Citat:
Ursprungligen postat av
Orthello
Vad är ett bra svar på när kunder (vid kassan) säger "vad dyrt det var!", eller om de bara konstaterar.
http://www.quickmeme.com/meme/3qddce mån tro?
Bara att säga "Aoh" och nicka lite lätt med ett snett leende. Beroende på vad det är för varor kan man ju också säga, "Vilken lyxmiddag", "Nu har du ju så du klarar dig ett tag" eller "Inflationen är hög"...
Funderar annars också på en ICA-karriär. Är just nu en allt-i-allo och gör väldigt mycket mer i butiken än många andra. Har dock inte fått något mer formellt ansvar, men borde kanske söka det.
Det som lockar mig mest inom "branschen" är kanske inte lönen i sig, som är helt okej nu ändå med OB, men tempot, kollegorna och de varierande arbetsuppgifterna. Att ena sekunden sitta och göra beställningar på datorn för att sedan scanna varor och sist men inte minst kriga i mjölkkylen är jävligt skoj tycker jag
knazbarnet, sitter du någonsin i kassan nuförtiden eller är du förbi det stadiet? Finns vissa i min butik som vägrar att sitta i kassan, de har väl det privilegiet antar jag, men annars brukar såväl ägare som arbetsledare, butiksansvarig och jag rotera med att sitta i kassan.