Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-14, 18:32
  #157
Medlem
C-3POs avatar
Du kan ju kolla lite här så kanske du hittar något:

(FB) Stora tråden om att jobba på Mataffärer! ICA/Willys/Coop osv...
Citera
2014-02-14, 18:34
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Är hans pappa butiksägare så är det nog pappsen som också bjuder sonen på bilen, lgh och allting annat.

Lönen på ICA som heltidsanställd med lite OB kanske ger 18000 efter skatt. Går säkert att söka på lönestatistik.

Och förresten, varför frågar du bara inte din vän.......?
Aa, det kanske förklarar saken. 18k är inte illa heller. Tycker att det är lite respektlöst att fråga sånt när vi inte är väldigt nära vänner.
Citera
2014-02-14, 18:35
  #159
Medlem
det är inte bra betalt. däremot får du grym lön på söndagar och eventuellt på lördagkvällar. är inte så insatt men vet att ob-tillägget är grymt.
Citera
2014-02-14, 18:36
  #160
Avstängd
Oggzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Nej.

Ok, då hade jag fel.
Citera
2014-02-14, 18:36
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yamero
Aa, det kanske förklarar saken. 18k är inte illa heller. Tycker att det är lite respektlöst att fråga sånt när vi inte är väldigt nära vänner.

Jobbar han på ICA heltid, så...
Tycker inte att det är respektlöst, man behöver inte fråga exakt summa.
Citera
2014-02-14, 18:37
  #162
Medlem
efmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oggze
Under 10k/ månad tror jag iaf.

Var det ett skämt?

OnT: Som vissa säger ligger det ungefär på 18k efter skatt, men om man tjänar det 12 månader om året så kan man brassa iväg ganska mycket stålar om man är ungkarl.
Citera
2014-02-14, 18:45
  #163
Medlem
Lingonfrosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oggze
Under 10k/ månad tror jag iaf.

Du tänker på dom som kör ~10h/vecka, som en del gjorde under gymnasietiden.

Helgkvällar ger fett OB. Är chefen även ens far, som i detta fall, så kan man ju ordna med arbetstiderna så att man alltid får plats på de mer välbetalda skiften. Cashflow guaranteed!
Citera
2014-02-14, 21:17
  #164
Medlem
Jag jobbar på ICA, har 116kr/h och dubbelt betalt på kvällar o helger....så visst kan det bli en bra summa varje månad (de som har jobbat i butik länge har en högre lön pga antalet år av erfarenhet...jag har bara 1 års tidigare erfarenhet) Men jag kan ju lugnt påpeka att en ny bil stor lägenhet osv kan jag nog inte få ihop bara så där på lönen så hans far hjälper nog till en del ^^
Citera
2014-02-14, 23:12
  #165
Medlem
Rothts avatar
Du svarar ju på din egen fråga. Hans farsa är butiksägare. Antigen så fifflar han och hans farsa eller så är det farsan som betalar för det. ICA handlare är stenrika.
Citera
2014-02-15, 11:54
  #166
Medlem
Funderar på att gå till en ICA butik som bygger en större ICA där och lämna CV samt personligt brev till personalchefen. Låter det som en bra plan? Isåfall ska jag säga typ "Hej, Jag heter Förnamn Efternamn och studerar vid *. Jag såg att ni bygger ut er butik och skulle höra om ni behöver personal senare när ni byggt klart?"
Citera
2014-03-10, 21:06
  #167
Medlem
fidums avatar
Hejsan flashbackare, jag undrar som säkert många gjort tidigare, hur man ska gå tillväga när man ska söka jobb i matbutik? Är det bäst att ringa och fråga efter butikschefen eller ska man personligen gå fram och räcka fram cv:et? Dessutom så undrar jag vem en butikschef skulle vilja anställa, en 17-åring som kommer ha lägre lön eller en 18-åring som är myndig? är det något man ska påpeka när man talar med chefen att man är 17 år och därför inte kommer kosta butiken lika mycket som en 18-åring?

tackar på förhand
Citera
2014-04-01, 00:14
  #168
Medlem
Brainmydamages avatar
Intressant tråd!

Någon som har koll på hur situationen ser ut i centrala Göteborg? Jobbar som personlig assistent men ligger bara på ca 50 % så lever lite knapert just nu. Jobbat i klädbutik innan så har lite erfarenhet och kassavana, även handel adm. från gymnasiet.

Kollat lite på platsbanken och ser att bemanning tagit sig in även i den här branschen, efter flertal lagerjobb så är jag lite fed up så att säga..

Och vad tycker ni är bäst tillvägagångssätt, ringa butiken i fråga eller gå in och fråga efter the boss?

Nu håller vi tråden levande och tack på förhand för ev hjälp
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback