2014-08-29, 18:06
Medlem
Servigins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knazbarnet
Stora möjligheter, krävs lite tur med att folk ska sluta för att tjänster ska bli lediga men annars ligger bollen hos dig.

Jag har extrajobbat i en Supermarket-butik under fem år. Framförallt om man visar intresse, lär sig flera områden, prioriterar jobbet framför nöjen (konstigt hur en del är "sjuk" och byter pass bara för att gå till frisören, festival, mellandagsrea osv...) samt faktiskt jobbar på arbetstid. Ett väldigt bra tillfälle är under semestern, då man får chans att tillfälligt ansvara för en avdelning och sköter man det ligger man bra till. Kom med ideér och förslag på förbättringar, visa att du bryr dig om hur det går för butiken.
Citera
2014-08-29, 18:15
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Servigin
Jag har extrajobbat i en Supermarket-butik under fem år. Framförallt om man visar intresse, lär sig flera områden, prioriterar jobbet framför nöjen (konstigt hur en del är "sjuk" och byter pass bara för att gå till frisören, festival, mellandagsrea osv...) samt faktiskt jobbar på arbetstid. Ett väldigt bra tillfälle är under semestern, då man får chans att tillfälligt ansvara för en avdelning och sköter man det ligger man bra till. Kom med ideér och förslag på förbättringar, visa att du bryr dig om hur det går för butiken.

Tror du citera fel person men som sagt ja det går, har själv gått från kassör till säljchef på två år.
Citera
2014-08-29, 18:42
Medlem
Bara köra på och visa bra inställning och mentalitet? Hjälpa andra man går förbi om det är något litet och vara allmänt trevlig och glad?
Citera
2014-09-07, 15:31
Medlem
Citat:
Tror du citera fel person men som sagt ja det går, har själv gått från kassör till säljchef på två år.

Hur stor blev skillnaden i lön för dig när du gick från kassaknegare till chef?

Går man på golvet som jag gör och är helt nyanställd dock med 2 års erfarenhet inom Ica så är lönen inget vidare. Har ännu inte fått min första lön dock är det enligt avtal som det heter så jag vet inte vad min timlön är ännu.
Citera
2014-09-07, 15:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Basschaser32
Går man på golvet som jag gör och är helt nyanställd dock med 2 års erfarenhet inom Ica så är lönen inget vidare. Har ännu inte fått min första lön dock är det enligt avtal som det heter så jag vet inte vad min timlön är ännu.

121 kr/h exkl. OB är bättre än "inget vidare". Enligt avtal syftar förmodligen på Handels kollektivavtal.
Citera
2014-09-07, 20:24
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basschaser32
Hur stor blev skillnaden i lön för dig när du gick från kassaknegare till chef?

Gick från kassa till a-ansvarig då fick jag ett tillägg på ca 11-12:-/h ink.fackligt tillägg som var större än de flesta andras,blev jag sagd iallafall.

Sen nyligen gick jag från a-ansvarig till säljchef/säljledare och får månadslön. Har dock inte jobbat min första månad som det än så vet inte hur mycket det blir med OB och sånt men grovt räknat 145-150:-/h + OB.

Sen har aldrig pengarna varit något som drivit mig eller avgjort utan är så pass ung att jag värderar meriten en högre tjänst ger över pengar, har dock alltid krävt marknadsmässig lön.
Citera
2014-09-07, 20:28
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Gick från kassa till a-ansvarig då fick jag ett tillägg på ca 11-12:-/h ink.fackligt tillägg som var större än de flesta andras,blev jag sagd iallafall.

Sen nyligen gick jag från a-ansvarig till säljchef/säljledare och får månadslön. Har dock inte jobbat min första månad som det än så vet inte hur mycket det blir med OB och sånt men grovt räknat 145-150:-/h + OB.

Sen har aldrig pengarna varit något som drivit mig eller avgjort utan är så pass ung att jag värderar meriten en högre tjänst ger över pengar, har dock alltid krävt marknadsmässig lön.
Men timlön är väl i många fall bättre än månadslön. Särskilt om man jobbar lite extra. Jag har alltid haft timlön men vet att så har varit fallet hos andra som gått från timlön till månadslön (dock inte inom den kedja där jag arbetar).
Citera
2014-09-07, 20:35
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Men OB:et blir väl inte övermycket när man är säljchef då man mest jobbar dagar och varannan helg (säkert lör-söndag morgon). Jag jobbar själv mest kvällar och OB inkluderat hamnade min timlön på ca 200 kr/h.
Citera
2014-09-07, 20:52
Medlem
knazbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Men timlön är väl i många fall bättre än månadslön. Särskilt om man jobbar lite extra. Jag har alltid haft timlön men vet att så har varit fallet hos andra som gått från timlön till månadslön (dock inte inom den kedja där jag arbetar).

Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Men OB:et blir väl inte övermycket när man är säljchef då man mest jobbar dagar och varannan helg (säkert lör-söndag morgon). Jag jobbar själv mest kvällar och OB inkluderat hamnade min timlön på ca 200 kr/h.

Jajo eller jag ska väl egentligen få övertidsersättning om jag jobbar över, har aldrig orkat kollat upp det då jag som sagt värdesätter meriten och eventuella referenser högre än några kronor extra och riskera dålig relation med chefen. Men som a-ansvarig hade jag timlön och kom vissa månader upp i ca 190h.

Nää inte jämfört med kassörer, har en vardag per vecka som jag jobbar till 19-20 och helgerna ger väl ca 22h 100% OB i månaden har haft valet att bara jobba en helg i månaden men det var jag för snål för
Citera
2014-09-08, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
121 kr/h exkl. OB är bättre än "inget vidare". Enligt avtal syftar förmodligen på Handels kollektivavtal.

Ja självklart, jag är bara glad över att ha ett jobb.
Citera
2014-09-09, 00:51
Medlem
En fråga, hur ses det om man arbetar i två ICA butiker samtidigt, alltså två olika?
Citera
2014-09-10, 02:19
Medlem
Om man ska söka jobb i en matbutik, vilket sätt är då bäst? Gå dit och lämna cv eller personligt brev?
Jag jobbar extra nu i en butik samt ett annat företag. Skulle gärna ta ett jobb till så jag kan flytta hemifrån.

Jag är riktigt villig till att arbeta då jag tycker det är oerhört kul! Bor i Örebro om det är nån här som vet att det behövs personal
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in