer fram. VEM det sen är som ska åka fast!

Möjligheten att det upphör efter skriverierna nu finns ju, men hoppas alla ändå är uppmärksamma så fler djur slipper lida. Kanske har polisen redan spår. Det är svårt att göra perfekta brott.

För övrigt hoppas jag att tråden kan hållas vid liv och att bra saker kommer fram här. Och det är upp till oss som läser och skriver.
Mvh
Citera
2009-08-17, 02:14
Medlem
Zookys avatar
Okey, vi leker lite med tanken.

alt 1. Säg att det är en "copycat" då. Det är en kille som har suttit och läst alla hans inlägg och blivit triggad till och göra detta. I Lerums kommun bor det 37 711 invånare (uppgifter från 2007) hur många bor i Sverige? jo 9 000 000. En enkel matematik kan ju räkna ut att det är inte stor % chans att just denna copycat råkar bo i samma stad som våran misstänka gör och 300-500m ifrån brottsplatsen.

alt 2.Säg istället att det var en vän till honom som kom över hans FB-namn och läst om alla hans inlägg och göra detta bara för att djävlas med honom? Inte stor chans det heller?

alt 3. Eller så är det här just gärningsmannen där han skriver öppet om hur han älskar att se när djurplågas till döds, han känner en sån (Rushhhhhh) och även berättar detaljerat om hur han dränker en katt till döds och slänger katten på torget. Han har även tankar om att kidnappa en vacker tjej slänga henne i bagageluckan, köra henne till ett tomt ställe våldta och mörda henne och senare stycka tjejen. Lägger sedan kroppsdelarna i en plastpåse med och dumpar dom till havs.

Jadu enligt min åsikt och vilket alternativ som är högst troligt så känns det som att Alt 3 vinner överlägset.
Senast redigerad av Zooky 2009-08-17 kl. 02:16.
Citera
2009-08-17, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcmuff
Förresten, jag minns att någon tog PrintScreen på tråden, men jag kommer inte ihåg vem. Annars försök med Google Cache eller nått.
Vet inte hur det funkar dock

Apropå det, denna blogg länkades från GP:s artikel: http://noterad.wordpress.com/2009/08/16/ang-djurplagaren-flashback-censurerar-men-google-cachar-lol/
-
Kan bara instämma som någon annan skrev, att det inlägget jag läst från honom (ett visst inlägg #105) som länkades på sida 2 i denna tråd, stämmer väl överens med omgivningen i Lerum.
Senast redigerad av Patrol17 2009-08-17 kl. 02:29.
Citera
2009-08-17, 02:31
Medlem
Eliza CTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zooky
Okey, vi leker lite med tanken.

alt 1. Säg att det är en "copycat" då. Det är en kille som har suttit och läst alla hans inlägg och blivit triggad till och göra detta. I Lerums kommun bor det 37 711 invånare (uppgifter från 2007) hur många bor i Sverige? jo 9 000 000. En enkel matematik kan ju räkna ut att det är inte stor % chans att just denna copycat råkar bo i samma stad som våran misstänka gör och 300-500m ifrån brottsplatsen.

alt 2.Säg istället att det var en vän till honom som kom över hans FB-namn och läst om alla hans inlägg och göra detta bara för att djävlas med honom? Inte stor chans det heller?

alt 3. Eller så är det här just gärningsmannen där han skriver öppet om hur han älskar att se när djurplågas till döds, han känner en sån (Rushhhhhh) och även berättar detaljerat om hur han dränker en katt till döds och slänger katten på torget. Han har även tankar om att kidnappa en vacker tjej slänga henne i bagageluckan, köra henne till ett tomt ställe våldta och mörda henne och senare stycka tjejen. Lägger sedan kroppsdelarna i en plastpåse med och dumpar dom till havs.

Jadu enligt min åsikt och vilket alternativ som är högst troligt så känns det som att Alt 3 vinner överlägset.

Jodå! Jag förstår. Men hur troligt det än känns så har vi inte bevis.

