2010-01-25, 16:54
Medlem
Varför skulle man inte ha råd att köpa bil och åka utomlands bara för man jobbar på tex Willys?

Jag klarar mig mer än bra på min lön, bor bra och reser utomlands.

Dock är det få som jobbar heltid, men även om jag jobbar som i mitt fall 30/h i veckan fixar OB´t till en bra lön ändå.
Citera
2010-01-25, 16:57
Medlem
Ozmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwisen
Varför skulle man inte ha råd att köpa bil och åka utomlands bara för man jobbar på tex Willys?

Jag klarar mig mer än bra på min lön, bor bra och reser utomlands.

Dock är det få som jobbar heltid, men även om jag jobbar som i mitt fall 30/h i veckan fixar OB´t till en bra lön ändå.
Ok, det låter ju inte helt fel. Det är ju helt klart något att "falla tillbaka" på om ens studier skiter sig. Inget ont om de som jobbar i mataffär, all heder till dom
Citera
2010-01-25, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tehvao
Håller på fundera på sommarjobb, förra året var jag för sen. Nu är jag väll dock lite för tidig?
Men ni som jobbar på ICA, Konsum etc. När är det bäst att fråga om sommarjobb? Vill inte vara för tidig eller för sen
EDIT : och vad tror ni att jag skulle tjäna om man sommarjobbar där(ICA,COOP) i ca en månad?

Skicka in ansökan inom en månad så är du ute i god tid.
Ang. lönen så bör du få runt 80-90kr/h + OB om du är 18 år.
Citera
2010-02-11, 00:03
Medlem
Eric.the.midgets avatar
Dagligvaruhandeln är en ganska så likriktad bransch. Men jag noterar fortfarande en ganska stor skillnad i hur de olika företagen försöker att positionera sig. Det enda företag som jag inte lyckas beskriva är giganten ICA. Jag undrar om du har lust och skriva hur du uppfattar företaget, och hur du tror att företaget positionerar sig, vad vill de förmedla till oss kunder, hur vill ICA att vi ska kunder uppfatta dem?

Lidl, Netto och Willys - Prispressare, Sveriges billigaste matkasse med mera....

Coop - Ekologi och Hälsa

City Gross - One stop shopping (Sortimentsbredden), marknadsförs so lågprisbutik samtidigt som man vill attrahera kunder som sätter kvalitet före pris.

Hemköp - Matkvalitet och Matglädje

ICA - ?
Citera
2010-02-15, 03:31
Bannlyst
Jag har lyckats få ett jobb på min lokala ICA butik! Jag är student och kommer förmodligen jobba vissa helger + kvällar. Detta är skitbra för mig då det vore kanon för mig att kunna tjäna ett par tusenlappar i månaden.

Jag kommer inte jobba på golvet eller dylikt utan enbart Kassa. Detta är OK då jag har kassavana pga andra jobb, men är det något speciellt jag borde tänka på här på ICA?

Helt sjukt att jag fick jobbet, vi var 50 st som "tävlade" om 3 platser. Ska bli skönt! Min första lön ska jag köpa mig en playstation 3 sedan spara resten ;p Ska försöka spara en jävla massa pengar framöver. Målet är väl kanske 50k i kontot inom 12 månader.
Citera
2010-02-15, 05:12
Medlem
daxias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bryyshan
Jag har lyckats få ett jobb på min lokala ICA butik! Jag är student och kommer förmodligen jobba vissa helger + kvällar. Detta är skitbra för mig då det vore kanon för mig att kunna tjäna ett par tusenlappar i månaden.

Jag kommer inte jobba på golvet eller dylikt utan enbart Kassa. Detta är OK då jag har kassavana pga andra jobb, men är det något speciellt jag borde tänka på här på ICA?

Helt sjukt att jag fick jobbet, vi var 50 st som "tävlade" om 3 platser. Ska bli skönt! Min första lön ska jag köpa mig en playstation 3 sedan spara resten ;p Ska försöka spara en jävla massa pengar framöver. Målet är väl kanske 50k i kontot inom 12 månader.

Låter riktigt soft! Känner mig helt plötsligt gammal när jag läser ditt inlägg. Kommer ihåg för en 7-8 år sedan då jag jag själv precis fått jobb på willys och sparade pengar för att kunna åka till Kina. Härliga tider!
Citera
2010-02-15, 08:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av daxia
Låter riktigt soft! Känner mig helt plötsligt gammal när jag läser ditt inlägg. Kommer ihåg för en 7-8 år sedan då jag jag själv precis fått jobb på willys och sparade pengar för att kunna åka till Kina. Härliga tider!

Ja. En sak jag har märkt är att det är otroligt äckligt att ha ett jobb (speciellt som student) och vara van vid att faktiskt unna sig saker, för att sedan bli arbetslös och sedan inte ha råd med något öht. Ska bli skönt att kunna leva lite nu, och *KANSKE* kunna spara pengar till en resa!
Citera
2010-02-15, 23:44
Bannlyst
bryshaan, hur mycket ligger lönen på?
Citera
2010-08-27, 21:25
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Några fler synpunkter?

Lönen ligger alltså runt 100-lappen + OB? Är det stressigt, är det enformigt eller får ni packa upp och sitta i kassan ?
Citera
2010-08-27, 22:06
Medlem
tfvbhy9,82s avatar
1. Vart jobbar du?
ICA

2. Hur mycke tjänar du?
26-30kkr.

3. Deltid/Heltid/Sommarjobb/Extra jobbar du?
Heltid

4. Fick du lov att praktisera eller någe innan?
Nej

5. Berätta lite om vad du gjorde för att få jobbet.
Skickade mail på en platsannons, fick napp och började sen jobba.

Citat:
Ursprungligen postat av VonKnorrhane
Några fler synpunkter?

Lönen ligger alltså runt 100-lappen + OB? Är det stressigt, är det enformigt eller får ni packa upp och sitta i kassan ?

Fullbetald ligger man på typ 120 + OB. Men tror den ligger på runt 95-100 eller nåt som ny.

Stressigt på så vis att vagnarna som kommer måste plockas upp, men man blir ju jämt störd av kunder som frågar en om olika saker så hinner man inte så hinner man inte. Man säger ju inte direkt åt en kund att man är upptagen med att plocka. Man släpper det man håller på med för stunden och återgår sedan till det man höll på med vilket inte alltid är så lätt att komma ihåg.

Enformigt på så vis att det är samma hela tiden, fast på olika sätt. Eller hur man nu ska förklara det. Hade ju brutalsugit om det inte fanns några kunder. Det roliga blir ju när man lär känna kunderna som återkommer hela tiden. Går ju lika bra att stå och snacka skit med en kund medan man plockar som när man plockar själv.

Det är ju en viss skillnad på att jobba på golvet/kontoret med prissättning, erbjudanden, inköp osv som ska funka om man jämför med de som jobbar extra som kommer dit, sätter sig i kassan eller är på golvet och sladdar runt och plocka varor. De ringer om det är nåt problem och man får fixa det. Okej, det är inte raketforskning men det är ändå tillfredsställande att "gå till botten" med problem som uppstår så det inte händer igen.

Fråga om det är nåt mer du vill veta.
Citera
2010-08-28, 10:21
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Okej. Ni som skriver kan väl också skriva hur länge ni varit anställda. Men är det rotering i arbetsuppgifterna under dagarna?
Citera
2010-08-31, 21:45
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Hur är arbetstiderna? Är det 30 minuters lunchrast, 1 timmes? Några fler raster etc? Beroende på öppettider 9-22 är det nedan korrekt?
8-5?
9-6?
12-21?
13-22 ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här