Någon måste se och koppla samband. Jag tror faktiskt att det kan finnas sådana vittnen. Bara att de inte förstått vad dom egentligen sett och vet.
Som sagt: Lerum är en liten ort.
Uppmärksamheten senaste dagar kan också leda till något gott.
Det måste dock finnas mer än skrivna berättelser på Internet.
Mvh
Citera
2009-08-17, 02:34
Medlem
Artygs avatar
En medlem har har berättat att han fantiserar om att plåga djur och det gör honom per automatik till GM?
Finns det någon annan konkret bevisning mot honom förutom hans uttalande?
Citera
2009-08-17, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
En medlem har har berättat att han fantiserar om att plåga djur och det gör honom per automatik till GM?
Finns det någon annan konkret bevisning mot honom förutom hans uttalande?

Som jag har förstått så har han skrivit om att dränka och mörda katter. Han bor dessutom nära brottsplatserna. Dessutom skall han vara knepig av sig på andra sätt, t.ex närmast dyrka seriemördare samt kommentera positivt om djurplågerifilmer.
Men visst, jävligt pinsamt om han är oskyldig.
Citera
2009-08-17, 02:55
Medlem
Artygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zooey
Som jag har förstått så har han skrivit om att dränka och mörda katter. Han bor dessutom nära brottsplatserna. Dessutom skall han vara knepig av sig på andra sätt, t.ex närmast dyrka seriemördare samt kommentera positivt om djurplågerifilmer.
Men visst, jävligt pinsamt om han är oskyldig.

Har han skrivit om att mörda katter och kommenterat djurplågerifilmer innan allt detta hände?
Citera
2009-08-17, 02:55
Medlem
Zookys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Jodå! Jag förstår. Men hur troligt det än känns så har vi inte bevis.

Någon måste se och koppla samband. Jag tror faktiskt att det kan finnas sådana vittnen. Bara att de inte förstått vad dom egentligen sett och vet.
Som sagt: Lerum är en liten ort.
Uppmärksamheten senaste dagar kan också leda till något gott.
Det måste dock finnas mer än skrivna berättelser på Internet.
Mvh

Nej inga fysiska bevis här kommit fram ännu, vilket gör honom misstänkt inte skyldig det är skillnaden.

OMdet är den vi misstänker som ligger bakom detta då har vi förmodligen stoppat en framtida seriemördare alt våldtäkts man. Men hur det än blir i framtiden det vet inte eftersom förmodligen blir det böter/fängelse.
Senast redigerad av Zooky 2009-08-17 kl. 02:59.
Citera
2009-08-17, 02:56
Bannlyst
Citat:
Har han skrivit om att mörda katter och kommenterat djurplågerifilmer innan allt detta hände?

Ja han vi tror är gm har gjort det läs mer i skvallerforumet

Citat:
Ursprungligen postat av Zooky

OMdet är den vi misstänker som ligger bakom detta då har vi förmodligen stoppat en framtida seriemördare alt våldtäkts man. Men hur det än blir i framtiden det vet inte eftersom förmodligen blir det böter/fängelse.

+1
Senast redigerad av Censurerad 2009-08-17 kl. 03:46.
Citera
2009-08-17, 02:57
Medlem
MoLoKs avatar
Citat:

Ja hans utstuderade beskrivning om hur han dränker en katt är från 2008.

Jag tror han är skyldig. En husrannsakan hade varit på sin plats.
Citera
2009-08-17, 02:59
Medlem
Zookys avatar
Citat:

yes, 2008 nämnde han att hade dränkt en katt och sedan dumpa honom på torget.

Senast i juli 2009 så kommentera han en film där en hund vart torterad
"What makes me so pissed off is that people seem to react stronger when a fucking animal is hurt than when a human being, a part of our own race, is hurt. FUCKING DOUBBLE MORALITY!!! And by the way, this shit doesn't bother me at all, I love to watch it. It gives me such a great rushhhhh"

Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
Ja hans utstuderade beskrivning om hur han dränker en katt är från 2008.

Jag tror han är skyldig. En husrannsakan hade varit på sin plats.

Jag är väldigt intresserad av att höra hans alibi dom nätterna.
Senast redigerad av Zooky 2009-08-17 kl. 03:07.
Citera
2009-08-17, 03:06
Bannlyst
Är det någon som har hans namn..? finns han kvar på you tube och facebook? om inte har någon tagit skärmdump eller bara har bild ändå?! skulle uppskattas! tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in